Direktlänk till inlägg 2 juli 2015

Sommar=bloggfritt

Av Anna - 2 juli 2015 23:03

Den här veckan har sommaren äntligen kommit på riktigt!

I tisdags åkte jag och Max till boulognerbadet som är nybyggt här i stan så vi var nyfikna på hur det såg ut. Än så länge är det bara ungdomsbadet som är byggt, med brygga och ramp så Max fick hålla sig intill rampen. Det var fint och nu får man hoppas på att planerna inte går i stöpet så familjebadet byggs, med sandstrand. Det blev i alla fall Maxens första dopp för i år, jag fegade och doppade bara fötterna.

Igår åkte jag, Max, Frida, Ellen och Ester till sandbankarna i skutskär. Jag har faktiskt aldrig varit där förut men det var bra där, enda nackdelen var vandringen genom skogen till- och från bilen. Vi parkerade inte på den vanliga parkeringen och då fick man gå en bit så vi höll på att bli myggmat, framförallt när vi skulle hem och kvällen började närma sig.

Idag åkte vi dit igen och jag tog mitt första dopp för i år, härligt var det! Jag älskar ju att bada! Vid två åkte vi hemåt eftersom Max och Niklas skulle på bio. Jag skjutsade ner dom när dom var klara. Dom skulle se Minions. Sen åkte jag, Frida och tjejerna till Strömsbrobadet och badade lite till tills Niklas och Max ville bli hämtade. Spenderade lite tid med Myggan på kvällskvisten också.

Imorgon ska det bli fint väder igen så då blir det mer bad. Maxen tyckte dock att vi kunde stanna hemma så jag informerade om att sommaren är kort i Sverige och självklart fick jag Ledins underbara låt på huvudet. Undrar om han slår Ugglas publikrekord på nästan 11000 pers när han avslutar sommarsäsongen i Furuvik i augusti, jag kommer i alla fall att vara där då också.

Snart fyller Max 6 år och i augusti börjar han förskoleklass. Tiden går så fort, snart skaffar han väl flickvän också! Haha! Min stora lilla kille.

Jag vet att jag varit dålig på att blogga i vår, och inte lär det bli bättre nu när det är sommar! Ju mer sol, desto mindre bloggande!
Vill i alla fall önska er en trevlig sommar, det tänker vi ha!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 26 januari 2017 08:28

Senast jag skrev ett inlägg var nyårsafton 2015, alltså lite mer än ett år sedan. Egentligen är det väl inte så mycket som hänt, livet kretsar kring familj och jobb för det mesta.   I höstas började Maxen 1an, det var väl troligtvis vår familjs s...

Av Anna - 31 december 2015 11:31

idag är det sista dagen på 2015 och jag kan sammanfatta året med att jag är precis där jag vill vara. Jantelagen- släng dig i väggen, det är JAG som gjort att jag är där jag är. JAG har påverkat det som går att påverka: Jag avslutade mina studier, f...

Av Anna - 27 november 2015 18:11

.. Och här är det fortfarande tomt på ljusstakar och pynt! :/ Vi som brukar pynta i god tid innan första advent eftersom julen är så mysig. Har inte hunnit nånting än då jag varit på utbildning i Stockholm i tre dagar och jag vägrar låta Niklas pynta...

Av Anna - 11 oktober 2015 11:54

Förbereder så mycket jag kan innan jag påbörjar min anställning. Jag har anmält medlemsskap till facket och a-kassan. Jag valde Jusek efter lite jämförelser på nätet och samtal med Sofie från min klass. Det blir nog bra. Jag har äntligen tagit tag i ...

Av Anna - 25 september 2015 17:01

Den 14e oktober påbörjar jag min anställning på arbetsförmedlingen kundtjänst i Söderhamn. Jag är så glad och förväntansfull! Jag tror att arbetsförmedlingen är exakt rätt ställe för mig att vara på nu efter studierna. ...

Ovido - Quiz & Flashcards