Direktlänk till inlägg 12 december 2012

Ella

Av Anna - 12 december 2012 22:14

Gick ut på facebook här på kvällskvisten och det kändes som en kniv i hjärtat när jag läste att en av mina bästa vänners hund gått bort idag!

Blev chockad och tänkte: "det kan inte va sant! Hon sprang ju i backen när vi åkte pulka!"

Ella var allvarligt sjuk och därför fick hon somna in ikväll. Jag lider så med min vän och hennes familj.

Eftersom vi känt varandra såpass länge, har även jag känt Ella hela hennes liv. Minns att hon var så rädd som liten att hon inte ville gå genom viadukter och gick omvägar förbi busskurer så jag hjälpte till att träna henne. Hon var så otroligt snäll och kom alltid och buffade på mig när jag var där, så jag skulle klappa på henne. Jag har alltid gett henne mycket uppmärksamhet när jag varit där, troligtvis eftersom jag har stort djurintresse. Men sedan våra barn kom in i bilden har det blivit sämre, men hon visade alltid att hon var där och "krävde" sin uppmärksamhet med buffandet.

Man börjar tänka på sina egna hundar som inte längre finns bland oss och även på Ebba trots att hon lever och mår bra. Men det gjorde som sagt Ella också, tills alldeles nyligen. Det skiljer bara ett år mellan Ebba och Ella och det skrämmer mig. Det är det här som är baksidan med hundar, du överlever (normalt sett) inte en hund.

Försökte förklara för Max att Ella är i himlen så han skulle få en chans att förstå varför jag var så ledsen. Han säger då att han ska flyga upp till himlen och hämta henne så hon kunde springa nerför backen och hem. Åh han är så fin min lilla unge, det värmde i hjärtat även om jag var tvungen att förklara att man inte kan hämta henne. Jag sa att han skulle tänka på henne, springandes på molnen, när han tittar upp i himlen.

Ella kommer vara otroligt saknad av oss alla. Fina lilla hund! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 26 januari 2017 08:28

Senast jag skrev ett inlägg var nyårsafton 2015, alltså lite mer än ett år sedan. Egentligen är det väl inte så mycket som hänt, livet kretsar kring familj och jobb för det mesta.   I höstas började Maxen 1an, det var väl troligtvis vår familjs s...

Av Anna - 31 december 2015 11:31

idag är det sista dagen på 2015 och jag kan sammanfatta året med att jag är precis där jag vill vara. Jantelagen- släng dig i väggen, det är JAG som gjort att jag är där jag är. JAG har påverkat det som går att påverka: Jag avslutade mina studier, f...

Av Anna - 27 november 2015 18:11

.. Och här är det fortfarande tomt på ljusstakar och pynt! :/ Vi som brukar pynta i god tid innan första advent eftersom julen är så mysig. Har inte hunnit nånting än då jag varit på utbildning i Stockholm i tre dagar och jag vägrar låta Niklas pynta...

Av Anna - 11 oktober 2015 11:54

Förbereder så mycket jag kan innan jag påbörjar min anställning. Jag har anmält medlemsskap till facket och a-kassan. Jag valde Jusek efter lite jämförelser på nätet och samtal med Sofie från min klass. Det blir nog bra. Jag har äntligen tagit tag i ...

Av Anna - 25 september 2015 17:01

Den 14e oktober påbörjar jag min anställning på arbetsförmedlingen kundtjänst i Söderhamn. Jag är så glad och förväntansfull! Jag tror att arbetsförmedlingen är exakt rätt ställe för mig att vara på nu efter studierna. ...

Ovido - Quiz & Flashcards