Alla inlägg under oktober 2015

Av Anna - 11 oktober 2015 11:54

Förbereder så mycket jag kan innan jag påbörjar min anställning. Jag har anmält medlemsskap till facket och a-kassan. Jag valde Jusek efter lite jämförelser på nätet och samtal med Sofie från min klass. Det blir nog bra. Jag har äntligen tagit tag i mitt körkort och förnyat det så nu står rätt efternamn (3 år efter namnbytet). Kortet blev dessutom bra så jag är väldigt nöjd att få visa mitt nya körkort. Jag har tvättat fönster hemma och hos mamma så nu är det gjort denna höst. Maxens garderob är rensad och organiserad igen. Skönt att ha sånt gjort så slipper man känna stress över sånt sen. Skulle behöva rensa min garderob också. Måste skicka in ansökan för examen också. Förstår inte riktigt varför man ska behöva göra det, när alla kurser är klara för ett program borde examensbeviset utfärdas automatiskt.. Men det är inte allt man ska förstå, finns säkert en orsak till varför det är som det är.

Idag ska jag och Max gå upp på vinden och kolla vilka kläder och leksaker vi ska ge bort. Grejerna ska ges till flyktingar som kommit hit till Sverige. Jag har förklarat för Max att det är barn som inte har nånting alls och han var mer än villig att ge bort sånt som han ändå inte leker med längre. Vi har pratat mycket om att vara givmild med sånt man kan bidra med: allt från pengar och saker till att vara trevlig och hjälpsam. Alla kan bidra med nånting.
Vi ska även åka och köpa en eld-fälla till Skylanders. Max har sparat pengar för att få råd. I fredags städande han upp sina leksaker, bäddade sängen, dammade och dammsög hela sitt rum för att få veckopeng och den sista slanten som saknades till fällan.

På tisdag ska Ebba till veterinären. Vi ska till den nya djurkliniken i hemlingby, jag har hört att dom ska vara bra. Hon ska på den årliga munsaneringen för att avlägsna tandsten. Troligtvis åker väl nån tand också.. Det gäller att hålla sig sysselsatt så man slipper känna nervositeten bubbla inom sig!

Jag har dessutom läst ut en bok under veckan som gått: "En man som heter Ove". Den var otroligt bra och jag rekommenderar den varmt! Jag skrattade och grät om vartannat när jag läste den. Nu har jag påbörjat "Min mormor hälsar och säger förlåt" som är skriven av samma författare.

Ha en trevlig söndag!

Skapa flashcards