Alla inlägg under januari 2013

Av Anna - 31 januari 2013 20:08

..Med en liten kvällsdejt med älskade vännen. Känner jag oss rätt blir det väl minst ett parti yatzy! Som två gamla pensionärer! Haha!

Har dock tankarna hos en annan vän som lider detta datum varje år då hon för två år sedan förlorade sin kusin. Knappt ett halvår efter min egen kusins bortgång.
Älskling jag lider med dig. <3 Man känner sig så maktlös när man inte kan göra nåt.


Ja det är väl dags att bege sig nu då när pluppas somnat.

Av Anna - 31 januari 2013 12:19

Igår fick jag beskedet att jag klarade tentan i föregående kurs! Känns så jäkla bra! Fatta att JAG klarade två tentor på en och samma vecka! JAG! Nu är det bara att blicka framåt och koncentrera sig på arbetsrätten. :)

Idag hade vi seminarium och gick igenom ett rättsfall. Faktiskt rätt kul kurs än så länge. Har även påbörjat den individuella uppgiften som ska vara inne på söndag, men den är så gott som färdig. Utöver den och förberedelser inför nästa vecka är jag nu ledig till tisdag. :)

Ska snart hämta maxen på förskolan så får vi se om vi hittar på nåt..
Jag hoppas Elias och Melina är friska till helgen så jag och Myggan kan hitta på nåt med barnen då.

See u later alligator!

Av Anna - 29 januari 2013 17:22

Idag var det föreläsning i skolan.. Jag och Sara kom fram till att vissa saker var lite flummiga, men det kanske är lagen i ett nötskal?
Efter lunchen gjorde vi färdigt gruppuppgifterna inför torsdagens seminarium. Skönt att det är färdigt, då kan man koncentrera sig på den individuella uppgiften imorgon. :)

Har hunnit köpa kurslitteraturen, hämtat Max och handlat. Tur att Niklas var med på affären för Max var verkligen inte rolig. Grinade, skrek och sprang iväg. Sen när vi kom till kassan trodde han att han skulle få godis! Det kunde han glömma kan jag ju tala om.

Snart blir det middag sen ska Max i säng i tid för han är jättetrött. (Det skulle surgubben min också behöva för den delen!)

Av Anna - 28 januari 2013 14:59

Efter lite om och men så är biljetterna fixade till gyllene tiders spelning i gasklockorna! Tack för hjälpen pappa! Åh vad jag längtar!!!! :D

Igår åkte jag och Max på en spontanresa till Norrtälje för att hälsa på Emma, Fredrik och alla djuren! Var så mysigt, hade dock önskat att vi hade lite mer tid.. Men är glad att jag fick träffa vårt blonda hjärtegull innan hon drar till Thailand i nästan en månad!

Kom hem för en stund sen och nu är vi lite lagom trötta. Tre långkörningar (för att vara mig i alla fall) på tre dagar! Inte illa pinkat. :)

Senare är det gympa för Maxen och ikväll lär jag försöka plugga.

Av Anna - 27 januari 2013 07:56

..Att vakna och veta att man har en vit pärla därute som kan ta en vart man vill. Tre månader utan bil har känts som en evighet!

Nu blir det kaffe.
God morgon!

Av Anna - 26 januari 2013 19:12

Anledningen till att jag längtat så väldigt till helgen är för att vi skulle köpa bil, och idag har vi gjort det!! :)

En Renault scenic -01 blev det och den är sjukt skön att köra! :) åkte till Dalarna och köpte den. :)

Nu är vi hos myggan och socialar och har självklart visat upp pärlan. :)
Hoppas ni också har en bra lördag.

Av Anna - 24 januari 2013 21:05

Jag förstår inte den nya trenden att färga håret så det ser ut som man har fetaste utväxten?! Men vem förstår sig på trender och mode egentligen? Tillslut är man så van att se folk så, så man faller för det själv. Jag föll för piratbyxor och jag föll för leggings, trots att jag aldrig skulle bära det.

Jag kommer dock inte färga håret på detta vis.. Varför slösa pengar när man kan fixa det "naturligt"?! Bara blondera håret och låta det växa ut! Då får man ju 2-i-1: först blont och sedan tvåfärgat som verkar vara den nya grejen. ;P

Trevlig kväll

Av Anna - 24 januari 2013 13:53

Idag hade vi första seminariet i arbetsrätt. Det gick jättebra och var skönt att vi gick så kort dag.
När jag kom hem hade Niklas börjat plocka bort julsakerna så jag hjälpte till att få ner det sista. Nu är det bara ett källarbesök som saknas, sen är det finito! :)
Sitter och käkar lite nu sen ska jag och Max gå över till syrran så barnen får leka lite.

Nu vill jag bara ha fredag!! Då ska vi äta fajitas och ha det mysigt! :)

Såg en lite rolig grej när jag och Helen skulle åka hem från skolan. Någon hade klämt sig in mellan två bilar och jag skulle bra gärna vilja se båda förarna köra därifrån.. Ja ni ser ju själva på bilden hur tight det är. Det är det gråa bilen som klämt sig in och han/hon hade inte mycket mer utrymme på andra sidan. :P

Ovido - Quiz & Flashcards