Alla inlägg under april 2012

Av Anna - 29 april 2012 07:39

Bröt ihop igår. Ovetandes och alldeles för långt bort från dig bara grät jag.


Sen kändes det som ett uppenbarelse när jag fick ett kort från Myggan på hennes vackra lilla tös som blivit född på förmiddagen. Jag kunde inte vara ledsen då, det skulle inte du vilja att jag var heller, det vet jag. Du har ett hjärta av guld, som slår extra hårt för barnen.


Sen åkte jag på kalas, det var skönt att komma bort. Skönt att slippa tänka. Skönt att slippa vara ledsen.


På kvällen såg jag att du skrivit till mig. Det tog ett tag innan jag vågade läsa. Ville veta, men samtidigt inte. Det blir så verkligt. Det kändes som att jag släppte in det hemska om jag skulle läsa, om jag fick bekräftelsen av dig. Men så var det inte när jag väl läste. Jag log för mig själv över dom vackra ord du skrivit. Samtidigt blev jag ledsen över att det var sant.


Du skrev vilken sorts cancer du har, men jag visste inte vad den innebar och klockan var mycket så det var ingen idé att kolla upp det igår.


 


Vaknade vid sju, mina grabbar sover än. Slog igång datorn och sökte upp det: Malign gliom.. Fick en chock igen: Hjärntumör. FAN!


Känns som hjärtat ska brista, tårarna bara rinner. Vet inte vart jag ska ta vägen.


Jag tycker i övrigt att jag är en rätt positiv människa, men det känns verkligen hårt nu. Jag kanske tar det annorlunda eftersom jag, som 13 åring, förlorade en klasskompis i hjärntumör. Och jag känner mig så j*vla dum att jag ens tänker tanken på att vi kan förlora dig, då känns det som att jag sviker dig när tankarna kommer. Du som alltid är så glad och positiv, då kan inte jag gå och deppa ner mig!


Jag känner mig nu redo att sluta röka i alla fall, alltid nåt positivt. Jag kände mig så dum igår när jag gick ut på balkongen. Där ligger du och kämpar för ditt liv, medan jag står här och utvecklar lungcancer... Ja så kändes det. Så nu ska jag göra ett seriöst försök att sluta, jag kan ju i alla fall inte stå för dom handlingarna fullt ut!


 


Det är hemskt att det ska behövas något så drastiskt som detta, för att man ska kunna berätta vad folk betyder för en. Jag har ju alltid känt att jag bär med dig i min vardag, jag har alltid känt (sedan jag flyttade hem igen) att jag saknar dig, jag har alltid känt att vi har ett speciellt band.. Men har jag någonsin berättat det? Ändå borde jag ha lärt mig, när min kusin gick bort..


Och till Frida: Jag förstår nu vad du menar när icke-troende ber till Gud! Jag ska be för min kära vän. Jag gör vad som helst, bara du blir frisk igen.

Av Anna - 28 april 2012 11:10

Jag tänker på er.   


Vart är världen på väg? När mitt liv äntligen börjar reda ut sig, allt börjar falla på plats, då drabbas folk runtomkring en av det värsta tänkbara: Cancer.


Och så unga människor. Under 30 år båda två!


Det är svårt att glädjas över sitt eget liv när ni kämpar med detta. Det är så orättvist.






Jag räddade dig en gång, jag önskar att jag kunde rädda dig igen.



Och en annan gnäller när man är förkyld.. eller när det regnar.

Av Anna - 4 april 2012 09:26

Nu har jag varit VÄLDIGT slarvig och inte skrivit på en evighet..! Nää, men på en månad i alla fall!   Har inte haft någon större ork eller lust att sätta mig in i något debatterat ämne.


Ibland har jag lust att bara slå folk på käften när dom länkar till nån äcklig artikel på "Fria Tider"s sida. Hörs väl på namnet att det vrids och vänds så allt ska vara riktat negativt mot invandrare. Det har spridits länkar via Facebook, till Fria tider som är helt snevridna och vinklade. Dom plockar fram allt negativt som finns att få tag på, och vad som är sant och inte, det vet jag inte.


Har varit mycket diskussioner (och länkar till Fria Tider) om att invandrare får gratis körkort och tandvård.. Ni arbetslösa svenskar, ni vet hur "lätt" det är att få ett jobb, speciellt utan gymnasieutbildning.. Skitenkelt eller hur? Inte.. Ta det gånger 10 så kanske du börjar närma dig hur lätt det är för en invandrare att få jobb! Ett körkort gör deras steg mot arbetslivet lite enklare, och får dom jobb- slipper du sitta och gnälla på att dom lever av våra skattepengar! Dessutom kan jag aldrig tänka mig att det enda kravet som finns är att man är invandrare, och har ni tagit reda på om även vanliga svenskar kan söka nån form av bidrag av körkort? Nej förmodligen inte. Så många som bara sitter och gnäller utan att ta reda på all fakta.


Och gratis tandvård för asylsökande, oj oj oj den svenska avundsjukan slog till hårt! Hur mycket tror ni en asylsökande äger och har?? Dom flesta kommer hit med kläderna dom har på kroppen och i princip inget mer! Många har sålt alla sina ägodelar för att ha råd att ta sig hit överhuvudtaget! Men där sitter du, i en lägenhet, framför din dator, och gnäller på att dom får gratis tandvård! Sen sover du säkert j*vligt gott om nätterna i DIN EGEN säng! Nej fy f*n säger jag bara!


Ja nu har jag skrivit vad jag tycker om den saken så nu går vi över till något mycket roligare, nämligen påsken!



Förra veckan pysslade jag och syrran med barnen. Det målades påskägg och kort, gjordes kycklingar m.m Vi vuxna hade helt klart roligast!   Igår plockade vi påskris som pyntades med lila och vita fjädrar, jag blåste även ur några ägg som ska dekoreras idag.


   


TIPS!!! När ni ska blåsa ur ägg, börja med att skaka ägget! Gör hål i båda ändar men ett lite större hål i toppen på äggen och blås ur det upp-och-ned.

Första ägget jag blåste ur tog en evighet för jag gjorde INTE så! Inte att rekomendera för det kändes som ögonen skulle ploppa ur skallen på mig!  


Idag ska äggen dekoreras. Ska prova göra det med blåbär. Blir spännande. Vill ni också prova så gå in på http://matildasmat.wordpress.com/tag/marmorering/ så ser ni hur man gör.


 GLAD PÅSK ALLIHOPA!   

Ovido - Quiz & Flashcards