Direktlänk till inlägg 12 september 2013

Den blodiga massavlivningen i Rumänien

Av Anna - 12 september 2013 10:57

När ett barn i 4-års åldern hittades död fick gatuhundarna skulden, trots att undersökningen av kroppen visar att detta gjorts av en eller flera människor.

Hundarna dödas på alla möjliga brutala sätt:
? Man häller bensin över dom och bränner dom levande
? binder fast dom bakom bilar och kör tills det bara är trasor kvar
? stryper dom
? hugger huvudena av dom
? förgiftning
med mera

Människorna har inte väntat på att en lagändring ska träda i kraft utan istället "löst problemet" själva, medan polisen bara tittar på. Det är trots allt olagligt att döda friska hundar.

Nu har nya lagar kommit som är allt annat än till hundarnas fördel. En hund som fångas ska avlivas efter 14 dagar om den inte fått något hem, man får inte längre kastrera hundarna och släppa ut dom igen, veterinärer får inte utfärda pass på samma sätt som tidigare, med mera.

Jag kan tycka att man inte kan rädda alla hundar till varje pris och i Rumänien är gatuhundarna ett stort problem. MEN vem har orsakat problemet? Jo det är människorna själva som slänger ut sina hundar exempelvis vid oönskad valpkull. Och att döda hundarna på det här sättet är så brutalt och fult så det finns inga ord kvar för den ilska det skapar. Ska dom avlivas så ska det vara så snabbt och smärtfritt som möjligt. En spruta eller ett skott till exempel.

Gatuhundarna är Rumäniens svarta får och människorna verkar vilja ta till alla medel för att ge dom skulden för det mesta, bara för att rättfärdiga brutal massavlivning.

Det är nu viktigt att detta sprids världen över så Rumänien fattar att det inte är acceptabelt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 26 januari 2017 08:28

Senast jag skrev ett inlägg var nyårsafton 2015, alltså lite mer än ett år sedan. Egentligen är det väl inte så mycket som hänt, livet kretsar kring familj och jobb för det mesta.   I höstas började Maxen 1an, det var väl troligtvis vår familjs s...

Av Anna - 31 december 2015 11:31

idag är det sista dagen på 2015 och jag kan sammanfatta året med att jag är precis där jag vill vara. Jantelagen- släng dig i väggen, det är JAG som gjort att jag är där jag är. JAG har påverkat det som går att påverka: Jag avslutade mina studier, f...

Av Anna - 27 november 2015 18:11

.. Och här är det fortfarande tomt på ljusstakar och pynt! :/ Vi som brukar pynta i god tid innan första advent eftersom julen är så mysig. Har inte hunnit nånting än då jag varit på utbildning i Stockholm i tre dagar och jag vägrar låta Niklas pynta...

Av Anna - 11 oktober 2015 11:54

Förbereder så mycket jag kan innan jag påbörjar min anställning. Jag har anmält medlemsskap till facket och a-kassan. Jag valde Jusek efter lite jämförelser på nätet och samtal med Sofie från min klass. Det blir nog bra. Jag har äntligen tagit tag i ...

Av Anna - 25 september 2015 17:01

Den 14e oktober påbörjar jag min anställning på arbetsförmedlingen kundtjänst i Söderhamn. Jag är så glad och förväntansfull! Jag tror att arbetsförmedlingen är exakt rätt ställe för mig att vara på nu efter studierna. ...

Ovido - Quiz & Flashcards