Alla inlägg under december 2012

Av Anna - 31 december 2012 11:28

2012 har varit ett turbulent år, som de flesta år brukar vara. En berg-och-dalbana där det hela tiden går upp och ner.
I början av året var jag arbetslös efter att jag pluggat på komvux, i april fick jag jobb på Xzakt, spenderade större delen av sommaren på jobbet och i furuviksparken. Var även en vecka med päronen i Hälsingland. Niklas har varit sjuk väldigt mycket detta år vilket gjorde att vi gled ifrån varandra. Jag kom in på högskolan och bodde ett tag hos mina föräldrar för att få lite perspektiv på tillvaron. Klarade första tentan, flyttade hem igen, misslyckades med andra tentan, Niklas fick anställning.. Ja det var väl det!?
Upplever att Max haft ett jobbigt år, åtminstone sista 6 månaderna. Efter att vi flyttade isär fick att separationsångest och han tog det mycket hårdare än jag nånsin kunnat ana. Han är dessutom i värsta 3-årstrotsen vilket inte gör det lättare. Men vi jobbar på det.

Oddsen för att 2013 ska bli vårt, ligger på vår sida. Niklas har fått anställning och kommer tjäna mer pengar och jag kan koncentrera mig mer på studierna. Jag hoppas verkligen att vi flyttar till ett radhus detta år oxå!

För oss är inte nyårsafton bara nyårsafton.. På nyårsafton träffades vi för första gången, för 11 år sedan. Därför bestämde vi oss, för 9 år sedan, att även förlova oss då. Så grattis min älskling på förlovningsdagen! <3

För 9 år sedan pluggade jag i Uppsala och vi kunde inte ses så ofta som vi ville. Jag fick då Niklas Manchester United-tröja som jag sprayade med parfym så jag skulle känna lukten av min älskling. Tröjan sov jag i varje natt och sprayade den när Niklas kom till Uppsala. Det slutade med att jag fick parfymen oxå! :)

Ja det var tider det. När endast vi två fanns i tankarna. När man var nykär och bara ville hålla om varandra hela tiden. Idag ska jag hålla om och krama min älskling lite extra och tänka på den tiden för 9 år sedan.

Jag älskar dig mitt hjärta! <3



Gott nytt år till er allihopa som läser min blogg!

Av Anna - 30 december 2012 11:19

Igår åkte jag och myggan till Fia för att se det lilla underverket! Han är jättelik sin morbror Bobby! Han var hur söt som helst, och så liten!

Sen åkte vi till Valbo. Myggan bytte lite kläder och jag letade efter en topp till nyår men hittade ingen. Handlade på systemet oxå såklart.

Ligger fortfarande kvar i sängen och vill aldrig kliva upp.. Jo för att äta kanske, börjar bli rätt hungrig.

Av Anna - 29 december 2012 10:35

Har kommit på att idag är sista chansen att handla på systemet om man ska ha nåt gott till nyår... Så jag lär väl ta en sväng dit.

Ska även till Fia och få träffa lilla Viggo! :)

Av Anna - 28 december 2012 20:45

.. Byggt mecano, varit i pulkabacken och lekt hemma hos syrran. Niklas är sjuk så han fick stanna hemma. Sen när vi kom hem käkade vi kebab innan det började närma sig läggdags för lillen.

Av Anna - 28 december 2012 10:08

Idag ska vi gå till pulkabacken och köra som galningar på Maxens nya bobb! :) tar med lite varm choklad i den nya termosen oxå. Kommer väl lite kort sen..
Ha en trevlig dag!

Av Anna - 27 december 2012 19:51

Har vi som sagt varit hos päronen. Sen svängde vi förbi stadium outlet eftersom knappen på täckbyxorna jag köpte igår, lossnade. Hade värsta tur för dom hade fått in fler så nu fick jag byta till ett par svarta som jag från början ville ha! :)

Sen när vi kom hem byggde vi färdigt polislastbilen av lego som Max fick i julklapp. Nu ska jag försöka få honom i säng men det är inte det lättaste när han har en massa nya leksaker att leka med! ;)

Av Anna - 27 december 2012 15:38

Juldagen spenderades hos Lotta och Jonny i Skutskär. Åkte ut med Matilda och Robin på förmiddagen. Åt massa godis och kollade på mysteriet på greveholm (den första kalendern) i väntan på resten av gänget.

När alla kommit åt vi mat sen öppnades julklapparna. Niklas byggde ihop Maxens bobb innan vi åt ris ala malta. Jag, Lotta och Max gick ut med Skorpan och bobben så Max fick prova. Senare spelade vi yatzy och Uno till typ 2 på natten, men då var vi bara några kvar.. Tur vi sov kvar för Niklas var trött och gick och la sig med Maxen som hade somnat i soffan.

Igår åkte jag med Lotta, Jonny och Matilda till Valbo efter att vi lämnat av Niklas och Max. Mötte upp mamma, mormor och Marre där. Köpte jeans och en tröja till Max för bara 148:- :) älskar rea! Hittade dock inga täckbyxor så vi åkte till stadium outlet där jag hittade ett par blå för 300:-. Ville ha svart men skitsamma, dom va billiga och jag håller mig varm! Sen köpte jag lite smått och gott på dollarstore också.

I morse sov Max länge och väl, fick väcka honom strax före 9 så vi hann åka till mamma som kom och hämta oss. Åt frukost tillsammans och har myst och fikat typ hela dan tills mormor skulle åka hem för en stund sen. Nu blir det mer julmat! :)

God fortsättning!

Av Anna - 25 december 2012 08:59

.. Har jag fått av min älskade son! Han har valt ut ett halsband med tillhörande örhängen från Glitter. Så de ska jag självklart ha på mig idag när vi åker till svärmor. :)

Ovido - Quiz & Flashcards