Alla inlägg under mars 2015

Av Anna - 29 mars 2015 10:04

Igår kom oliver och Lukas hit. Vi skulle påskpyssla men det hann vi inte med. Var så fint väder så vi tog hundarna och varsin frukt med oss till lekparken vid mamma och pappa. Mamma kom ut med kaffe åt oss och gjorde oss sällskap en stund. Barnen lekte länge och väl, jag tränade hundarna lite och njöt av vädret.

Mamma och pappa bjöd på lunch innan vi gick hem igen. Barnen lekte, rev fram varenda pryl inne på Maxens rum. Dom blev lite osams när dom skulle städa.. Det slutade med en obefintlig städning och lång onödig tidsåtgång vilket resulterade i: inget påskpyssel. Jag och Lukas åkte och köpte lördagsgodis, svängde förbi päronen för att hämta en sladd och där blev jag av med Lukas. Han skulle sova hos sin mormor och morfar istället så han fick med sig en liten påse med godis.

Max och oliver fick sova i våran säng så dom kunde kolla på film och äta godis. Kändes som att klockan sprang iväg igår och att vi inte alls hann göra allt vi tänkt. Men jag är glad att vi prioriterade att ta tillvara på det fina vädret, speciellt när man tittar ut genom fönstret idag!

På tal om tiden så HATAR jag att ställa om klockan!! Jag har sagt det förr och kommer förmodligen fortsätta gnälla framöver också, men det förstör verkligen min rytm! När jag vaknar av mig själv, i tid, känner ingen stress och att jag hinner göra alla måsten på morgonen innan man ska iväg, ja då är det dags att ställa om klockan och det tar lång tid innan jag är någorlunda med på noterna igen! Aja, jag får väl vara glad att oliver sov här, han är morgonpigg så vi var uppe med tuppen imorse.

Ha en trevlig söndag!

Av Anna - 16 mars 2015 08:32

Vilka vårkänslor man fått under helgen! Jag köpte en ny blomma till sovrummet eftersom jag råkade döda den förra, påskliljor till balkongen och några av de frön jag och Max sådde i veckan har sett dagsljus.

I fredags var Max på pyjamasparty hos Elias men eftersom han hade en släng av feber dagen innan så åkte vi hem när det var läggdags.

I lördags var vi till syrran och firade att hon och Lukas fyllt år. Marre hade redan fått vår present: målardukar. Lukas fick en utklädningsdräkt som föreställde svarta spindelmannen, han blev väldigt glad. Det bjöds på fikabröd och tårta. Max stannade kvar medan jag, Niklas, mamma och Robert promenerade hem och hämtade bilen för att åka till Ica maxi och handla. Max blev bjuden på pizza och jag slängde i mig rester för att vi skulle hinna till myggan i tid. Där kollade vi på finalen i mello och jag är väldigt nöjd med resultatet även om jag och myggan trodde att Eric Saade skulle få en bättre placering. Jag trodde 1. Måns 2. Jon-Henrik 3. Eric Saade.

Igår hade Max feber igen. Vet inte varför han får så men det är inte första gången och troligtvis inte sista. Jag och mamma tog Ebba och Rin på långpromenad i skogen. Mamma hade packat ner kaffe och smörgås som vi fikade vid sjön. Det var härligt att vara ute i lugn och ro i några timmar, det var länge sen sist. Några tussilago såg vi också.

När jag och Ebba kom hem var maten så gott som klar. Niklas invigde grillen och det blev så gott så gott! Max fick äntligen sin majskolv som han tjatat om i några veckor!

Det blev en härlig uppladdning inför veckan och batterierna är laddade. Idag ska jag till Pernilla när Niklas slutat jobbet, imorgon en sväng till skolan för att få hjälp i biblioteket att ta fram artiklar samt förbereda rollspel med gruppen, på onsdag är det seminarium/rollspel.

Av Anna - 12 mars 2015 09:53

Häromdagen gnällde jag på en hundägare som inte respekterade mitt nej till hundmöte. Idag har jag nog retat upp en annan hundägare som troligtvis är lika irriterad på mig som jag var på den andra häromdan..

Jag och Maxen gick en liten runda innan han skulle lämnas på dagis. Första hundmötet går åt helvete trots klicker och godis. Mitt humör går i botten och jag ville bara knyta fast drygo nr 1 och 2 vid varsitt träd och gå därifrån. Tur i oturen så möter vi inga fler hundar när vi gick omvägen till dagis. Jag knyter fast hundarna utanför och går in med Max. Det tar max 2 min att lämna honom och jag ser i fönstret på väg ut att en gubbe med staffe går uppe på en liten kulle bland buskar och träd, istället för på gångbanan nedanför. Mina hundar står ju och skäller som idioter där..

