Alla inlägg under december 2012

Av Anna - 11 december 2012 23:28

Japp, nu heter man Wenngren så nu lär jag förnya körkort m.m Brevet kom idag, äntligen! Lär man komma ihåg att skriva under med Wenngren och inte Lundqvist också! :)

Har gjort kola idag, lite spontant sådär! Receptet ser ni längre ner. Blev supergott och var sjukt enkelt att göra! Även Niklas godkände den. :) Städade på dagis, sen åkte jag direkt till O'learys och mötte upp gruppen (utom Hannes som var upptagen). Vi pratade om allt mellan himmel och jord och hade jättetrevligt! Tog 21.50 bussen hem, lite förvånad över att bussen var i tid både dit och hem! ;) pulsade i snö och blåst från busshållplatsen och när jag kom hem var lilleman vaken och det är han ännu.

Ätit korv med bröd till kvällsfika och nu ligger man i sängen.
God natt!

Av Anna - 11 december 2012 13:30

Som rubriken lyder; har inget att säga.. Så jag skriver istället! ;) haha!

Nej men seriöst.. Lite trökigt vardagstjafs kan jag väl bjuda på;

Igår ville maxen ha mjölk till maten så det fick han, själv drack jag vatten så det skulle finnas kvar till frukosten idag. Så imorse gjorde jag kaffe men när jag ska ta ut mjölken ur kylen, finns det ingen mjölkförpackning där! OH NO!! Ser den tomma förpackningen på diskbänken så jag skickar ett surt sms till min man och tackar så mycket. Va ingen höjdare att börja dagen med äckligt svart kaffe. Men men, det fanns inte så mycket att göra åt.

Gjorde två äggmackor åt mig och en med ost åt Max, men nej, då dög inte hans så han ska ha min. "Ja men ta en då, men då ska du äta den också" Han ska ha mina äggmackor rätt ofta, men han tycker inte om dom! Slutade med att han vägrar äta den också och sitter bara och grinar.

Skyndar oss till bussen som skulle gå 8.05 från oss, Max ska då ha sin ostmacka så han får ta med den. Springer som galningar till bussen kl: 8.02 och när vi kommer dit står det folk där så vi hade inte missat den. När klockan är 8.20 har bussen fortfarande inte kommit så jag messar Helen som skulle hämta mig vid dagis ca 8.30 När klockan är 8.40 kommer Helen och skjutsar oss till dagis eftersom bussen fortfarande inte kommit (kom precis efter oss) och hon var då färdig på hälsocentralen! Springer in med Max och åker sedan till skolan.

Jag tror det var det svarta kaffet som gjorde morgonen så stressig och dålig..!

Nu är jag hemma, ska käka och göra mig i ordning. Sen lär jag städa på dagis och därefter blir det O'learys med gruppen om jag hinner. Egentligen vill jag bara dra på myskläder och sitta i soffan med lite glögg och pepparkakor! Och igår när jag va på stan såg jag en massa mysiga tofflor och strumpor som jag skulle vilja ha! Å va härligt! Med lite tända ljus..
Men vill gärna träffa gruppen också och prata om nåt annat än skolarbete! ;) ja det kan man ju lika gärna göra, har i alla fall inga mysiga tofflor!

Idag pratade vi om personlighetsdrag på föreläsningen.. Rätt intressant. Tror det kan bli en rätt bra kurs..

Imorgon är jag "ledig".. Blir till att läsa en massa då!

Av Anna - 10 december 2012 20:55

Idag har jag varit på ansiktsbehandling på face and bodycenter. Det va sååå skönt! Förutom när hon tömde porerna.

Hon använde en massa olika gegga i ansiktet och det blev ju samtidigt som värsta ansiktsmassagen! Ångan va så varm och skön och när hon lagt på masken och gått ut därifrån hamnade man som i en liten drömvärld. Med lappar över ögonen "tvingas" man att blunda, var så avslappnande. Förstår att folk somnar! Jag somnade inte men var inte fullt vaken heller. Känner mig full i energi nu och huden är så len! Dock lite röd efter portömningen men det har lagt sig lite och förhoppningsvis är det ännu bättre imorgon.. Noppade ögonbrynen gjorde hon också så dom är fina.

Kan rekommendera ALLA att prova, helt underbart!

Av Anna - 10 december 2012 19:19

Jag bara måste kommentera pepparkaksdebatten som blossade upp häromdagen.

