Direktlänk till inlägg 25 augusti 2013

Sista helgen

Av Anna - 25 augusti 2013 20:57

På tisdag börjar skolan igen så vi har verkligen tagit tillvara på helgen. I fredags tränade jag agility med Frida och hundarna (för inte sjutton var det vi som kröp i tunnlar och hoppade hinder! ;P). Spenderade kvällen och halva natten hos henne med massa babbel om allt mellan himmel och jord.

Igår åkte jag, mamma och hundarna till Hofors BK och tittade på agilitytävling. Åsa tävlade med sina papillons och det gick jättebra för dom båda. Synd att vi missade hoppklasserna bara.
Niklas och Max var på Tierp Arena med Peter så Max var i himmelriket han också.
Vi hade planerat att åka till Furuvik på kvällen och kolla på Loreen men Niklas är ju kass i crohns och jag fick huvudvärk så vi hoppade över det. Tråkigt med tanke på att det var sista helgen dom hade öppet. :/ aja, vi har ju varit där så mycket i sommar ändå. :)
Huvudvärken gick över senare på kvällen i alla fall så jag gick över till syrran och tog några glas med henne och Carita.

Idag har vi varit på järnvägsmuseet där det var tema nostalgi. Massa fina bilar, mopeder och motorcyklar. Såg när Josefin (från skolan) och hennes dansklubb uppträdde i bugg och Max fick provsitta den snyggaste bilen på stället! Var lite roligt att både jag och pappa gillade den mest, utan att vi ens hade pratat med varandra. Ska det vara, så ska det vara stort- och den där var gigantisk! :D den kom på tredje plats i tävlingen. :)
Sen åkte vi till mamma och pappa och käkade innan vi åkte hem. Synd att jag inte har tillgång till korten nu, dom är i pappas kamera. :/

Imorgon ska Max på dagis och jag ska följa med Niklas till sjukhuset. Äntligen ska han få göra undersökningen så vi kanske kan få nåt svar och en ordentlig behandling/medicin/dietist så han kan få må så bra som möjligt. Men just nu skulle han nog kunna äta vad skit som helst för han håller på att hungra ihjäl stackarn! Måste ju fasta.

Ja det har varit en härlig helg. Ebba har fått vila och tagit det lugnt hela dagen idag, det behövde hon! Hon var helt slut efter alla äventyr, är ju länge sen vi var i farten så.

Nej, nu ska jag kolla efter fler tävlingar så kan förhoppningsvis Marre hänga på och socialträna Kiara nån gång.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 26 januari 2017 08:28

Senast jag skrev ett inlägg var nyårsafton 2015, alltså lite mer än ett år sedan. Egentligen är det väl inte så mycket som hänt, livet kretsar kring familj och jobb för det mesta.   I höstas började Maxen 1an, det var väl troligtvis vår familjs s...

Av Anna - 31 december 2015 11:31

idag är det sista dagen på 2015 och jag kan sammanfatta året med att jag är precis där jag vill vara. Jantelagen- släng dig i väggen, det är JAG som gjort att jag är där jag är. JAG har påverkat det som går att påverka: Jag avslutade mina studier, f...

Av Anna - 27 november 2015 18:11

.. Och här är det fortfarande tomt på ljusstakar och pynt! :/ Vi som brukar pynta i god tid innan första advent eftersom julen är så mysig. Har inte hunnit nånting än då jag varit på utbildning i Stockholm i tre dagar och jag vägrar låta Niklas pynta...

Av Anna - 11 oktober 2015 11:54

Förbereder så mycket jag kan innan jag påbörjar min anställning. Jag har anmält medlemsskap till facket och a-kassan. Jag valde Jusek efter lite jämförelser på nätet och samtal med Sofie från min klass. Det blir nog bra. Jag har äntligen tagit tag i ...

Av Anna - 25 september 2015 17:01

Den 14e oktober påbörjar jag min anställning på arbetsförmedlingen kundtjänst i Söderhamn. Jag är så glad och förväntansfull! Jag tror att arbetsförmedlingen är exakt rätt ställe för mig att vara på nu efter studierna. ...

Ovido - Quiz & Flashcards