Alla inlägg under februari 2015

Av Anna - 1 februari 2015 13:18

Har fått ett otroligt sug av att laga mat och baka. Jag som hatar att stå i köket. Har fortfarande Maltes bakmaskin hos mig och jag överväger faktiskt att införskaffa en egen så småningom fastän dom är dyra, stora och otympliga. I torsdags gjorde jag sirapslimpa och en sockerkaka med smak av apelsin (dock inte i bakmaskinen). Niklas gjorde kladdkaka igår (inte heller i bakmaskinen). Det roliga är att jag inte alls är speciellt sugen på att äta. Och det är ju bra för jag försöker undvika pasta, potatis, bröd osv. Det är roligt att göra och bjuda andra.

Idag funderar jag på att göra foccaccia. Köpte kryddor igår för att kunna göra. Emma kanske skulle komma spontant en sväng idag, då har jag nåt lite rejälare att bjuda på än bara fika. Vi får se hur det blir, egentligen borde hon stanna hemma i Dalarna, är inget bra trafikväder precis!

Nej nu ska jag städa och ta reda på lite tvätt.
Ha en trevlig söndag!

Ovido - Quiz & Flashcards