Alla inlägg under december 2012

Av Anna - 6 december 2012 22:57

Luktar gott i hela lägenheten och lussekatterna blev kanongoda!! Hittade receptet på facebook, med Philadelphiaost! :) så jäkla saftiga!!

Har varit på dagis och städat också, trots värsta huvudvärken efter tentan.

Alltså är dagens måsten avklarade och helgen är välkommen! Ligger nu i soffan med glögg och (självklart) en lussekatt!
Ha en trevlig torsdagskväll!

Av Anna - 6 december 2012 13:28

Har varit i skolan och skrivit tenta. Har väl inga större förhoppningar att klara den men jag skrev i alla fall mer än jag trodde att jag skulle göra. ;) klarar jag den så blir jag överlycklig, klarar jag den inte så är det inte svårare än att jag får göra omtenta.

Niklas har varit hemma med Maxen idag. Han kunde inte ta sig till jobbet i detta snöväder, och tur var väl det, för jag vet inte om vi hade lyckats tagit oss till dagis annars.. I vilket fall så hade de i alla fall inte kunnat jobba så det gjorde inget. Jag hade tur och fick åka med Helen till och från skolan i alla fall. :) men vi har ett städpass på dagis idag så jag lär dit ändå. Bra att man kan göra det närsomhelst under dagen för vi tänkte baka lussekatter också! :)

Bilden är från rondellerna vid hemsta och McDonalds där en lastbil fastnat så vi fick åka en omväg för att ta oss hem. Får vara glada att vi inte hann köra fram för bilarna som gjorde det var tvugna att backa och det såg inte lätt ut i all snö!

Kan för övrigt tala om att mitt lockande inlägg fungerade och det va betydligt fler som hade varit inne och läst, än de andra dagarna. ;)

Av Anna - 5 december 2012 13:32

Verkar ha lite dåligt med publik just nu så då lär vi ta ett lockande ämne! ;)

Jag tror att alla har någon form av sexuell fantasi. Med en speciell person, på en speciell plats, en viss utstyrsel, med flera personer, offentligt etc. Behöver inte vara något extremt, bara något speciellt. Men hur många vågar leva ut sin fantasi? Och är det verkligen värt det?

Kollar man på t.ex Fråga Olle så kan man få se folk som vågar leva ut fantasin. Vissa är swingers, andra med fetischer m.m Där sitter vi i andra änden av tv-rutan och tycker att vissa är jätteknäppa. Men är de verkligen så knäppa? Är det inte rätt coolt och modigt att de står för vilka de är och vågar göra vad de vill? Och nu menar inte jag killen som hade ett förhållande med en bil eller hon som var gift med Eiffeltornet, nu menar jag mer "vardagliga" fantasier (om man nu kan kalla de det? Jag vet ju inte vad som är vardagligt egentligen).

Men är det ens värt att leva ut fantasin? Det kanske inte alls blev som man hade tänkt sig, och då är fantasin förstörd sen..!? Men det kanske är värt att prova? Precis som att leva ut en dröm? Hellre prova och se, än att inte prova och aldrig få veta? Inte vet jag. Men vissa saker ska man nog låta förbli vara en fantasi eller dröm.

Nu hoppas jag att ni är många som läser så siffrorna blir lite bättre! :)

Av Anna - 2 december 2012 21:25

Kall men rolig dag :)

Av Anna - 1 december 2012 18:32

Imorse åt vi frukost till julkalendern. Älskar mysteriet på greveholm och hoppas att den nya blir lika bra!

Vid lunch åkte vi bussen ner på stan, jag mamma och grabbarna. Fia och William skulle varit med också men det blev tyvärr inställt. Men det kommer ju fler gånger! :)

Grabbarna köpte julklappar till sina mammor sen käka vi på donken med myggan, Georgios och barnen.

Tog med oliver hem till oss en stund eftersom grabbarna pratade ihop sig på bussen. Dom var så söta och lekte jättebra utan bråk. :)

Snart ska Max i säng och ikväll ska jag och Niklas kolla på släkten är värst med två kompisar; Ben och Jerry! ;)

Imorgon får vi äntligen träffa lilla Tyra (med föräldrar såklart) och sniffa bebis!!! :) längtar så! Tycker det är jättekul att Linda fått barn och Max har fått en till tremänning. Synd bara att dom bor så långt bort.

Trevlig kväll.

Skapa flashcards