Alla inlägg under oktober 2013

Av Anna - 24 oktober 2013 07:29

Idag är sista dagen, nu gäller det att ingen före är intresserad. Ja ni börjar lista ut vad det handlar om va?! :)

Som att inte det vore nog för nerverna, nej! Igår la vår lärare ut på blackboard att tentorna är rättade och förhoppningsvis kommer finnas tillgängliga senare idag.

Idag är nerverna alltså på topp och magen värken! Tummarna hålls i dubbel bemärkelse även om jag inte har några större förhoppningar på tentaresultatet.. (Har jag någonsin det nuför tiden?)

Imorgon ska vi köpa nytt köksbord och stolar också. :)

Av Anna - 23 oktober 2013 12:45

Lite småändringar i layouten är kvar på organisationsanalysen, sen är den klar. Linda fixar det sista innan den skickas in. :)

Maxen är tillbaka på dagis igen och jag hoppas att han inte sjuknar om, det börjar bli tröttsamt nu.

Kusin min ska få en tredje pojk. Hade varit roligt med en flicka, men huvudsaken är att den lille är frisk. :) Det kan dock vara en nyhet för några och intressant för dom som känner min familj. Därmed kanske det inte passar till intresseklubben.

Jag sitter och funderar på vart remmarna till graco-stolen tagit vägen.. Hade jag vetat det, hade jag kunnat sälja den också. Man kanske ska ta sig tid att gå igenom förrådet och knäppa kort på allt man vill ha bort, så kan man lägga ut det på blocket sen.. Eller så ligger jag kvar i soffan och funderar över allt jag borde göra. ;P

Imorgon är sista dagen, så nu är det hög tid att krama tummarna riktigt hårt! Ni får helt enkelt be någon annan att vara sekreterare och anteckna åt intresseklubben!

Av Anna - 22 oktober 2013 22:50

Har hållt på som en tok med allt som ska säljas. Slängt ut det jag hittat/kommit på över hela facebook! Nu hoppas jag att få in några slantar så jag kan köpa nytt bord och stolar som jag hittat! :) och dessutom få plats att kunna gå in i mitt förråd. ;)

Av Anna - 22 oktober 2013 11:01

Det pirrar i hela kroppen varje gång jag tänker på det. "Tänk om.." Om två-tre dagar får vi veta.

Igårkväll drog jag ner köksgardinen och tvättade den. Har man börjat med en gardin i ett rum, kan man lika gärna fortsätta med alla andra också.

Idag har jag lagt ut lite grejer som ska säljas så man får någon plats i förrådet. Allt som bara står och samlar damm hos oss, gör mer nytta hos någon annan som använder det.

Nej, nu är det väl dags att göra ett ryck. Ska hinna plugga lite idag också.

Av Anna - 21 oktober 2013 18:21

Idag är en sån dag då jag filosoferat kring några tankar jag har.

Jag kan nog räkna på en hand hur många gånger jag seriöst bett till Gud. Jag kan inte påstå att jag är troende men kan heller inte påstå att jag inte är det. Ibland hamnar man i situationer i livet där man måste hoppas på allt och då gör man även allt. Vad har jag då att förlora på att be till Gud?

Senast jag bad till Gud var över ett år sedan. Jag bad även en av mina närmaste vänner att be. Det är något jag aldrig gjort förut men för henne är det mer naturligt att be eftersom hon är troende.
Jag bad för en tidigare klasskompis som fightades mot cancer i hjärnan. Tumörerna kom tillbaka ett flertal gånger och jag bad att hon skulle vara i livet när vi ses nästa gång.

Hon lever än. Hon lever och mår bättre för varje dag. Hon kämpar mot andra sjukdomar som uppstått till följd av cancern och de brutala medicinerna, men hon lever och det är ett värdigt liv.

Om hennes överlevnad berott på böner eller mediciner kan jag inte svara på. Det finns mediciner som botar cancer, det är vetenskapligt bevisat och det är det jag vet. Men jag vill ändå tro att bönerna blivit hörda.

Nu finns det en sak som jag vill ha. Något jag/vi velat ha i flera års tid. Nu har vi chansen och jag tycker att det är vår tur. Får man då be för egen vinning? Jag tycker själv att jag är en god medmänniska, kan det inte få vara min tur då? Eller har jag tillräckligt ändå? Ger det känslan av att "mycket vill ha mer"? Troligtvis gör det det. Samtidigt så kan jag inte låta bli att analysera det vi gör för andra människor. Vad vi än gör för andra, gör vi även för oss själva. Jag bad att min vän inte skulle dö, för hennes, hennes familj och vänner men även för mig själv. Självklart tänker jag på henne i första hand men ändå finns tankarna att "fasiken om JAG inte får träffa henne i livet mer". Mycket av de handlingar vi gör, är även för egen vinning, trots att vi sällan tänker på det.

Vi måste även ha i åtanke att vi aldrig eller väldigt sällan blir nöjda. Vad skulle vi då sträva efter? Detta kan tyckas vara (och är väl säkert också) ett i-landsproblem, men det är det enda jag känner till.

Så, kan man be Gud om något man själv väldigt gärna vill ha, eller är man egoistisk och ha-galen då? Och om han finns, varför skulle han lyssna när det finns större problem i världen?

Av Anna - 20 oktober 2013 17:07

Nu pirrar det i magen vill jag lova!! ;D *hoppas hoppas*
Men det blir några fler dagars väntan innan besked.

Av Anna - 19 oktober 2013 14:59

Igår firade jag och Niklas 10 år tillsammans. Marie stylade mitt och Matildas hår inför kvällen sen gick vi ut och käkade på mingel och bar.

Sen gick vi till Hemmakväll där vi köpte godis och hyrde film. Det hade gått bra för mamma att vara barnvakt men Eddie hade kissat på mammas ryggsäck. :/ jag somnade som vanligt till filmen men den va inge bra heller så det gjorde inget.

På natten vaknade vi av att Maxen tassade runt i lägenheten. När han väl kom in frågade han: "vart är mormor?" Då hade han gått runt och letat efter henne eftersom han trodde hon skulle sova på soffan! Lilla gullungen! <3

Idag har bilen fått vinterpjuckor och under den tiden gick jag med hundarna.

Nu är vi hos Lotta och Jonny där det vankas kräftskiva! :)

Av Anna - 17 oktober 2013 00:17

Som jag nämnt tidigare så slog vi (eller snarare ni) besöksrekordet förra månaden.. Enligt statistiken nu så blev det 308 besök, men så stod det inte då. Då tog vi 300 trots allt! :) jag som trodde det skulle ske nästa år!
Ja det var ju en rolig upptäckt! :)
God natt!

Skapa flashcards