Alla inlägg under december 2012

Av Anna - 19 december 2012 20:41

Har haft en härlig dag med syster och barnen. Bakat massa bullar och mamma blev glatt överraskad. :) Tack mina hjärtan!

Av Anna - 19 december 2012 12:07

Med tanke på antalet besökare på så kort tid, antar jag att ni tolkade förra rubriken till "en bulle i ugnen" kanske!? ;) haha tji fick ni!

Men senare ska bullarna gräddas, ska nämligen baka med systeryster och barnen för att överraska våran gamla mamma som tror att hon måste köpa färdiga bullar till jul..! :) tur att hon har snälla barn och barnbarn.

Maxens hosta är mycket bättre så jag antar att hostmedicinen hjälper. :)

nej nu är det dags att lägga ner morgonslappet, plocka undan, klä på sig och gå ut med sömntutan till hund.
Trevlig onsdag allihopa!

Av Anna - 19 december 2012 10:06

Maxen visar upp sin tjockismage. :)

Idag håller vi alla tummar och tår för älski-pälski, att allt går som vi vill. :)

Av Anna - 18 december 2012 23:34

Inte länge sen man började skolan kan man tycka men nu är första terminen avklarad. Har jobbat på Xzakt i snart 1 år. Max är snart 3,5 år, vilket verkligen märks när man träffar vänners/släktingars bebisar. Känns som att det bara var häromdagen mamma tyckte vi hade plockat fram granen lite väl tidigt, men nu lurar julafton bakom hörnet. För 2 år sedan började jag Komvux och fann Frida. 9,5 år sedan jag började gymnasiet, flyttade till en ny stad och hittade jägers. För 5,5 år sedan jag tog studenten. Ebba blir 7 år i januari. Jag och Niklas har, på nyårsafton, känt varandra i 11 år och varit förlovade i 9, samt varit gifta i ca 2,5 år. För över 12 år sedan började jag högstadiet. Lillebror får handla på systemet men i mina ögon är han fortfarande 5 år, precis som lillkusin som går på gymnasiet. Fia har jag nu känt i 16 år, och Myggan i 15. Och Linda ska vi inte ens tala om, 19 år! Wille skaffade vi för 15 år sedan. Älskade hund vad jag saknar dig och många andra som inte längre finns bland oss längre. För över 20 år sedan blev jag storasyster. För 25 år sedan var jag min storasysters största stolthet. Idag får vi se samma sak i våra barn som avgudar varandra. Idag kallas jag mamma och fru. Idag är vi vuxna och har annat att tänka på än hur man ska fråga chans på en kille eller vilken Barbie man ska låna ut till kompisen.
Ja, tiden går fort när man har roligt så det gäller att ta vara på den, och framförallt på varandra. Koncentrera sig på, och prioritera allt gott livet har att erbjuda.
Tack till alla ni som förgyller mitt liv och får mig att vilja stoppa tiden ibland. <3

Av Anna - 18 december 2012 21:16

Idag har jag varit hemma med en jättehostig Max och Niklas har jobbat på dagis. Så jag missade föreläsningen och dom hade lyckats trycka in allt på dagens lektion så det är ingen imorgon. Det betyder att jag har jullov nu! :) tur är väl det för Max blir hemma imorgon också. Om man nu kan kalla det jullov. Ska kolla lite på grupparbetet eftersom jag missade vår träff idag sen är det en jäkla massa läsande under ledigheten! Så ja, lov kan ju diskuteras. ;P

Har som sagt varit hemma med Max och han har varit så duktig hela dan! Kunde till och med plugga på förmiddagen utan större problem, det har aldrig hänt förut! :) sen har jag diskat, städat på toan, gjort rent fläkten, lekt med Max m.m

Imorgon blir det väl fortsatt städning.. Vi har väl inte så mycket annat för oss.. På torsdag ska jag jobba på dagis 9.30-13 sen på kvällen ska jag, Myggan och Fia (flera?) ha spelkväll! :) kanske drar iväg och köper lite julklappar då också.. Eller så kör jag allt på fredagen.. Får se.

