Direktlänk till inlägg 12 mars 2015

Idag var jag den irriterande hundägaren

Av Anna - 12 mars 2015 09:53

Häromdagen gnällde jag på en hundägare som inte respekterade mitt nej till hundmöte. Idag har jag nog retat upp en annan hundägare som troligtvis är lika irriterad på mig som jag var på den andra häromdan..

Jag och Maxen gick en liten runda innan han skulle lämnas på dagis. Första hundmötet går åt helvete trots klicker och godis. Mitt humör går i botten och jag ville bara knyta fast drygo nr 1 och 2 vid varsitt träd och gå därifrån. Tur i oturen så möter vi inga fler hundar när vi gick omvägen till dagis. Jag knyter fast hundarna utanför och går in med Max. Det tar max 2 min att lämna honom och jag ser i fönstret på väg ut att en gubbe med staffe går uppe på en liten kulle bland buskar och träd, istället för på gångbanan nedanför. Mina hundar står ju och skäller som idioter där..

Jag går ut och ryter i att dom ska vara tysta och dom lugnar ner sig. Gubben säger då till mig att han kunde ju minsann inte gå där pga mina hundar. "Nähä" svarar jag och tänker att det skiter jag fullständigt i, FÖR gubben hade utmärkt med plats att gå på OM hans hund inte beter sig lika som mina MEN det vet jag att den inte gör och DÄRFÖR kunde han inte gå på gångbanan. Hade vi istället mött varandra på gångbanan och jag varit med mina hundar, hade det funnits mindre plats att gå på eftersom vi då hade gått på gångbanan, nu var hundarna knutna vid en lyktstolpe på sidan av och tog upp ungefär en decimeter av gångbanan.

Så här i efterhand blir man lite full i skratt. Jag kommer inte att sluta knyta fast mina hundar utanför dagis, dom har ju i alla fall bättrat sig även om inte gubben vet det. Nu skäller dom ju bara ibland, som när gubben och hans hund går förbi, förut skällde dom HELA TIDEN tills jag kom ut igen. Nej, jag kommer fortsätta knyta fast mina hundar där och kvinnan jag mötte häromdan kommer säkerligen fortsätta att släppa fram sin hund trots att man säger nej. Men nästa gång ska jag säga att mina hundar har rabies eller kennelhosta eller nåt. Kanske kan man skylla det dåliga beteendet på det också?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 26 januari 2017 08:28

Senast jag skrev ett inlägg var nyårsafton 2015, alltså lite mer än ett år sedan. Egentligen är det väl inte så mycket som hänt, livet kretsar kring familj och jobb för det mesta.   I höstas började Maxen 1an, det var väl troligtvis vår familjs s...

Av Anna - 31 december 2015 11:31

idag är det sista dagen på 2015 och jag kan sammanfatta året med att jag är precis där jag vill vara. Jantelagen- släng dig i väggen, det är JAG som gjort att jag är där jag är. JAG har påverkat det som går att påverka: Jag avslutade mina studier, f...

Av Anna - 27 november 2015 18:11

.. Och här är det fortfarande tomt på ljusstakar och pynt! :/ Vi som brukar pynta i god tid innan första advent eftersom julen är så mysig. Har inte hunnit nånting än då jag varit på utbildning i Stockholm i tre dagar och jag vägrar låta Niklas pynta...

Av Anna - 11 oktober 2015 11:54

Förbereder så mycket jag kan innan jag påbörjar min anställning. Jag har anmält medlemsskap till facket och a-kassan. Jag valde Jusek efter lite jämförelser på nätet och samtal med Sofie från min klass. Det blir nog bra. Jag har äntligen tagit tag i ...

Av Anna - 25 september 2015 17:01

Den 14e oktober påbörjar jag min anställning på arbetsförmedlingen kundtjänst i Söderhamn. Jag är så glad och förväntansfull! Jag tror att arbetsförmedlingen är exakt rätt ställe för mig att vara på nu efter studierna. ...

Ovido - Quiz & Flashcards