Direktlänk till inlägg 17 januari 2015

Veckan som gått

Av Anna - 17 januari 2015 09:58

vilken vecka det varit! Hade tenta i torsdags så det mesta har kretsat kring plugg. Ändå känns det alltid som att man pluggat för lite! Vi tentade av kvantitativ metod. Det kändes bra när jag skrev den så jag hoppas att jag klarar den och att magkänslan därmed stämmer. Ju mer man diskuterar och pratar om en tenta, desto mer osäker blir jag. Men den första magkänslan brukar ofta stämma.

Jag har haft kämpigt med en annan kurs, arbets- och organisationspsykologi. Det var den första kursen vi läste andra året på programmet. I december gjorde jag min fjärde (!!) tenta i kursen. Jag var knäckt och grät när jag fick veta att jag inte klarade den förra gången. Den här gången gällde det livet kändes det som. "Om jag inte klarar den så kommer jag inte kunna ta min examen med mina klasskamrater". Nästa tentatillfälle är inte förrän till hösten nämligen. Mm, pressen var stor. I veckan mailade jag min lärare och bad henne meddela mig via mail när tentan är rättad. Denna vecka skulle vi få resultatet. "Kul" tänkte jag ironiskt, "klarar jag den inte så kommer jag bli så knäckt och inte kunna plugga till tentan i metodkursen". Så var det nämligen förra gången, en hel dag gick åt till att vara knäckt men då skrev vi en hemtenta och hade gott om tid på oss så det gjorde inget. Jag funderade fram och tillbaka hur jag skulle göra och kom fram till att jag skulle hämta ut tentan på fredag och ta det säkra före det osäkra. MEN min snälla lärare mailade mig att jag hade klarat tentan! Lyckan var total! ÄNTLIGEN! Jag har fortfarande svårt att förstå det, har ju släpat så länge med den. Det är ju inte som på gymnasiet precis, där man hade omtentatillfälle hur ofta som helst. Nej vi hade ordinarie tentatillfälle i oktober 2013, omtenta i december 2013, omtenta oktober 2014 (tillsammans med PA13 som skrev vid sitt ordinarie tentatillfälle), omtenta december 2014. Jag kan säga att det är mycket som man hinner glömma på ett år. Men förvånansvärt mycket sitter också kvar men behöver färskas upp.

När jag kom hem efter tentan i torsdags hade jag huvudvärk i vanlig ordning. Får alltid det efter en tenta. Jag gick därför och la mig direkt med Max (Vi skrev tentan kl 15-20).

Igår var vi lediga, jag och Max, så vi uträttade lite ärenden. Hade lovat honom att köpa en ram till en av hans teckningar så det var vi och köpte bland annat. Tog även reda på en massa julpynt hemma. Eftersom det varit tentavecka så fuskade jag lite när julen skulle ut i tisdags. Tog ner allt från fönstrena (utom gardiner) och samlade ihop det i vardagsrummet. Haha! Nu åkte allt ner i lådor, dukar etc tvättades och gardiner byttes i två rum. Köpte träskaft på dollarstore som ska sågas så jag kan rulla upp gardiner på dom, tänkte göra det idag. När Niklas slutade jobbet så hämtade vi honom och åkte till Ica Maxi. På kvällen byggde jag och Max ihop det sista på Draken till lego ninjago.

Nej, dags att ta tag i dagen, fram med sågen! Trevlig helg allihopa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 26 januari 2017 08:28

Senast jag skrev ett inlägg var nyårsafton 2015, alltså lite mer än ett år sedan. Egentligen är det väl inte så mycket som hänt, livet kretsar kring familj och jobb för det mesta.   I höstas började Maxen 1an, det var väl troligtvis vår familjs s...

Av Anna - 31 december 2015 11:31

idag är det sista dagen på 2015 och jag kan sammanfatta året med att jag är precis där jag vill vara. Jantelagen- släng dig i väggen, det är JAG som gjort att jag är där jag är. JAG har påverkat det som går att påverka: Jag avslutade mina studier, f...

Av Anna - 27 november 2015 18:11

.. Och här är det fortfarande tomt på ljusstakar och pynt! :/ Vi som brukar pynta i god tid innan första advent eftersom julen är så mysig. Har inte hunnit nånting än då jag varit på utbildning i Stockholm i tre dagar och jag vägrar låta Niklas pynta...

Av Anna - 11 oktober 2015 11:54

Förbereder så mycket jag kan innan jag påbörjar min anställning. Jag har anmält medlemsskap till facket och a-kassan. Jag valde Jusek efter lite jämförelser på nätet och samtal med Sofie från min klass. Det blir nog bra. Jag har äntligen tagit tag i ...

Av Anna - 25 september 2015 17:01

Den 14e oktober påbörjar jag min anställning på arbetsförmedlingen kundtjänst i Söderhamn. Jag är så glad och förväntansfull! Jag tror att arbetsförmedlingen är exakt rätt ställe för mig att vara på nu efter studierna. ...

Ovido - Quiz & Flashcards