Direktlänk till inlägg 31 december 2012

Inte bara nyårsafton

Av Anna - 31 december 2012 11:28

2012 har varit ett turbulent år, som de flesta år brukar vara. En berg-och-dalbana där det hela tiden går upp och ner.
I början av året var jag arbetslös efter att jag pluggat på komvux, i april fick jag jobb på Xzakt, spenderade större delen av sommaren på jobbet och i furuviksparken. Var även en vecka med päronen i Hälsingland. Niklas har varit sjuk väldigt mycket detta år vilket gjorde att vi gled ifrån varandra. Jag kom in på högskolan och bodde ett tag hos mina föräldrar för att få lite perspektiv på tillvaron. Klarade första tentan, flyttade hem igen, misslyckades med andra tentan, Niklas fick anställning.. Ja det var väl det!?
Upplever att Max haft ett jobbigt år, åtminstone sista 6 månaderna. Efter att vi flyttade isär fick att separationsångest och han tog det mycket hårdare än jag nånsin kunnat ana. Han är dessutom i värsta 3-årstrotsen vilket inte gör det lättare. Men vi jobbar på det.

Oddsen för att 2013 ska bli vårt, ligger på vår sida. Niklas har fått anställning och kommer tjäna mer pengar och jag kan koncentrera mig mer på studierna. Jag hoppas verkligen att vi flyttar till ett radhus detta år oxå!

För oss är inte nyårsafton bara nyårsafton.. På nyårsafton träffades vi för första gången, för 11 år sedan. Därför bestämde vi oss, för 9 år sedan, att även förlova oss då. Så grattis min älskling på förlovningsdagen! <3

För 9 år sedan pluggade jag i Uppsala och vi kunde inte ses så ofta som vi ville. Jag fick då Niklas Manchester United-tröja som jag sprayade med parfym så jag skulle känna lukten av min älskling. Tröjan sov jag i varje natt och sprayade den när Niklas kom till Uppsala. Det slutade med att jag fick parfymen oxå! :)

Ja det var tider det. När endast vi två fanns i tankarna. När man var nykär och bara ville hålla om varandra hela tiden. Idag ska jag hålla om och krama min älskling lite extra och tänka på den tiden för 9 år sedan.

Jag älskar dig mitt hjärta! <3



Gott nytt år till er allihopa som läser min blogg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 26 januari 2017 08:28

Senast jag skrev ett inlägg var nyårsafton 2015, alltså lite mer än ett år sedan. Egentligen är det väl inte så mycket som hänt, livet kretsar kring familj och jobb för det mesta.   I höstas började Maxen 1an, det var väl troligtvis vår familjs s...

Av Anna - 31 december 2015 11:31

idag är det sista dagen på 2015 och jag kan sammanfatta året med att jag är precis där jag vill vara. Jantelagen- släng dig i väggen, det är JAG som gjort att jag är där jag är. JAG har påverkat det som går att påverka: Jag avslutade mina studier, f...

Av Anna - 27 november 2015 18:11

.. Och här är det fortfarande tomt på ljusstakar och pynt! :/ Vi som brukar pynta i god tid innan första advent eftersom julen är så mysig. Har inte hunnit nånting än då jag varit på utbildning i Stockholm i tre dagar och jag vägrar låta Niklas pynta...

Av Anna - 11 oktober 2015 11:54

Förbereder så mycket jag kan innan jag påbörjar min anställning. Jag har anmält medlemsskap till facket och a-kassan. Jag valde Jusek efter lite jämförelser på nätet och samtal med Sofie från min klass. Det blir nog bra. Jag har äntligen tagit tag i ...

Av Anna - 25 september 2015 17:01

Den 14e oktober påbörjar jag min anställning på arbetsförmedlingen kundtjänst i Söderhamn. Jag är så glad och förväntansfull! Jag tror att arbetsförmedlingen är exakt rätt ställe för mig att vara på nu efter studierna. ...

Skapa flashcards