Direktlänk till inlägg 29 mars 2015

Kvalitetstid

Av Anna - 29 mars 2015 10:04

Igår kom oliver och Lukas hit. Vi skulle påskpyssla men det hann vi inte med. Var så fint väder så vi tog hundarna och varsin frukt med oss till lekparken vid mamma och pappa. Mamma kom ut med kaffe åt oss och gjorde oss sällskap en stund. Barnen lekte länge och väl, jag tränade hundarna lite och njöt av vädret.

Mamma och pappa bjöd på lunch innan vi gick hem igen. Barnen lekte, rev fram varenda pryl inne på Maxens rum. Dom blev lite osams när dom skulle städa.. Det slutade med en obefintlig städning och lång onödig tidsåtgång vilket resulterade i: inget påskpyssel. Jag och Lukas åkte och köpte lördagsgodis, svängde förbi päronen för att hämta en sladd och där blev jag av med Lukas. Han skulle sova hos sin mormor och morfar istället så han fick med sig en liten påse med godis.

Max och oliver fick sova i våran säng så dom kunde kolla på film och äta godis. Kändes som att klockan sprang iväg igår och att vi inte alls hann göra allt vi tänkt. Men jag är glad att vi prioriterade att ta tillvara på det fina vädret, speciellt när man tittar ut genom fönstret idag!

På tal om tiden så HATAR jag att ställa om klockan!! Jag har sagt det förr och kommer förmodligen fortsätta gnälla framöver också, men det förstör verkligen min rytm! När jag vaknar av mig själv, i tid, känner ingen stress och att jag hinner göra alla måsten på morgonen innan man ska iväg, ja då är det dags att ställa om klockan och det tar lång tid innan jag är någorlunda med på noterna igen! Aja, jag får väl vara glad att oliver sov här, han är morgonpigg så vi var uppe med tuppen imorse.

Ha en trevlig söndag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 26 januari 2017 08:28

Senast jag skrev ett inlägg var nyårsafton 2015, alltså lite mer än ett år sedan. Egentligen är det väl inte så mycket som hänt, livet kretsar kring familj och jobb för det mesta.   I höstas började Maxen 1an, det var väl troligtvis vår familjs s...

Av Anna - 31 december 2015 11:31

idag är det sista dagen på 2015 och jag kan sammanfatta året med att jag är precis där jag vill vara. Jantelagen- släng dig i väggen, det är JAG som gjort att jag är där jag är. JAG har påverkat det som går att påverka: Jag avslutade mina studier, f...

Av Anna - 27 november 2015 18:11

.. Och här är det fortfarande tomt på ljusstakar och pynt! :/ Vi som brukar pynta i god tid innan första advent eftersom julen är så mysig. Har inte hunnit nånting än då jag varit på utbildning i Stockholm i tre dagar och jag vägrar låta Niklas pynta...

Av Anna - 11 oktober 2015 11:54

Förbereder så mycket jag kan innan jag påbörjar min anställning. Jag har anmält medlemsskap till facket och a-kassan. Jag valde Jusek efter lite jämförelser på nätet och samtal med Sofie från min klass. Det blir nog bra. Jag har äntligen tagit tag i ...

Av Anna - 25 september 2015 17:01

Den 14e oktober påbörjar jag min anställning på arbetsförmedlingen kundtjänst i Söderhamn. Jag är så glad och förväntansfull! Jag tror att arbetsförmedlingen är exakt rätt ställe för mig att vara på nu efter studierna. ...

Ovido - Quiz & Flashcards