Alla inlägg under april 2013

Av Anna - 29 april 2013 08:18

Kanske inte så miljövänligt att använda engångstrasor, men ack så praktiskt! Speciellt när man avskyr disktrasor. Finns storpack på Lidl.

Av Anna - 24 april 2013 15:19

Idag var sista föreläsningen innan tentan nästa lördag, så nu är man ledig.. ELLER INTE! Studenter är aldrig lediga. Nej, blir massa massa plugg. Den här kursen är helvetisk så jag vill bara bli klar.

Snart ska jag hämta Maxen sen blir det väl till att fixa lite middag så vi slipper svälta här hemma. :) blir nog köttbullar och pasta idag, så kan man göra extra mycket pasta till nån egenkomponerad gratäng imorgon..

Av Anna - 20 april 2013 09:09

Är så dålig på att hitta på bra rubriker och skulle bra gärna vilja veta hur många gånger jag råkat använda samma, eller en snarlik rubrik som förut. Men vem skulle orka kolla det då? Inte jag i alla fall!

Igår var vi som sagt till järnvägsmuseet, det var mysigt. När vi kom hem gjorde jag lassagne som blev jättesmarrig, men konstigt vore det annars eftersom jag köpt en fuskförpackning! :)

Sent på kvällen kom Myggan förbi så vi fick lite kvalitetstid. Ibland känns det som att vi aldrig hinner prata när barnen är med, så det var lite skönt att bara prata utan att bli avbruten stup i kvarten. ;)

Idag blir det en liten utflykt till boulongern med syrran och Lukas.

Av Anna - 19 april 2013 10:25

Idag är jag och Max lediga så vi har tagit det lugnt hela morgonen. Ska strax klä på oss och gå ut en sväng med Ebba. Sen blir det väl nån lekpark om det inte börjar regna..

Niklas slutar tidigt idag, då ska vi åka till järnvägsmuseet. det blir mysigt. :)

Nej, nu lär man väl göra ett ryck! :) ha en härlig fredag och trevlig helg!

Av Anna - 16 april 2013 21:02

Idag fick vi betygen från tentan i arbetsrätten. Jag klarade det! Fick E i betyg och är så jäkla nöjd och glad!! Vem bryr sig om det var lägst inom godkänt?! Jag klarade det! Det var ju ingen lätt kurs precis och det var många som inte klarade den. Och med tanke på tabben jag gjorde så är jag sjukt glad! :D imorgon får vi tillbaka dom, förhoppningsvis med kommentarer.

Nu när denna sten lättat från mina axlar är det bara att blicka framåt. Ekonomikursen pågår för fullt och jag hoppas jag klarar den också, sen är första året avklarat!

Idag har vi firat pappas födelsedag också med tårta som syrran och Oliver gjorde. Supersmarrigt och jag tror hela familjen behövde sockerkicken! :) nu hoppas jag att pappa får igenom sina tänkta planer som han smider på.. :)

Av Anna - 15 april 2013 14:07

Ute öser regnet ner. Då är det rätt skönt att ligga i sängen och mysa med lite företagsekonomi! ;)

Av Anna - 11 april 2013 21:25

Jaha, då har man varit duktig igen och tränat. Armar idag med uppvärmning på crosstrainern. Var riktigt tungt och jobbigt på den idag, trodde fan jag skulle kräkas! Jobbigaste träningspasset någonsin tror jag, men det är väl sen gårdagen.. Men jag tog mig igenom och är nöjd. Resten av passet gick ju bra, bara uppvärmningen som kändes sjukt jobbig.

Har i alla fall bestämt mig för vad jag ska belönas med: blir ett par handskar så det inte gör så jäkla ont i händerna när jag tränar. Blir så fula valkar också.

Nej nu ska jag fortsätta kolla på fuskbyggarna. :) trevlig kväll!

Av Anna - 11 april 2013 08:20

Igår var jag och tränade med min kusin Frida. Provade cirkelgym på Gävle strand. Det var jätteroligt, men det hade jag redan räknat med att det skulle vara. Träningsvärk deluxe idag!

Eftersom dagens föreläsning blev flyttad till igår, är jag och Max lediga. Funderar på en tripp till Valbo och toys'r'us så Max får handla för sina påsk-pengar. Sen dra till Myggan, och när hon hämtat Elias, åka till järnvägsmuseet. Men får se om vi hinner med allt.. Ikväll blir det träning igen.

Ha en trevlig dag!

Ovido - Quiz & Flashcards