Skolan gjorde fel, det finns inget rasistiskt i pepparkaksgubbar och därmed ingen anledning att ta bort dom ur luciatåget.

Om skolan inte kan servera pepparkakor pga allergi, så lär man ju respektera det. Det finns många allergiker och man kan vara allergisk mot det mesta (allt?). Däremot HUR allergisk man är, kan skilja sig väldigt mycket. Det finns nötallergiker som blir sjuk och väldigt dålig om du öppnar en påse med nötter i samma rum. Det finns allergiker som kan äta lite grann av det man inte tål, utan att bli sjuk eller bara "lite sjuk".
Så om skolan inte serverar pepparkakor pga allergi så är det bara att finna sig i det.

Att det skulle skett ett missförstånd mellan lärare och elever/föräldrar är ju rena rama skitsnacket. Det går inte att missuppfatta att "någon kan ta illa vid sig" och att barnen "inte valt den låten". Så nej det tror jag inte på. Skolan vill väl rädda sitt eget skinn med tanke på reaktionerna runtom i Sverige.

Det som upprör mig nu det är alla grupper och skit som sprids, bland annat på facebook. Främlingsfientliga tidskrifter frossar och det verkar vara skrämmande många som sväljer allt med hull och hår. Bland annat såg jag en grupp som länkat till Exponerat som påstår sig vara politiskt oberoende..

Så här står det; Hur står Exponerat politiskt? Exponerat är politiskt och religiöst oberoende, men SD-vänlig, som alla borde förstått vid det här laget, därmed inte sagt att inte finns även små ljuspunkter i andra partiers idéer, eller hos andra partiers politiker. Men huvudfrågan om invandringen, asyl, migration och dess politik finns det endast ett riksdagsparti som vi ställer oss bakom. Sedan kan vi inte följa alla miljoner olika små samhällsproblem, det finns andra media som gör.

Hmm.. Politiskt oberoende? SKULLE INTE TRO DET!

Det låter som att det införts en ny lag i Sverige, där pepparkaksgubbar är förbjudna, men riktigt så är det inte. Det var EN skola i HELA Sverige som dessutom TAGIT TILLBAKA sitt UTLÅTANDE.

Så snälla folket, var källkritiska, kolla upp fakta och låt er inte manipuleras! Släpp denna debatt nu, den är över och förbi. Njut av pepparkakorna; sången, smaken och när våra barn är utklädda på torsdag.

Tack och hej!

Av Anna - 10 december 2012 15:21

Har drällt på stan och knäppt kort på sånt Max önskar sig, och sånt jag önskar till honom! Här finner ni även affären jag hittat grejerna på. Skulle uppskatta om ni berättar för mig eller Niklas om ni köper nåt av grejerna. Kläder önskas i stl 110 och tofflor i stl 27. OBS! Önskar bara ett par tofflor och ett par mockasiner, men jag har knäppt på sånt jag vet att Max gillar (bilar) och sånt jag tycker är fint. ;)

Av Anna - 9 december 2012 21:27

Fick sovmorgon imorse och när jag klev upp höll Niklas på med frukost åt mig. Underbart att bli bortskämd! :)

Tog bussen upp till päronen med både Max, Oliver och Lukas. Dom var så duktiga så! Men Oliver la tungan mot busskuren, fastnade och började blöda, så nu har dom förhoppningsvis lärt sig att inte göra det nå mer..

Hjälpte mamma lite med toscakakan och disken, snodde lite av julköttbullarna också! Pappa gjorde god mat och vid det laget kom Marre och Patrik också. Sen fikade vi innan det var dags att åka hem.

Kollat sista avsnittet av Solsidan och känner att jag bara vill ha mer, mer, MER av denna underbara serie!

Nu har Niklas gjort varma mackor till kvällsfika sen börjar det bli dags att lägga sig om man ska orka med morgondagen. Blir skola och sen ska jag till face and bodycenter på ansiktsbehandling!

Av Anna - 8 december 2012 22:16

Gud vilken härlig dag jag haft!! :D pulkaåk med brudarna och barnen, varm choklad, kaffe, fika, busat med barn, Robert har också busat gärnet med ungarna, bebismys, jättetrevligt och massa babbel med Niklas del av familjen!
Helt perfekt lördag, hoppas ni haft en lika bra dag som mig.

Av Anna - 7 december 2012 22:00

Härlig dag. Imorgon blir det pulkaåk i bomhusbacken! :)

Ovido - Quiz & Flashcards