Alla inlägg under december 2012

Av Anna - 16 december 2012 10:36

Ibland går det inte att ladda upp bilderna som man knäpper direkt.. Och självklart blev det så nu! Hoppas det går den här gången.. ;)

Av Anna - 16 december 2012 10:32

Maxen va inge rolig i morse, ville inte somna om. Men han glodde på tv ett tag i alla fall så en annan fick sova en stund till. Klev upp, packade upp och ställde fram nya ljusstaken (se kort) och kopplade in skarvdosan till en annan så den också skulle fungera. Gjorde kaffe, fixade frukost, bussade hunden på Niklas så han skulle vakna, tände tre ljus, tänkte: "det blir en mysig morgon"

Aahaja, jo tjena!! Sur karl och ännu surare unge! Grinade och gnällde hur länge som helst! Usch vad jag avskyr sånt! Vill ha det lugnt och skönt på helgmornarna! Nu är dom båda trevliga igen i alla fall. :) och Maxens feber är verkligen på väg ner! Nackdelen då är att han blir speedad och det är svårt att hålla honom road inomhus.. Hoppas mamma eller pappa ska till affären, då kan dom säkert handla så vi kan baka i alla fall.. Lär hinna läsa MASSOR idag också. Och Niklas ska koppla in skrivaren.

Önskar er alla en härlig 3:e advent!

Av Anna - 15 december 2012 21:33

Maxen somnade om i morse. Jag vaknade vid 10 av att mamma ringde. Tog det lugnt och gjorde kaffe, sen vaknade Maxen och Niklas. Åt frukost. Fast inte Max, han ville inte äta. Men fick i honom korv här på kvällskvisten i alla fall. Sen har han småätit lite under dagen.

Maxen ritade en massa fina teckningar. Han har blivit riktigt duktig på huvudfotingar. :)

Åkte med mamma till Valbo och hjälpte henne med lite julklappar. :) vi köpte även en kabel till nya skrivaren så vi kan börja använda den! :)

Nej nu lär jag läsa lite, men fick lite ångest när Chuck and Larry precis börjat! Åååh! Älskar ju Adam Sandler!

Av Anna - 15 december 2012 07:19

Först var det föreläsning, sen drog jag direkt till Fridah och Emil där Niklas och Max redan var med Lotta. Fikade och Jonny kom han också. Käkade mat sedan drog vi på bion.

Såg Hobbit och den var superbra! Över förväntan. Nu är det bara hoppas att dom andra filmerna blir lika bra.. Jag är ju inte så förtjust i sagan om ringen trilogin då jag tycker dom bara blev mörkare och mörkare.. Hoppas denna inte blir så.

Kom hem till en sjuk liten Max som inte hade somnat än. Han hade 39.5 i temp trots Ipren ca en timme tidigare. :( han fick sova i vår säng inatt och jag vaknade i morse av lite snyftande och att han var på väg ut härifrån. Frågade vart han skulle; då börjar han gråta och säger: "jag har kissat på mig!" Lilla gorumpan! Tog reda på kisset i sängen och bytte blöja, tog tempen (39.4), gav honom Alvedon, nässpray och vatten så la vi oss igen.
Nu tittar han på svampbob fyrkant. Man kan ju hoppas att han somnar om, det skulle han verkligen behöva!

Så idag blir det en innedag. Kanske blir lite ritande och göra mer kola?
Ha en trevlig helg allihopa!

Av Anna - 13 december 2012 21:29

Blev en heldag med myggan istället för plugg. Barnen var så mysiga och hade kul tillsammans. Blev bjuden på mat och fika också. Bortskämd man blir! ;)

Här kommer bilder på våra underbara barn och även en på den brinnande bocken eftersom ni inte fick nån på den i förra inlägget. ;)
Trevlig kväll!

Av Anna - 13 december 2012 10:35

Idag var det lucia på dagis. Barnen var så duktiga. I år stod maxen faktiskt kvar där framme med dom andra, istället för att gå till oss, men sjöng gjorde han inte! ;) sen åt vi gröt tillsammans innan jag och Niklas gick hem igen.

