Direktlänk till inlägg 8 oktober 2013

Tenta, plugg, besiktning.....

Av Anna - 8 oktober 2013 23:29

I måndags skrev jag tentan. Ingen aning om hur det gick. En stor fråga som gav mycket poäng som jag inte svarade alls på. Kändes inge bra, den var rätt grundläggande i en av böckerna jag läst. Fick väl blackout eller nåt. Frågorna med svarsalternativ tycker jag kan bli svår då jag gärna blandar ihop allt så det kändes som att jag chansade en del. Men vissa andra frågor kände jag mig väldigt säker på. Jag hoppas jag klarat den men är inställd på en omtenta så slipper jag bli besviken.

Köpte en hundbur till bilen igår, men den var alldeles för stor så jag bytte den idag. Den tog upp hela bakluckan och så kan jag inte ha det, måste ha plats med annat också och så mycket utrymme behöver dom inte på de korta sträckor vi åker. Nån dag ska jag plocka ur Onödigt skit jag har i bilen också, som en campingstol och min jacka t.ex ;)

Idag har jag varit i skolan hela dan. Träffade (delar) av gruppen och förberedde frågor till intervjuer vi ska göra på torsdag. På eftermiddagen hade vi första föreläsningen i ledarskap. Väldigt roligt att vi fick vara delaktiga i diskussioner och övningar istället för att lyssna på läraren i ca 2,5 timmar. :)

Niklas hade plockat lite här när jag kom hem, gjort fint i köket osv. Dessutom höll han på med hemmagjorda köttbullar som vi åt till middag! Så gott!

Innan Maxen skulle lägga sig fick jag raka av honom håret med Niklas maskin för första gången! Annars har han tyckt den varit obehaglig för den är så högljudd, och istället velat använda Peters maskin. Men nu gick det jättebra, han satt stilla och jag fick tillochmed finslipa i slutändan! :)

Sedan Max somnade har jag bl.a kollat på svenska hollywoodfruar och pluggat. Har läst ett "case" som vi ska prata om på torsdagens seminarium.

Nu försöker jag övertala Niklas att göra varma mackor till kvällsfika. Vet inte hur han alltid får till det, men hans mackor blir alltid mycket godare än mina!

By the way så blev Oliver opererad idag. :( Pluppen var ju tvungen att operera halsmandlarna igen eftersom dom inte tog allt förra gången och dom växte ut igen. Han har dessutom skrapat polyperna och fått rör i öronen. Förhoppningsvis kommer han höra bättre nu. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 26 januari 2017 08:28

Senast jag skrev ett inlägg var nyårsafton 2015, alltså lite mer än ett år sedan. Egentligen är det väl inte så mycket som hänt, livet kretsar kring familj och jobb för det mesta.   I höstas började Maxen 1an, det var väl troligtvis vår familjs s...

Av Anna - 31 december 2015 11:31

idag är det sista dagen på 2015 och jag kan sammanfatta året med att jag är precis där jag vill vara. Jantelagen- släng dig i väggen, det är JAG som gjort att jag är där jag är. JAG har påverkat det som går att påverka: Jag avslutade mina studier, f...

Av Anna - 27 november 2015 18:11

.. Och här är det fortfarande tomt på ljusstakar och pynt! :/ Vi som brukar pynta i god tid innan första advent eftersom julen är så mysig. Har inte hunnit nånting än då jag varit på utbildning i Stockholm i tre dagar och jag vägrar låta Niklas pynta...

Av Anna - 11 oktober 2015 11:54

Förbereder så mycket jag kan innan jag påbörjar min anställning. Jag har anmält medlemsskap till facket och a-kassan. Jag valde Jusek efter lite jämförelser på nätet och samtal med Sofie från min klass. Det blir nog bra. Jag har äntligen tagit tag i ...

Av Anna - 25 september 2015 17:01

Den 14e oktober påbörjar jag min anställning på arbetsförmedlingen kundtjänst i Söderhamn. Jag är så glad och förväntansfull! Jag tror att arbetsförmedlingen är exakt rätt ställe för mig att vara på nu efter studierna. ...

Ovido - Quiz & Flashcards