Alla inlägg under oktober 2013

Av Anna - 31 oktober 2013 20:49

Idag hade vi redovisning av organisationsanalysen. Det gick bra men sen gick nog luften ur mig. Har varit intensivt både i skolan och på det privata planet den senaste tiden och nu när det här blev avklarat, kom huvudvärken och tröttheten.

Vi har i alla fall varit till gavlegårdarna och skrivit kontrakt för den nya lägenheten. Då sades även denna lägenhet upp så nu är det bara att tiden ska rulla på så vi får flytta in! :D

Det är väl det enda vettiga jag gjort på hela eftermiddagen. Älski-pälski gjorde god mat och det kändes som lite firande idag vid middagen. Dock var inte min aptit den bästa men jag uppskattade gesten enormt mycket. <3

Imorgon ska jag klippa mig och åka till Valbo.

Av Anna - 27 oktober 2013 18:45

Har fått ärva en jättefin servis av mormor. När vi var små drack vi alltid o'boy ur tekopparna.

Servisen heter Prunus och är designad av Stig Lindberg. Den kommer från Gustavsberg och är gjord av benporslin.

Jag har fått 10 tekoppar med tillhörande fat, 10 kaffekoppar med tillhörande fat, 10 assietter, en sockerskål och en gräddkanna.

Nu längtar jag ännu mer till flytten, när jag får ställa in servisen i skåpet och sedan börja använda den! Blir så nostalgisk av tanken på att Max ska få dricka o'boy ur tekoppen, precis som jag gjorde i hans ålder. Ska bli så kul att få duka fram den fina servisen när man får gäster, istället för dom tråkiga vardagskopparna från IKEA.

Av Anna - 26 oktober 2013 19:26

Blev en spontantripp till Hudik igår. När mamma hade kommit till Tönnebro kom vi på att jag och Max faktiskt hade kunnat följa med. Så jag packade en väska och hämtade Max tidigare från dagis, sen tog vi tåget upp. När vi kom dit köpte vi pizza från Casablanca: "stans största" Blev god middag och god frukost! ;)

Maxen hjälpte till med disken efter maten, sen var hela han dyngsur! ;P

Idag har jag gjort rent elementen åt mormor och dammsugit mellan sänggaveln och väggen. Mamma hjälpte henne med grejer på vinden och i källaren, lite ommöblering m.m Ja inte hade vi semester i alla fall. Men det gör inget, man vill ju hjälpa till när man kan. :)
Vi åkte till ÖB och Ica Maxi och handlade lite. Jag fick med nya underlägg till bordet, nya ljusstakar, ljus, julklapp till Max m.m Hasse kom förbi och fikade också.
När vi kom hem pimpade jag bordet med dom nyköpta sakerna :)

Av Anna - 25 oktober 2013 09:53

Gavlegårdarna har nu bekräftat att lägenheten kommer tillfalla oss. Eller ja, dom ska kolla att vi betalat hyrorna i tid eftersom vi är befintliga hyresgäster. Men det har vi ju så det är inga problem. :D

Det blir inga dubbla hyror heller. Jag kände mig stressad och ville säga upp vårt kontrakt innan månadsskiftet men det görs tydligen fr.o.m 17 oktober när vi fick erbjudandet. Sen görs det skriftligt också vid påskrivning av nytt kontrakt.

Jag är så jäkla glad!!!!! :D

Av Anna - 25 oktober 2013 00:20

Ingen annan före oss i kön har tackat ja, vi ska äntligen få flytta till södra!! :D så imorgon ska jag ringa gavlegårdarna. :)

Av Anna - 24 oktober 2013 23:35

Förra månaden slogs besöksrekordet. Slog då även rekordet i antal besök på en dag: 70 st unika. Idag är vi uppe i lika många antal. Det funkar uppenbarligen att hålla er på halster. Ändå är det en av dom mest hatade statusuppdateringarna man kan göra på facebook enligt nån artikel jag läste för några dagar sen. Nu är inte det här facebook, men principen är väl ändå densamma.

Nu är det i alla fall 25 min kvar och det ser fortfarande ljust ut :)

Av Anna - 24 oktober 2013 21:09

Idag har jag sålt våra köksstolar och den stora bilbarnstolen som inte används längre. Imorgon kommer en kvinna och hämtar köksbordet så det försvinner också innan vi hämtar det nya. :) *längtar* jag tror det kommer bli skitsnyggt :)

När jag hade hämtat Max på dagis åkte vi till Myggan. Vi var ute med deras kanin Tuffe en stund innan vi gick in och barnen fortsatte att leka. Vi åt middag tillsammans och fikade. Alltid lika mysigt <3

Om knappt tre timmar går tiden ut. Än så länge ser det ljust ut men det är som sagt tre timmar kvar. Vi håller hårt i tummarna och hjärtat slår lite fortare än vanligt. Nerverna sitter på utsidan och illamåendet är ett faktum. Snart är väntan över och förhoppningsvis en del längtan också. Det blir ett stort steg i rätt riktning om detta går vägen.

Av Anna - 24 oktober 2013 10:37

Hade inte trott nåt annat, det blev bara bekräftat: klarade inte tentan. Trots att jag var rätt säker på att jag inte skulle klara den, blir jag så jäkla besviken på mig själv! :( syns rätt tydligt vad jag lär plugga mer på dock.

Jag hoppas det inte blir fail på det andra, det är värre för det går inte att göra nåt åt. Dessutom skulle jag nog gråta blod ikväll i sådant fall.

Ovido - Quiz & Flashcards