Alla inlägg under juni 2013

Av Anna - 26 juni 2013 23:47

Tänk att jag sitter på ett plan då.. JAG! Jag själv kan nog inte riktigt fatta att vi ska åka, att det faktiskt är på riktigt. Lite roligt att Niklas är mer nervös än mig dock! ;)

Glömde hämta både sulkyn och strandväskan idag. Har i alla fall påbörjat packningen, tömt alla kort på mobilen, skrivit ut biljetterna, växlat pengar... Ja och knäppt kort till tidningen på Max men det hade inget med resan att göra! ;)

Hade trott att jag skulle kommit längre med packningen vid det här laget men jag tycker det är svårt när jag inte kan göra klart allt direkt, har lite kläder kvar att tvätta nämligen. Så lätt att glömma nåt när man inte tar allt på samma gång.

Så imorgon lutar det åt packning istället för nåt roligare. :/ på kvällen ska jag och Myggan till Sandra och fixa/färga ögonbrynen och fransarna i alla fall. :)

Nej nu ska jag kolla om kameran laddat klart så man kan tömma den också.. Och kanske packa ner nå smycken om jag orkar..

Av Anna - 26 juni 2013 09:41

Äntligen lite regn så man får nåt vettigt gjort! ;) vi har ju bara badat dom senaste dagarna, förutom Niklas som fått äran att tvätta m.m när han ändå haft ont i magen. Stackars älsklingen är mer nervös än jag och med sin sjukdom blir det mycket värre än normalt!

Niklas var tvungen att åka till jobbet en sväng på morgonen så han köpte med frukost på väg hem. Det kan jag lätt vänja mig vid. Han har skämt bort oss ovanligt mycket den senaste tiden. nybakat bröd, juice, kaffe, honungsmelon, vattenmelon och ananas. Mmm, det är underbart. Han är underbar. <3



Väskorna är på plats och i princip allt är tvättat. Idag ska jag växla pengar, Niklas ska koppla in skrivaren så vi kan skriva ut biljetter m.m., han har ringt försäkringsbolaget och kollat så dom täcker eventuella sjukhusbesök, förhoppningsvis kan jag svänga förbi Sofie och hämta boken jag får låna, måste till GD och knäppa kort på Max, hämta sulkyn och en badväska och jag måste börja stryka och packa.

Vill ha så lite som möjligt kvar till fredag för det finns risk att vi är lite ofokuserade då... ;) än så länge är inte jag speciellt nervös i alla fall. Alltid när jag tänkt på resor förut så har jag bara tänkt på flygresan, men denna gång har jag i princip bara tänkt på själva vistelsen. Dessutom längtar jag- inte gruvar mig. Självklart kan det komma tillfällen när man kan känna ren panik, men inte så ofta som jag hade trott.

Det ska bli skönt att åka iväg och slippa stress en hel vecka. :)

Av Anna - 21 juni 2013 00:27

Klockan är 00.09, alltså är det nu midsommarafton, den bästa högtidsdagen på hela året!

Detta år är midsommarafton den 21 juni vilket är min födelsedag. 02.03 föddes jag för 26 år sedan. Alltså blir denna dag ännu bättre. :)

Om 7 dagar sitter vi på ett plan på väg till Rhodos. Förhoppningsvis sover jag på planet, men med tanke på vad jag gjorde under den förra flygresan (för 13 år sedan) så tror jag inte det.. Satt blixtstill hela resan och läste texten på stolen framför samtidigt som jag panikhöll mamma (antar att jag satt bredvid henne) i handen. Har dock önskat mig en bok i present (50 nyanser av honom) som jag vill ha med mig på resan.. Och jag behöver bara få en bok i handen så somnar jag! ;)

Så grattis till mig själv på födelsedagen och ha en riktigt trevlig midsommar allihopa! God natt.

Av Anna - 18 juni 2013 00:34

Om du känner att du gärna skulle spendera en massa pengar på mig så skulle jag gärna vilja ha detta skåp för smycken! Fan att jag inte fyller 25 detta år! ;) haha

God natt!

Av Anna - 14 juni 2013 00:45

Dags att sova. Kl 12.30 springer brorsan ut från skolan för sista (i alla fall från gymnasiet) gången. Är så stolt över att han klarat det trots alla motgångar han haft genom åren. Han har även fått sitt första MVG. Att det skulle gå så bra kunde man inte tro när han gick i 6an. Jag trodde skolan skulle förstöra hans kämpaglöd, men jag är så glad att jag hade fel!

Så imorgon ska han firas med dunder och brak!

Har hjälpt mamma med förberedelser både igår och idag. Sen tog jag alla barnen när det var dags för hämtning, så Marre kunde fortsätta hjälpa mamma. Ungarna var så mysiga och ovanligt lugna. Max och Oliver var så nöjda med att bygga lego efter middagen. Lukas var mindre nöjd med legobygge så han var mest med mig.

När Marre hämtat barnen åkte vi till Emma som fyllde år idag. Blev bjudna på massa fika. Max hade nog kunnat äta ihjäl sig. Fick se kort på deras kommande lilla bebis...... En till nakenkatt. :) jättesöt var den!

Ikväll har jag strykt Maxen och Niklas skjortor men när jag skulle stryka min klänning släppte strykjärnet ifrån sig kalk. Trodde hela klänningen skulle bli förstörd så jag slängde ner den i handfatet. Kunde inte se att det blev några bestående fläckar men det lär ju visa sig imorgon när den torkat i så fall. Kalkade av järnet tre gånger för att vara på den säkra sidan och strök klänningen igen. Gick inge vidare eftersom den var så blöt. I värsta fall får jag göra om det imorgon.



Nu är det bara 14 dagar kvar tills vi åker! Magen är full av fjärilar men Gud vad jag längtar! God natt!

Av Anna - 10 juni 2013 10:00

Imorgon ska jag göra omtenta sen tar jag lov! Gud va skönt det ska bli!

Det blir nog många cykelturer i sommar eftersom Max fått en ny cykel. Igår cyklade vi hem till päronen i regnvädret. Jag på min cykel och Max på sin. Han var så duktig! Tog även en sväng förbi nya förskolan så han fick se vart det är någonstans.
BTW: jag använde CYKELHJÄLM!! Herr frågvis har ju redan börjat ifrågasätta varför inte jag har någon, så jag lär föregå med gott exempel..

Nej nu ska jag plugga och hoppas att jag klarar skiten imorgon, men det känns inte som så.. Känns snarare som att vi redan tagit lov! This is what we do:

Av Anna - 2 juni 2013 09:47

till Grekland och dieten är i full gång.
Igår var jag, Max, mamma och Maggan på stan. Jag skulle inte handla nåt men kom ändå hem med ett par shorts till mig själv. Konstigt att man inte kan hålla sig när man hittar precis ett par sådana man letat efter.

Inatt drömde jag att jag kom till tentan och kunde ännu mindre än förra gången.. Ångest? Imorgon är det måndag då måste jag seriöst ta tag i pluggandet till den. Nu är ju grupparbetet klart också.

Ha en trevlig dag.

Ovido - Quiz & Flashcards