Så.. Ha det så trevligt på jobb/skola imorgon då!! ;D haha!

Av Anna - 17 december 2012 17:27

Idag föreläste Igor, han är jättebra men jag var så sjukt trött så jag trodde jag skulle somna, fastän det är intressant! Ögonlocken kändes otroligt tunga och jag sov en stund när jag kommit hem.

Nu fikar jag och Max med glass, pepparkakor och kola! :) när han somnat är det läsning som gäller! Men det var inte bara jag som inte hunnit läsa allt i alla fall.

Imorgon ska Niklas jobba på dagis och jag blir hemma med sjuklingen. Drygt att vi inte lyckades få barnvakt, men det är som det är.

Ha en fortsatt bra måndag!

Av Anna - 17 december 2012 00:27

Ibland funderar jag på varför jag ville läsa på högskolan, trots att jag vet svaret.
Jag hatar ju att läsa för det första! Alla i min familj läser. T.o.m när vi var i London skulle dom in i en bokaffär! Jag kan nog räkna på en hand hur många (inte påtvingade) böcker jag läst i mitt vuxna liv.. Marley och jag, tjock, när jag fyller 30 ska jag va smal (eller nåt sånt hette den) och jag håller på med 100åringen som klev ut genom fönstret och försvann.. Men trots att jag tycker den är bra, orkar jag inte läsa den nu för det ska läsas så jäkla mycket studentlitteratur! Ja det va dom böckerna jag kom på.. Och jag tror inte jag missat nån om jag inte ska räkna alla barnböcker jag läser för Max om kvällarna! Men räknas dom räcker det nog inte att räkna på både händer och fötter..! ;)

Jag visste att det skulle bli mycket läsande när man studerar.. Jag är ju inte dum heller! ;) jag visste även att en del litteratur skulle vara på engelska.. Men att det skulle vara SÅHÄR MYCKET trodde jag inte! Minst en bok på engelska i varje kurs än så länge.. Om det inte till och med varit två?! Minns inte.. Skitsamma! Drygt som fasiken är det i vilket fall!!!!

Jag kanske valde fel linje? Jag kanske skulle blivit svenskalärare för 7-åringar? För deras böcker vet jag att jag klarar av i alla fall!

Till imorgon har vi i gruppen kommit överens om att man ska läsa två kapitel var ur en bok (som vi ska läsa igenom hela så småningom). Eftersom jag blir borta på tisdag, ska jag läsa ett extra kapitel, alltså totalt tre kapitel.. Jag är nu klar med ett.. Tror ni det känns bra eller?? Till imorgon ska jag ha läst ett helt kapitel till! Jag kämpar som en tok med detta läsande, och inte sjutton blir det lättare med två sjuklingar här hemma! Igår hade jag tänkt slänga ut dom så jag skulle få läsa lite, men det går ju inte när dom båda hade över 39 graders feber. Och jag kan verkligen inte läsa med en massa ljud runtomkring mig.

Så imorgon får jag åka till skolan och skämmas. Nu ska jag läsa tills jag somnar med boken i trynet!
God natt!!

Av Anna - 16 december 2012 21:26

Läste lite på förmiddagen, sen kom pappa förbi med pepparkaksdeg och margarin så vi kunde baka. Gjorde pepparkakor som vi sedan dekorerade med kristyr, mandel, strössel och russin. Gjorde tre stora hjärtan, en till Max, en till mig och en till Niklas, som vi hängde i granen. Gjorde även mer kola men en sats blev helt förstörd när jag experimenterade med smaker... Gjorde en vanlig kola, en med pepparkaksbitar och en med kanel. Den med kanel blev först svindålig för jag hade i kryddan samtidigt som de andra ingredienserna, visste inte att man måste ha i den när kolan är färdig och ska hällas ut. Gjorde om, gjorde rätt och det blev kanongott! :)

Nu ser köket ut som en svinstia men det struntar jag i för jag lär fortsätta läsa nu när Max äntligen somnat. Det är ju lite svårt att få någon läsro när han är vaken.

Trevlig kväll!

Skapa flashcards