Direktlänk till inlägg 3 oktober 2013

Fysisk och psykisk träning i två timmar

Av Anna - 3 oktober 2013 11:57

Nu är hundarna trötta!
Vi har varit ute i ca två timmar. Först gick vi bort till viadukten och kollade när Niklas och hans arbetslag skulle ta ner ett träd. Höga ljud och främmande människor (som dessutom ser lite konstiga ut i sin utrustning), perfekt socialträning för Eddie med andra ord. Det gick jättebra. När han fick träffa Ivan skulle han dessutom leka (var dock en bit ifrån alla andra och han tog av sig hjälm och reflexväst). Lite skillnad från igår när han var jätterädd för honom. :)

Sen gick vi till ängen och kastade pinnar åt hundarna. Eddie sprang ut i höggräset och Ebba hängde på. Ovant att de Ebba någon annanstans än på stigen! ;)

På väg hem mötte vi Patrik med grannhunden Charlie. Släppte hundarna på deras gård så dom fick leka lite. Stackars Kiara fick sitta inne och titta på! Men hon är ju lite större och behöver mer utrymme om hon ska kunna vara med och leka.

Om en timme ska Maxen vara hos tandläkaren så nu lär jag sätta igång med lunch!

 
 
Ingen bild

Pelle

3 oktober 2013 16:18

Hej.
Fin och välskriven blogg du har.

Hoppas det gick bra för sonen hos tandläkaren.
Du som mamma var glad för att det inte var du som satt i stolen eller?

Trevlig torsdag.
/Pelle

Anna

4 oktober 2013 18:04

Tack så mycket! :)
Jag är konstigt nog inte tandläkarrädd så det hade inte gjort mig nåt om det hade varit jag. Däremot har jag gått i terapi eftersom jag haft en enorm skräck för sprutor, stick och sjukhusmiljöer i allmänhet.

Jag hoppas du tittar in fler gånger!
Trevlig helg.

 
Ingen bild

Pelle

6 oktober 2013 13:28

Så lite så.

Okej vilken tur.
Så du väljer att laga utan bedövning då för att slippa sprutor?
Eller du kanske är så lyckligt lottad att du inte haft några hål och behövt laga?

Hoppas helgen har varit trevlig.
/Pelle

Anna

8 oktober 2013 23:07

Har bara lagat en gång och det var bara en liten grop (alltså inget hål men gropen var så djup så det hade kunnat bli ett hål eftersom jag inte skulle kunna hålla rent) så då tog jag ingen bedövning. Behövde bara borra lite så det gick bra.
Skulle förmodligen ta bedövning om jag behöver göra något större. Har som sagt gått i terapi så jag är inte rädd på samma sätt längre. Jag tycker det är obehagligt men jag klarar av det och kan hålla mig lugn.

Helgen har varit okej, tråkigt att Max blev sjuk bara. Hoppas din helg också varit bra.

 
Ingen bild

Pelle

10 oktober 2013 22:23

Jo då min helg var bra den med.
Hoppas sonen har blivit bättre nu då.

Och den "lagningen" kanske till och med var innan du behövde betala för det eller?
Fast det kanske lite är ett plus att tycka det är lite obehagligt för då sköter man nog tänderna bättre och förebygger allt mer.

Det var långt bak som du hade gropen så det var svårt att komma åt?
Hoppas du går dit på rutinkontroller/undersökningar även att du tycker det är obehagligt?

Hoppas jag inte är för nyfiken.

Trevlig fortsättning.
/Pelle

Anna

16 oktober 2013 02:15

Jag har tecknat friskvårdsavtal :) gropen var i en visdomstand, så längre bak än så kommer man inte! ;P

 
Ingen bild

Pelle

16 oktober 2013 15:29

Frisktandvårdsavtal, vad är det?

Jag hoppas att d är så pass ung att du slapp få amalgam i den tanden?

Trevlig fortsättning.
/Pelle

Anna

16 oktober 2013 20:54

Jag betalar en månadskostnad och får göra lagningar, rutinkontroller etc "gratis". Så jag går på koll med 18 månaders intervall.
Haha jo då jag är tillräckligt ung! Dessutom gjordes lagningen för bara ca 2 år sedan! :)

Trevlig kväll.

 
Ingen bild

Pelle

17 oktober 2013 22:26

Och den månadskostnaden är ganska låg eller? Eller upplevs lägre när den kommer utspritt istället för en klumpsumma.
Men månadskostnaden sätts efter hur bra tänder man har och höjs efter an har behövt göra något eller?

Men det låter som det är något du rekommenderar att skaffa eller?

Men du vet vad amalgam är eller?

Trevlig fredag/helg.
/Pelle

Anna

19 oktober 2013 14:46

Kostnaden beror på tändernas historik, om man röker etc. Jag tycker det är bra men det är för att jag vet att jag inte skulle prioritera tandläkarbesök annars.

 
Ingen bild

Pelle

28 oktober 2013 20:35

Okej.
Men då är det u kanon att du har det då.

Har du tidigare haft perioder då det har dröjt länge mellan tandläkarbesöken eller?

Hoppas helgen har varit bra.
/Pelle

Anna

29 oktober 2013 11:45

Nej det har jag inte.
Helgen har varit suverän. Hoppas din oxå varit bra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 26 januari 2017 08:28

Senast jag skrev ett inlägg var nyårsafton 2015, alltså lite mer än ett år sedan. Egentligen är det väl inte så mycket som hänt, livet kretsar kring familj och jobb för det mesta.   I höstas började Maxen 1an, det var väl troligtvis vår familjs s...

Av Anna - 31 december 2015 11:31

idag är det sista dagen på 2015 och jag kan sammanfatta året med att jag är precis där jag vill vara. Jantelagen- släng dig i väggen, det är JAG som gjort att jag är där jag är. JAG har påverkat det som går att påverka: Jag avslutade mina studier, f...

Av Anna - 27 november 2015 18:11

.. Och här är det fortfarande tomt på ljusstakar och pynt! :/ Vi som brukar pynta i god tid innan första advent eftersom julen är så mysig. Har inte hunnit nånting än då jag varit på utbildning i Stockholm i tre dagar och jag vägrar låta Niklas pynta...

Av Anna - 11 oktober 2015 11:54

Förbereder så mycket jag kan innan jag påbörjar min anställning. Jag har anmält medlemsskap till facket och a-kassan. Jag valde Jusek efter lite jämförelser på nätet och samtal med Sofie från min klass. Det blir nog bra. Jag har äntligen tagit tag i ...

Av Anna - 25 september 2015 17:01

Den 14e oktober påbörjar jag min anställning på arbetsförmedlingen kundtjänst i Söderhamn. Jag är så glad och förväntansfull! Jag tror att arbetsförmedlingen är exakt rätt ställe för mig att vara på nu efter studierna. ...

Ovido - Quiz & Flashcards