Alla inlägg under januari 2014

Av Anna - 28 januari 2014 14:57

Vardagsrumsfönstret

Soffan

Köksfönstret

Badrum

Vårt sovrum

Maxens sovrum

Fortfarande långt ifrån färdig men det händer saker hela tiden. Soffbordet ska självklart bytas ut eftersom det är för långt och prydnader etc kommer säkert slängas om lite det också. Dessutom ska båda sovrummen tapetseras om. Har även en del kartonger kvar att packa upp/ställa på vinden.

Av Anna - 26 januari 2014 16:46

Vi har fått så fantastiskt mycket hjälp från våra familjer denna helg, kan inte tacka nog! Allt från barnvakt till bärhjälp till inredning!

Jag är sjukt trött men ska snart bege mig mot gamla lägenheten men Marre kommer över och hjälper mig som tur är.

Av Anna - 24 januari 2014 21:55

Max har precis somnat i vår säng. <3
Idag har vi köpt soffa och skrivbord, sålt den gamla soffan, packat in det mesta i lastbilen och sedan in med det i nya lägenheten, monterat möbler och ställt det mesta på plats.

Nu ska jag diska och dammsuga köket sedan moppa golven eftersom vi sprungit in och ut med skorna.

Nu hör jag Niklas komma hem med Eddie, Ebba ska sova hos mamma inatt.

Av Anna - 23 januari 2014 17:27

Känner mig gråtfärdig. Jag uppskattar verkligen det mesta som skett när jag var i skolan men att hitta en svart sopsäck med massa saker som INTE ska slängas, blandat med sånt som SKA slängas, gör mig bara stressad! :( vi får hålla tummarna att jag får med mig mina saker helt enkelt..

Nu ska jag packa en väska åt mig och Max, packa ner Maxens resterande kläder i nåt annat sen hämta nycklarna.

Av Anna - 22 januari 2014 15:10

Att det ska ta sån tid? Att det ska behöva bli så många maskiner? Har tvättat allt från jackor till gardiner till förkläde! Med olika färger och olika grader blir det många maskiner. Men vill få allt sånt gjort för jag har ingen lust att ställa mig i tvättstugan det första jag gör när vi flyttat! Ska försöka rensa och packa kläder senare. Det sista hänger på tork nu så det ska jag hämta upp innan det är dags att bege sig till dagis.

Av Anna - 22 januari 2014 01:21

Varför kan ni säkert lista ut själva om ni följer min blogg.. ;)

Min kära kusin börjar ledsna på mina uppdateringar om flytten så jag tillägnar detta inlägg dig Mattias! Haha! ;D

Vi ska köpa ny soffa på fredag har vi bestämt! Anna (grannen) ska köpa våran. :) så vad gör jag då tro? Jo jag sitter och kollar efter soffor och annat skoj jag vill ha! Vi ska köpa nytt databord också så det har jag också kollat efter. Men då är det lätt hänt att man börjar kolla på ALLT ANNAT också! Så nu ligger jag här, alldeles vaken och fantiserar om hur jag ska möblera.

jag är rätt säker på att jag vill ha den här

Börjar bli dags att lägga på ett kol nu. Men jag är inte speciellt stressad, vi har ju trots allt över en vecka på oss att vara ute ur den nuvarande lägenheten! :)

Nej, nu måste jag sova! God natt

Av Anna - 18 januari 2014 14:01

Nästa lördag har vi vaknat i vårt nya hem efter första natten! :)
I veckan ska det packas för fulla muggar! Måndag, tisdag och onsdag är det bara att köra! På torsdagen har jag lektion men då är Niklas ledig.

Nu ska jag umgås med min kurslitteratur tänkte jag.

Av Anna - 17 januari 2014 10:05

Idag får ni kika på några kort jag tog i förrgår

Ebba strejkade den dagen och satt i mitt knä och frös istället så hon blev inte med på kort.

Ovido - Quiz & Flashcards