Känner mig fortfarande lite chockad över gårdagen. Ögonen blev tårfyllda igen när jag kollade på mitt eget kort av Ella, som jag la ut igår. Usch! Vet inte ens vad jag ska säga eller skriva. Det är bara så sorgligt, man blir mållös!

Inatt brann bocken också. I år hann man se den i alla fall, till skillnad från förra året när den brändes redan 2 december. Det är väl bra PR för Gävle, synd att det är så dyrt bara.. Men det kanske är värt det? Tycker ju att Gävle är mer av en sommarstad så det är väl bra med något lockande på vintern.

Jaja, nu blir det plugg. Ha en bra lucia mina vänner!

Av Anna - 12 december 2012 22:14

Gick ut på facebook här på kvällskvisten och det kändes som en kniv i hjärtat när jag läste att en av mina bästa vänners hund gått bort idag!

Blev chockad och tänkte: "det kan inte va sant! Hon sprang ju i backen när vi åkte pulka!"

Ella var allvarligt sjuk och därför fick hon somna in ikväll. Jag lider så med min vän och hennes familj.

Eftersom vi känt varandra såpass länge, har även jag känt Ella hela hennes liv. Minns att hon var så rädd som liten att hon inte ville gå genom viadukter och gick omvägar förbi busskurer så jag hjälpte till att träna henne. Hon var så otroligt snäll och kom alltid och buffade på mig när jag var där, så jag skulle klappa på henne. Jag har alltid gett henne mycket uppmärksamhet när jag varit där, troligtvis eftersom jag har stort djurintresse. Men sedan våra barn kom in i bilden har det blivit sämre, men hon visade alltid att hon var där och "krävde" sin uppmärksamhet med buffandet.

Man börjar tänka på sina egna hundar som inte längre finns bland oss och även på Ebba trots att hon lever och mår bra. Men det gjorde som sagt Ella också, tills alldeles nyligen. Det skiljer bara ett år mellan Ebba och Ella och det skrämmer mig. Det är det här som är baksidan med hundar, du överlever (normalt sett) inte en hund.

Försökte förklara för Max att Ella är i himlen så han skulle få en chans att förstå varför jag var så ledsen. Han säger då att han ska flyga upp till himlen och hämta henne så hon kunde springa nerför backen och hem. Åh han är så fin min lilla unge, det värmde i hjärtat även om jag var tvungen att förklara att man inte kan hämta henne. Jag sa att han skulle tänka på henne, springandes på molnen, när han tittar upp i himlen.

Ella kommer vara otroligt saknad av oss alla. Fina lilla hund! <3

Av Anna - 12 december 2012 10:33

Ufo i värmland..? För det kan ju absolut inte ha en rimlig förklaring.. Som en stenjävel från rymden!? Nää det måste vara ufon eller jordens undergång, SPECIELLT ett datum som idag! ;)

Niklas är nojig tror jag, utifrån en tolkning av hans sms.. En annan chillar. :) orkade inte gå till dagis idag så pluppas är hemma. Har tagit det lugnt hela förmiddagen och jag sitter fortfarande vid frukostbordet. Idag fick man ju gott kaffe så jag skulle kunna äta frukost hela dan.. Lätt bästa målet som finns (om man inte räknar med efterrätt) :)

Idag ska vi nog göra mer kola.. Och exprementera lite.. Byta ut kakao till vanilj och göra en del med russin och mandel tänkte jag.. Ska även koka den lite kortare tid. Vi får hoppas att det blir bra. :)

Blev påmind (igår) om skumtomtefudgen som jag gjorde förra året. Kring jul är nog den gången jag fyller på receptboken som mest, vill ofta hitta på att prova nya (enkla) saker innan jul. Nackdelen är att jag glömmer bort det jag gjort tidigare år! ;) när jag kollade receptboken blev jag ju påmind om pepparkaksbrownien också! Den var ju sjukt god! Men vi får se om det blir nåt av det i år...

Nej nu ska jag fortsätta dricka mitt underbara kaffe! :)

Ovido - Quiz & Flashcards