Direktlänk till inlägg 16 mars 2015

Det blev en vårig helg

Av Anna - 16 mars 2015 08:32

Vilka vårkänslor man fått under helgen! Jag köpte en ny blomma till sovrummet eftersom jag råkade döda den förra, påskliljor till balkongen och några av de frön jag och Max sådde i veckan har sett dagsljus.

I fredags var Max på pyjamasparty hos Elias men eftersom han hade en släng av feber dagen innan så åkte vi hem när det var läggdags.

I lördags var vi till syrran och firade att hon och Lukas fyllt år. Marre hade redan fått vår present: målardukar. Lukas fick en utklädningsdräkt som föreställde svarta spindelmannen, han blev väldigt glad. Det bjöds på fikabröd och tårta. Max stannade kvar medan jag, Niklas, mamma och Robert promenerade hem och hämtade bilen för att åka till Ica maxi och handla. Max blev bjuden på pizza och jag slängde i mig rester för att vi skulle hinna till myggan i tid. Där kollade vi på finalen i mello och jag är väldigt nöjd med resultatet även om jag och myggan trodde att Eric Saade skulle få en bättre placering. Jag trodde 1. Måns 2. Jon-Henrik 3. Eric Saade.

Igår hade Max feber igen. Vet inte varför han får så men det är inte första gången och troligtvis inte sista. Jag och mamma tog Ebba och Rin på långpromenad i skogen. Mamma hade packat ner kaffe och smörgås som vi fikade vid sjön. Det var härligt att vara ute i lugn och ro i några timmar, det var länge sen sist. Några tussilago såg vi också.

När jag och Ebba kom hem var maten så gott som klar. Niklas invigde grillen och det blev så gott så gott! Max fick äntligen sin majskolv som han tjatat om i några veckor!

Det blev en härlig uppladdning inför veckan och batterierna är laddade. Idag ska jag till Pernilla när Niklas slutat jobbet, imorgon en sväng till skolan för att få hjälp i biblioteket att ta fram artiklar samt förbereda rollspel med gruppen, på onsdag är det seminarium/rollspel.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 26 januari 2017 08:28

Senast jag skrev ett inlägg var nyårsafton 2015, alltså lite mer än ett år sedan. Egentligen är det väl inte så mycket som hänt, livet kretsar kring familj och jobb för det mesta.   I höstas började Maxen 1an, det var väl troligtvis vår familjs s...

Av Anna - 31 december 2015 11:31

idag är det sista dagen på 2015 och jag kan sammanfatta året med att jag är precis där jag vill vara. Jantelagen- släng dig i väggen, det är JAG som gjort att jag är där jag är. JAG har påverkat det som går att påverka: Jag avslutade mina studier, f...

Av Anna - 27 november 2015 18:11

.. Och här är det fortfarande tomt på ljusstakar och pynt! :/ Vi som brukar pynta i god tid innan första advent eftersom julen är så mysig. Har inte hunnit nånting än då jag varit på utbildning i Stockholm i tre dagar och jag vägrar låta Niklas pynta...

Av Anna - 11 oktober 2015 11:54

Förbereder så mycket jag kan innan jag påbörjar min anställning. Jag har anmält medlemsskap till facket och a-kassan. Jag valde Jusek efter lite jämförelser på nätet och samtal med Sofie från min klass. Det blir nog bra. Jag har äntligen tagit tag i ...

Av Anna - 25 september 2015 17:01

Den 14e oktober påbörjar jag min anställning på arbetsförmedlingen kundtjänst i Söderhamn. Jag är så glad och förväntansfull! Jag tror att arbetsförmedlingen är exakt rätt ställe för mig att vara på nu efter studierna. ...

Ovido - Quiz & Flashcards