Direktlänk till inlägg 13 januari 2015

Ett nytt år

Av Anna - 13 januari 2015 11:58

Nu var det länge sedan jag skrev. Har varit fullt upp med julens förberedelser, plugg och massa annat. Egentligen har jag inte tid att skriva nu heller men jag tog en paus i tentaplugget.

Julafton är förbi. Alla var nöjda och glada. Max fick massa fina saker; lego, kläder, turtlesbilar, hockeyklubba, skridskor, judodräkt m.m Niklas blev nog gladast över att jag äntligen köpt skal till våra mobiler. Men gladast, och mest chockad, var nog jag.. Fick ett paket med tvättmedel, inte skitkul men det går ju åt i alla fall så nytta gör det.. Men när jag plockar ur kartongen ligger det en lapp längst ner; 3000:- till en tvättmaskin! Jag anade ingenting och jag blev så glad och överraskad! Tvättmaskinen används dagligen och det är så skönt att slippa böka med tvättstugan!

Jag blev sjuk i mellandagarna och på nyårsafton kom Myggan, Georgios och barnen hit och firade med oss. Det gick bra trots att Ebba blivit rädd, hon låg i min famn hela kvällen. Alla barnen var vakna till tolvslaget men Melina stannade inne med mig och hundarna när de andra gick ut och kollade på fyrverkerierna. Vi hade en trevlig kväll med trerätters middag och sällskapsspel.

Jag pluggade alldeles för lite på lovet och på torsdag har vi tenta. Men det ska nog gå bra ändå. Jag tycker att jag har rätt så bra koll på det mesta.

Här kommer lite bilder:

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 26 januari 2017 08:28

Senast jag skrev ett inlägg var nyårsafton 2015, alltså lite mer än ett år sedan. Egentligen är det väl inte så mycket som hänt, livet kretsar kring familj och jobb för det mesta.   I höstas började Maxen 1an, det var väl troligtvis vår familjs s...

Av Anna - 31 december 2015 11:31

idag är det sista dagen på 2015 och jag kan sammanfatta året med att jag är precis där jag vill vara. Jantelagen- släng dig i väggen, det är JAG som gjort att jag är där jag är. JAG har påverkat det som går att påverka: Jag avslutade mina studier, f...

Av Anna - 27 november 2015 18:11

.. Och här är det fortfarande tomt på ljusstakar och pynt! :/ Vi som brukar pynta i god tid innan första advent eftersom julen är så mysig. Har inte hunnit nånting än då jag varit på utbildning i Stockholm i tre dagar och jag vägrar låta Niklas pynta...

Av Anna - 11 oktober 2015 11:54

Förbereder så mycket jag kan innan jag påbörjar min anställning. Jag har anmält medlemsskap till facket och a-kassan. Jag valde Jusek efter lite jämförelser på nätet och samtal med Sofie från min klass. Det blir nog bra. Jag har äntligen tagit tag i ...

Av Anna - 25 september 2015 17:01

Den 14e oktober påbörjar jag min anställning på arbetsförmedlingen kundtjänst i Söderhamn. Jag är så glad och förväntansfull! Jag tror att arbetsförmedlingen är exakt rätt ställe för mig att vara på nu efter studierna. ...

Ovido - Quiz & Flashcards