Direktlänk till inlägg 24 februari 2015

En liten tur till stan

Av Anna - 24 februari 2015 20:03

Idag var jag till mamma och skrev ut lite papper. Hann träffa Hasse en sväng som varit i hamnen och jobbat. Han hade med mina kläder som mormor beställt åt mig. Senare tog jag bussen till stan för att göra en intervju om lönebildning. Det var väldigt intressant.

Efter intervjun gick jag upp till söder för att spana in Josefins butik: Söders under. Är så sällan i stan så jag har inte hunnit förbi där förrän idag. Josefin hjälpte mig med min BH till bröllopet, då jobbade hon på twillfit och vi kände inte varandra än. Vi lärde känna varandra på PA-programmet, sen följde hon drömmen och öppnade eget innan vi läst klart. Självklart rekommenderar jag Josefin till alla som behöver nya underkläder, hon är väldigt duktig med fina värderingar om människor.

Hämtade Max på förskolan och så tog hela familjen en promenad till Ica plus. Max skulle promt ha hamburgare så Niklas var snäll och gjorde det åt honom medan jag gjorde ost- och skinkpaj. Den innehöll bl.a fetaost och timjan, blev jättegod. Men Niklas gillade inte att jag hade fetaost i, inte för att han åt nå mindre för det! XP

Imorgon har jag och Pernilla ett möte som rör C-uppsatsen. Innan dess hinner jag skriva lite på fältarbetet, läsa och/eller påbörja intervjuguiderna inför nästa veckas intervjuer.

Trevlig kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 26 januari 2017 08:28

Senast jag skrev ett inlägg var nyårsafton 2015, alltså lite mer än ett år sedan. Egentligen är det väl inte så mycket som hänt, livet kretsar kring familj och jobb för det mesta.   I höstas började Maxen 1an, det var väl troligtvis vår familjs s...

Av Anna - 31 december 2015 11:31

idag är det sista dagen på 2015 och jag kan sammanfatta året med att jag är precis där jag vill vara. Jantelagen- släng dig i väggen, det är JAG som gjort att jag är där jag är. JAG har påverkat det som går att påverka: Jag avslutade mina studier, f...

Av Anna - 27 november 2015 18:11

.. Och här är det fortfarande tomt på ljusstakar och pynt! :/ Vi som brukar pynta i god tid innan första advent eftersom julen är så mysig. Har inte hunnit nånting än då jag varit på utbildning i Stockholm i tre dagar och jag vägrar låta Niklas pynta...

Av Anna - 11 oktober 2015 11:54

Förbereder så mycket jag kan innan jag påbörjar min anställning. Jag har anmält medlemsskap till facket och a-kassan. Jag valde Jusek efter lite jämförelser på nätet och samtal med Sofie från min klass. Det blir nog bra. Jag har äntligen tagit tag i ...

Av Anna - 25 september 2015 17:01

Den 14e oktober påbörjar jag min anställning på arbetsförmedlingen kundtjänst i Söderhamn. Jag är så glad och förväntansfull! Jag tror att arbetsförmedlingen är exakt rätt ställe för mig att vara på nu efter studierna. ...

Skapa flashcards