Direktlänk till inlägg 17 december 2012

Hata läsa, hata engelska!!

Av Anna - 17 december 2012 00:27

Ibland funderar jag på varför jag ville läsa på högskolan, trots att jag vet svaret.
Jag hatar ju att läsa för det första! Alla i min familj läser. T.o.m när vi var i London skulle dom in i en bokaffär! Jag kan nog räkna på en hand hur många (inte påtvingade) böcker jag läst i mitt vuxna liv.. Marley och jag, tjock, när jag fyller 30 ska jag va smal (eller nåt sånt hette den) och jag håller på med 100åringen som klev ut genom fönstret och försvann.. Men trots att jag tycker den är bra, orkar jag inte läsa den nu för det ska läsas så jäkla mycket studentlitteratur! Ja det va dom böckerna jag kom på.. Och jag tror inte jag missat nån om jag inte ska räkna alla barnböcker jag läser för Max om kvällarna! Men räknas dom räcker det nog inte att räkna på både händer och fötter..! ;)

Jag visste att det skulle bli mycket läsande när man studerar.. Jag är ju inte dum heller! ;) jag visste även att en del litteratur skulle vara på engelska.. Men att det skulle vara SÅHÄR MYCKET trodde jag inte! Minst en bok på engelska i varje kurs än så länge.. Om det inte till och med varit två?! Minns inte.. Skitsamma! Drygt som fasiken är det i vilket fall!!!!

Jag kanske valde fel linje? Jag kanske skulle blivit svenskalärare för 7-åringar? För deras böcker vet jag att jag klarar av i alla fall!

Till imorgon har vi i gruppen kommit överens om att man ska läsa två kapitel var ur en bok (som vi ska läsa igenom hela så småningom). Eftersom jag blir borta på tisdag, ska jag läsa ett extra kapitel, alltså totalt tre kapitel.. Jag är nu klar med ett.. Tror ni det känns bra eller?? Till imorgon ska jag ha läst ett helt kapitel till! Jag kämpar som en tok med detta läsande, och inte sjutton blir det lättare med två sjuklingar här hemma! Igår hade jag tänkt slänga ut dom så jag skulle få läsa lite, men det går ju inte när dom båda hade över 39 graders feber. Och jag kan verkligen inte läsa med en massa ljud runtomkring mig.

Så imorgon får jag åka till skolan och skämmas. Nu ska jag läsa tills jag somnar med boken i trynet!
God natt!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 26 januari 2017 08:28

Senast jag skrev ett inlägg var nyårsafton 2015, alltså lite mer än ett år sedan. Egentligen är det väl inte så mycket som hänt, livet kretsar kring familj och jobb för det mesta.   I höstas började Maxen 1an, det var väl troligtvis vår familjs s...

Av Anna - 31 december 2015 11:31

idag är det sista dagen på 2015 och jag kan sammanfatta året med att jag är precis där jag vill vara. Jantelagen- släng dig i väggen, det är JAG som gjort att jag är där jag är. JAG har påverkat det som går att påverka: Jag avslutade mina studier, f...

Av Anna - 27 november 2015 18:11

.. Och här är det fortfarande tomt på ljusstakar och pynt! :/ Vi som brukar pynta i god tid innan första advent eftersom julen är så mysig. Har inte hunnit nånting än då jag varit på utbildning i Stockholm i tre dagar och jag vägrar låta Niklas pynta...

Av Anna - 11 oktober 2015 11:54

Förbereder så mycket jag kan innan jag påbörjar min anställning. Jag har anmält medlemsskap till facket och a-kassan. Jag valde Jusek efter lite jämförelser på nätet och samtal med Sofie från min klass. Det blir nog bra. Jag har äntligen tagit tag i ...

Av Anna - 25 september 2015 17:01

Den 14e oktober påbörjar jag min anställning på arbetsförmedlingen kundtjänst i Söderhamn. Jag är så glad och förväntansfull! Jag tror att arbetsförmedlingen är exakt rätt ställe för mig att vara på nu efter studierna. ...

Ovido - Quiz & Flashcards