Direktlänk till inlägg 13 mars 2013

Det gör ont att hålla i telefonen

Av Anna - 13 mars 2013 22:47

Idag har jag varit i skolan så gott som hela dan sen när jag kom hem pluggade jag massa mer för att hinna med Matilda på träning.
Hängde efter som en svans och gjorde det hon gjorde. Vi tränade överkroppen och nu gjorde det så ont att bara stå och knappa på telefonen så jag satte mig i soffan för att kunna luta ena armen mot armstödet. haha! Ja det ska väl kännas när man tränar.. Hon vill ha med mig på ett benpass också så jag hänger väl på när kroppen återhämtat sig.. Om den gör det.. ;P

Känns bra i alla fall, mycket bättre än att sitta i soffan och dega. Men på två dagar sker ingen förändring, är fortfarande skeptisk över mitt eget beteende, om man kommer hamna i dåliga vanor igen och låta gymkortet samla damm..

Bra att man kan prova en månad först. Vill prova cirkelgym och gruppträning också. Måste försöka vidga mina vyer och våga prova. Men zumba, afrodans, aerobics och step hoppar jag över. Har provat dom redan och de är inget för mig, då måste man ha lite koordination i kroppen och det äger jag ingen! :P core körde vi lite när vi tränade på SATS, det gillade jag. Vill även köra yoga igen och prova nån boxning..

Måste komma över att jag tror alla stirrar på en. men hur kul är det att komma till ett gym, inte kunna ett smack och vara tjockast i rummet som är fullt av speglar och en massa vältränade människor. Känns som man får den sanna bilden av sin kropp upptryckt i nyllet. Folk säger ofta till mig att jag inte kan vara så överviktig och att jag ser smalare ut än min vikt, och nånstans inom mig har jag fortfarande bilden av att väga 55 kg.

Samtidigt försöker man tänka på att alla som är där, koncentrerar sig på sina egna uppgifter- precis som jag. Och om dom någonsin tittar upp och lägger märke till "tjockisen", tänker: men hon har i alla fall tagit tag i sitt viktproblem, hon försöker göra något åt saken.

Känslorna sprider sig åt alla håll och kanter men jag känner mig ännu mer peppad idag. Jag kan nog mer än jag tror och jag längtar till den dag då jag känner ett stort behov av träning, när man får dåligt samvete om man stannar hemma en dag, när man ser resultat och när man gjort träningen till en del av vardagen. När träningen känns lika viktig som att äta eller umgås med sin familj.
DET är en del av mitt mål.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 26 januari 2017 08:28

Senast jag skrev ett inlägg var nyårsafton 2015, alltså lite mer än ett år sedan. Egentligen är det väl inte så mycket som hänt, livet kretsar kring familj och jobb för det mesta.   I höstas började Maxen 1an, det var väl troligtvis vår familjs s...

Av Anna - 31 december 2015 11:31

idag är det sista dagen på 2015 och jag kan sammanfatta året med att jag är precis där jag vill vara. Jantelagen- släng dig i väggen, det är JAG som gjort att jag är där jag är. JAG har påverkat det som går att påverka: Jag avslutade mina studier, f...

Av Anna - 27 november 2015 18:11

.. Och här är det fortfarande tomt på ljusstakar och pynt! :/ Vi som brukar pynta i god tid innan första advent eftersom julen är så mysig. Har inte hunnit nånting än då jag varit på utbildning i Stockholm i tre dagar och jag vägrar låta Niklas pynta...

Av Anna - 11 oktober 2015 11:54

Förbereder så mycket jag kan innan jag påbörjar min anställning. Jag har anmält medlemsskap till facket och a-kassan. Jag valde Jusek efter lite jämförelser på nätet och samtal med Sofie från min klass. Det blir nog bra. Jag har äntligen tagit tag i ...

Av Anna - 25 september 2015 17:01

Den 14e oktober påbörjar jag min anställning på arbetsförmedlingen kundtjänst i Söderhamn. Jag är så glad och förväntansfull! Jag tror att arbetsförmedlingen är exakt rätt ställe för mig att vara på nu efter studierna. ...

Ovido - Quiz & Flashcards