Alla inlägg under mars 2013

Av Anna - 30 mars 2013 17:59

Idag har vi spenderat större delen av dagen med syrran och barnen. Blev bjudna på mat också. :) var ute ett tag så barnen fick göra av med lite energi, men dom spenderade mesta tiden i vattenpölar så det blev inte så långvarigt. ;) när vi kom hem fick Max leta reda på två påskägg som innehöll bland annat lego, pyssel och självklart lite godis.

Gårdagen såg ut så här:

Av Anna - 29 mars 2013 12:44

Fixar och donar lite här hemma. Har städat lite på toan och nu håller jag på med köket så det är fint innan vi ska göra en liten påskmiddag.

Päronen har åkt till Hudiksvall för att hälsa på mormor och Hasse. Mormor blir tyvärr kvar på sjukhuset över påsken så jag skickade med en paradisask till henne som lite plåster på såren. <3

vet inte riktigt vilken dag vi ska fira påsk med päronen, beror lite på när dom kommer hem. På söndag ska vi fira hos Lotta i alla fall. Jag hade planer på att vi skulle fira med Peter idag men Niklas är fortfarande sjuk så han vågade inte komma hit. Men han har lämnat ett påskägg till Max idag i alla fall. Innehöll godis, en mössa, en lampa som man kan sätta på mössa/keps, solglasögon och en bil. Han blev jätteglad. Igår kom mamma också med påskägg åt honom med godis, så igår hade vi myskväll framför TVn.

I eftermiddag visar dom lejonkungen på Barnkanalen så den ska vi nog titta på.. Ja det blir en mysdag helt enkelt.
Nej, nu ska jag fortsätta med köket.

Av Anna - 28 mars 2013 10:06

Jag älskar fool's gardens Lemon tree! Jag blir glad och peppad när jag hör den! Jag kanske är knäpp men så är det. Och ja, jag vet- det är värsta depplåten egentligen.

Sitter och lyssnar igenom min nya playlist som jag tänkt lyssna på när jag tränar. Bara musik som jag blir glad och peppad av. Självklart har jag tagit med Man blir yr med Gyllene tider också. :) sugen på en promenad blev jag, så det verkar ju funka! ;)

Önskar er alla en riktigt trevlig skärtorsdag!

Av Anna - 27 mars 2013 22:24

Det blir alltid väldigt intensivt innan en tenta. Det ska hinnas plugga massor och man blir stressad och nervös. Nu när tentan är skriven och lämnad till sitt öde känns det istället konstigt att kunna sätta sig i soffan och kunna titta på tv med gott samvete. Lite då och då tänker man: " fan, jag borde inte sitta här, borde ju plugga" men så kommer man på sig själv att man inte behöver. :)

Vet dock att jag tabbat mig på en av frågorna på tentan. Missade lagen om offentlig anställning men tror jag kan få några poäng för andra delar som jag fick med i alla fall.. Men det kändes bra så klarar jag den inte dör jag en smula! ;P

På eftermiddagen/kvällen var jag och Max hos Myggan och socialade lite. Blev bjudna på jordgubbar och det va sååå gott!!

Imorgon är jag i alla fall ledig till kl 15, då blir det jobb på Maxens förskola till 17. Tänker passa på att ta en lång frukost och inte stressa. Brukar alltid försöka göra det när jag är ledig. Sen hoppas jag att jag hittar nån att träna med på kvällen eftersom myggan fått feber.. Men Linda verkade sugen så tänkte fråga henne. :)
Trevlig kväll på er!

Av Anna - 27 mars 2013 07:22

Idag är det dags för tenta, vilket man som vanligt inte ser fram emot! Skulle bara vilja vrida fram klockan några timmar så man fick åka hem och vara ledig!
Aja, ni får hålla tummarna att jag klarar det iaf!

Av Anna - 25 mars 2013 23:44

Blev ett spontant besök på gymmet med Sara ikväll. Gick bra, vi körde på hårt denna gång oxå. :) vi behövde nog det för jag fick ett tråkigt besked innan träningen (mormor på sjukhus igen :'( ) och Sara fick ett tråkigt besked efter träningen (måste flytta i juni). Så då känns det bra att dagen gett en nåt positivt iaf.

Nu ligger jag nyduschad i sängen och ska sova. Imorgon blir det möte, massa plugg och så ska jag vara moraliskt stöd åt myggan och barnvakt åt Melina när tandläkaren ska gräva i munnen på den förstnämnda.
Så god natt då.

Av Anna - 25 mars 2013 19:14

Får något/några år sedan blev jag bjuden på mangorajasås för första gången. Det var Nattis som bjöd mig och jag blev frälst direkt! Har köpt hem den några gånger efter det och den passar verkligen till ALLT! Idag åt vi korv med bröd och jag brukar alltid ta dressing på korven eftersom jag inte är så förtjust i ketchup. Men dressingen var slut och jag fick syn på världens bästa sås istället och tänkte för mig själv: "är jag äcklig nu?!" Nej du, den funkade till och med på korven! Helt magiskt! Så har du inte provat mangoraja än, GÖR DET! :)

Av Anna - 25 mars 2013 08:30

Igår var jag trött efter hemlingby och hade inte alls lust att åka och träna. Men jag tog min i kragen och hämtade myggan. Vi tog det rätt lugnt eftersom ingen av oss var på topp. Men det blev ca 45 min iaf och det är ju mycket bättre än ingenting!

Man kan inte alltid ha bra dagar och jag är glad och stolt över mig själv att jag tog mig iväg. Blev ju invigning av nya skorna då oxå, dom va sköna men fick lite ont i fötterna i slutet av våra 30 min på crosstrainern, men det gick över när jag klev av den. Berodde nog på att jag "trycker ner" tårna när jag tränar på den.

Snart är det dags att åka med Max till förskolan sen blir det plugg inför tentan och ringa ett viktigt samtal.

See u later, alligator!

Ovido - Quiz & Flashcards