Direktlänk till inlägg 12 september 2014

Vaccinering och annat

Av Anna - 12 september 2014 23:06

Idag har hundarna varit till veterinären. Dom fick vaccination och Ebba blev sövd för munsanering. Måste göra det ibland eftersom hon har bekymmer med tandsten. Hon fick även dra fyra tänder men det gick jättebra och ingen smärtlindring behövdes (vilket var tur annars hade nästa helgs tävlingar blivit inställda). Det är nämligen 28 dagars karens på smärtlindrande medicin annars skulle vi kunna åka dit för doping. Japp, det låter kanske överdrivet men man får inte dopa hundarna heller. Att hon blev sövd är det också karenstid på men då endast 7 dagar så det klarar vi. Skönt att ha det gjort nu. Ebba har sovit så gott som hela dagen men piggade på sig kring 18-tiden och har även ätit mat. Imorgon ska hon också vila och på söndag kan vi träna som vanligt igen.

Eddie skötte sig bra, han vågade dock inte kliva upp på vågen. Han var lite skraj men det gick jättebra. Han tyckte det var lite hemskt att veterinären tog med sig Ebba och att vi åkte därifrån utan henne. Men sen när jag varit och hämtat henne blev han glad men han märkte att hon inte var sig själv och respekterade att hon behövde lite space. <3

Max har varit hemma från dagis idag. Febern kom tillbaka igårkväll men han har varit relativt pigg ändå och var inte varm under dagen. Imorgon ska Elias ha kalas på leklandet så det ska han få gå på men vi måste nog hoppa över simskolan. :( det blir tredje gången han missar och det är jag verkligen inte glad över. Vi åkte och köpte lite fredagsgotta framåt kvällen i alla fall och då skämde jag bort honom med en liten påse med Spider-ManLEGO också. Han är så grym på att bygga, man behöver i princip bara visa vilken bild han ska titta på i instruktionsboken, sen fixar han resten själv :)

Bilden på Ebba och Max är från i somras när vi var på promenad i Saltvik (Hudik). Bilden på Eddie är från idag när han hade intagit Niklas kudde :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 26 januari 2017 08:28

Senast jag skrev ett inlägg var nyårsafton 2015, alltså lite mer än ett år sedan. Egentligen är det väl inte så mycket som hänt, livet kretsar kring familj och jobb för det mesta.   I höstas började Maxen 1an, det var väl troligtvis vår familjs s...

Av Anna - 31 december 2015 11:31

idag är det sista dagen på 2015 och jag kan sammanfatta året med att jag är precis där jag vill vara. Jantelagen- släng dig i väggen, det är JAG som gjort att jag är där jag är. JAG har påverkat det som går att påverka: Jag avslutade mina studier, f...

Av Anna - 27 november 2015 18:11

.. Och här är det fortfarande tomt på ljusstakar och pynt! :/ Vi som brukar pynta i god tid innan första advent eftersom julen är så mysig. Har inte hunnit nånting än då jag varit på utbildning i Stockholm i tre dagar och jag vägrar låta Niklas pynta...

Av Anna - 11 oktober 2015 11:54

Förbereder så mycket jag kan innan jag påbörjar min anställning. Jag har anmält medlemsskap till facket och a-kassan. Jag valde Jusek efter lite jämförelser på nätet och samtal med Sofie från min klass. Det blir nog bra. Jag har äntligen tagit tag i ...

Av Anna - 25 september 2015 17:01

Den 14e oktober påbörjar jag min anställning på arbetsförmedlingen kundtjänst i Söderhamn. Jag är så glad och förväntansfull! Jag tror att arbetsförmedlingen är exakt rätt ställe för mig att vara på nu efter studierna. ...

Ovido - Quiz & Flashcards