Alla inlägg under mars 2014

Av Anna - 29 mars 2014 08:17

Vaknade 5.50 idag och klev upp 6.30 Hällde ner propprensare i handfatet och slängde mig in i duschen. Klädde på mig och plockade lite smått. Dukade fram frukost, väckte hundarna. Skönt att ta det lite lugnt innan stormen drar igång. Men nu får det gärna vara nog. Åtminstone den lilla kan väl vakna så det blir lite fart! :) idag ska det städas, fixas och donas för idag kommer mormor, Hasse, mamma, pappa och Oliver (fler??) hit. :D

By the way så skickade jag in hemtentan igår, har höga förhoppningar på den så jag hoppas jag slipper bli besviken..

Av Anna - 25 mars 2014 22:13

Återigen har jag utsatt mig för att titta på missing people på ettan. Återigen blir jag enormt berörd men kan samtidigt inte förstå hur dessa människor VÅGAR utsätta sig själv för det man kan finna. Jag sitter framför en TV med en klump i magen och skulle inte våga vara med på en skallgång då det finns risk att man finner en avliden människa. Man vet heller inte vilket skick kroppen är i. Jag är så djupt imponerad av människorna som gör detta och vågar utsätta sig själv. Kanske skulle man våga själv också om man själv skulle behöva hjälp en dag..

Av Anna - 22 mars 2014 08:50

Igår föddes min ena kusins tredje barn. En liten Ture blev det, precis som de trott efter ultraljudet. Han föddes samma dag som hans farfars begravning. Vissa tror att födelse och död är kopplade till varandra och när en dör, föds en annan. Jag vet inte vad jag ska tro, man kan nog se kopplingar till det mesta- se det man vill se/tror på. Kanske ville ödet att Ture skulle komma med glädje åt Mickes familj, kanske råkade dom bara sammanfalla på samma dag.. Kanske får vi ett svar på frågan den dag vi själva går vidare från jordelivet.. Oj va djup jag blev! Haha! I vilket fall så mådde dom bra alla tre. :)

Idag ska vi på kalas så det blir trevligt, hoppas ni också får en bra dag.

Av Anna - 21 mars 2014 00:46

Jag tycker matte är roligt. Har läst upp till matte C eftersom jag funderade på att läsa till ekonom. Är glad att ödet ville annorlunda, tror inte jag skulle tycka det var roligt i längden.
Idag ringde Jägers och behövde en förklaring hur hon enkelt kunde räkna ut ett tal, trots att hon redan fått ut svaret. Det där känner man ju igen, när man räknar ut nåt men förstår att det finns en enklare väg att finna svaret. Så jag hjälpte henne tills hon förstod vad jag menade :)

Imorgon hoppas jag bli klar med den individuella uppgiften. Känner mig rätt nöjd med dagens prestation eftersom vi äntligen kom fram till vad som saknades i mina argument. :)

Nu ska jag spraya näsan så jag kan andas inatt. Sweet dreams.

Av Anna - 19 mars 2014 23:59

Har varit sjuk i över en vecka nu. Det ger sig aldrig. Igårkväll hade jag så jäkla ont i huvudet så jag trodde nästan det skulle sprängas. Bihålorna hade bommat igen men imorse hade huvudvärken lättat i alla fall, även om den inte var helt borta.
Sov hela förmiddagen sen åkte jag till Pernilla och fortsatte med den individuella uppgiften. Livet stannar inte och jag vill bli klar med den innan tentaveckan kör igång. Jag hoppas verkligen att det inte är så här nästa vecka, känns ju som att hjärnan inte fungerar som den ska! Fast det kanske den inte gör heller.. Finns väl inget kvar, jag har väl snytit ut hela hjärnan! ;P

Hasse ringde idag eftersom han och mormor tänkte komma hit på fredag.. Men eftersom jag inte är frisk går inte det. Vill inte riskera att mormor blir sjuk. Så det kändes ju jäkligt pissigt.

Nej, nu ska jag gå och lägga mig. God natt.

Av Anna - 18 mars 2014 22:23

Av Anna - 17 mars 2014 19:23

Är fortfarande tokförkyld så jag orkade inte stanna på föreläsningarna i skolan. Kändes bara jobbigt att hosta och snora när dom skulle berätta om sina forskningsstudier. Åkte hem och vilade en stund innan Pernilla kom och vi jobbade på våra arbeten. Har hittat en vetenskaplig artikel nu.. Bara en kvar. Inte den roligaste delen av arbetet men ett måste.

Maxen är också snorig så han fick inte gå på gympan idag. Istället har vi gjort chokladmilkshake och målat naglarna. Pernilla tyckte jag skulle måla Ebbas klor eftersom jag friserat hennes tassar igår.. Så nu har hon röda klor på framtassarna :)


Har anmält Eddie till en klickerkurs som några elever från Realgymnasiet anordnar på hundungdom. Det är tre tillfällen med start från onsdag nästa vecka. Tror det kan vara en bra början för honom.

Egentligen är det väl Niklas som bör gå kursen men det lutar åt att det blir jag.


Trevlig kväll

Av Anna - 4 mars 2014 12:30

Upptäckte precis att ni inte fått se bild på Maxens rum sen vi tapetserade om det! Så här ser det ut nu:


idag är det fettisdag så jag ska hämta upp Niklas sen när han slutar så ska vi köpa hem semlor. :)

För övrigt så tänker jag mycket på mina kusiner idag som sitter vak hos sin pappa. Jag avundas dom inte. Det är fruktansvärt plågsamt att se en närstående tyna bort från en. Usch, vill inte ens tänka tanken på när det är dags för mina föräldrar att kasta in handduken! :'( Fruktansvärt!

Nu ska jag fortsätta plugga.

Ovido - Quiz & Flashcards