Jag går ut och ryter i att dom ska vara tysta och dom lugnar ner sig. Gubben säger då till mig att han kunde ju minsann inte gå där pga mina hundar. "Nähä" svarar jag och tänker att det skiter jag fullständigt i, FÖR gubben hade utmärkt med plats att gå på OM hans hund inte beter sig lika som mina MEN det vet jag att den inte gör och DÄRFÖR kunde han inte gå på gångbanan. Hade vi istället mött varandra på gångbanan och jag varit med mina hundar, hade det funnits mindre plats att gå på eftersom vi då hade gått på gångbanan, nu var hundarna knutna vid en lyktstolpe på sidan av och tog upp ungefär en decimeter av gångbanan.

Så här i efterhand blir man lite full i skratt. Jag kommer inte att sluta knyta fast mina hundar utanför dagis, dom har ju i alla fall bättrat sig även om inte gubben vet det. Nu skäller dom ju bara ibland, som när gubben och hans hund går förbi, förut skällde dom HELA TIDEN tills jag kom ut igen. Nej, jag kommer fortsätta knyta fast mina hundar där och kvinnan jag mötte häromdan kommer säkerligen fortsätta att släppa fram sin hund trots att man säger nej. Men nästa gång ska jag säga att mina hundar har rabies eller kennelhosta eller nåt. Kanske kan man skylla det dåliga beteendet på det också?

Av Anna - 11 mars 2015 07:54

Har en härlig känsla i kroppen idag. Kanske är det solen som gör den?

Igår började jag skvallerträna hundarna. Gick jättebra med båda två. Ebba fick hårdträna när det kom en hundägare och frågade om hennes hund fick hälsa, "nej, vi tränar" svarade jag. Men det var tydligen svårt att respektera så hon släpper ändå fram hunden så den är ungefär en decimeter från Ebba. Är inte träning godtagbart för att inte låta hundarna träffas? Ska jag behöva säga: "jag hatar såna där jävla huskeys för det är en som skadat henne förut så hon fick en spricka i bäckenbenet!" Nej, då skulle man väl få höra att den här hunden minsann är snäll. Irriterad blev jag men träningen gick bra ändå.

Planterade frön med Max också; dill och timjan.

Nej nu måste jag göra mig ordning för skolan, examinerade seminarium på fältarbetet idag.
Ha en trevlig dag!

Av Anna - 7 mars 2015 09:52

Just nu har jag jättemycket att göra och är egentligen väldigt stressad. Det märks tydligast på mitt minne eftersom jag glömmer bort saker. Jag är på sluttampen med fältarbetet och det ska vara inne senast måndag kl 12. Jag ska försöka hinna bli färdig idag eller senast imorgon.

Trots stress känner jag mig glad och nöjd. Jag känner mig otroligt nöjd med sovrummet och spenderar mycket tid här även när jag inte ska sova. Jag föredrar att titta på TV i sovrummet nu och har även suttit här och pluggat. Det är ett rogivande rum nu som ger mig massor av energi.

Jag känner mig lycklig över min tillvaro, pusselbitar börjar falla på plats och jag blir glad när min familj är glada. Framförallt Niklas är glad och jag börjar känna igen min gamla Niklas igen, den man jag blev kär i. Igår skrattade vi tillsammans på ett sätt vi inte gjort på länge. Vi kollade på film och jag somnade nära honom i soffan, precis på det sätt som det alltid har varit. Ja, Gud vad jag älskar honom!

Av Anna - 3 mars 2015 20:03

Nu är sovrummet så gott som klart. Ska upp med en lampa ovanför sängen och några tavlor på väggarna bara.

Körde hem sängen från Pernilla idag, fick den jättebilligt. Tyckte den blev jättefin mot allt vitt. Skönt att ha en sängstomme igen. Eddie blev också nöjd, nu kan han krypa in under sängen igen!

Nej, nu ska jag läsa för Max. Vi köpte en ny bok igår på bokrean, Sune och roboten Rudolf, svinrolig!

Av Anna - 1 mars 2015 09:47

Idag fortsätter projekt måla sovrum. Jag hann börja måla igår men sen ville Max hem från sin mormor och morfar plus att vi skulle till myggan och kolla mello så det blev bara en vägg.

Måste åka och köpa mer maskeringstejp, den tog slut på sista taklisten på en kortsida. Störande att det var så lite kvar, men det är som det är. Idag är vi i alla fall två som kan hjälpas åt så idag flyter det nog på bättre.

Hade varit najs att köra på Ebbas kort idag och leka soldyrkare, men det hinns nog inte med.. Måste hinna förbereda morgondagens intervju också. Dessutom har jag lovat Max att vi ska bygga en koja under hans skrivbord :D

Ha en trevlig dag!

Ovido - Quiz & Flashcards