Direktlänk till inlägg 16 augusti 2013

Behålla sina intressen

Av Anna - 16 augusti 2013 12:08

Innan Max föddes var Ebba min bebis. Vi gick långa promenader, tränade agility, tävlade i utställningsringarna och jag satt även med i Gävle Hundungdoms styrelse.

Agility och hundträning över lag har länge varit ett stort intresse för mig. Men sedan Max föddes har jag haft svårt att ta mig tid och hålla mig motiverad till regelbunden träning. Även den ekonomiska biten har varit en käpp i hjulet till och från.

Nu har Max blivit större och visar själv ett intresse för träning med Ebba. Han vill gärna vara med och göra som sin mamma och han är så otroligt kärleksfull med vår lilla Ebbis. Det är en fröjd att se dom tillsammans och Ebba följer honom glatt.

Jag har inte varit medlem i hundungdom på några år men det ska bli ändring nu. Jag har anmält nytt medlemskap och tänker nu jobba mer på rallylydnad som jag länge varit nyfiken på och kört lite här hemma. Jag saknar träningen så otroligt mycket på världens bästa klubb (såklart jag tycker det, har hängt där till och från sen mellanstadiet och tränat alla tre hundarna där) så nu tar jag upp mitt intresse igen. Jag ska försöka åka dit och träna mer regelbundet, i alla fall en gång i veckan. Få göra nåt för min skull, som jag tycker är roligt och som rensar skallen från allt annat en stund.

Så nästa vecka på onsdag är det träningskväll, då tänker jag och Ebba vara där. Men redan idag har klubbtröjan åkt på, för idag ska jag och Max åka ut och träna agility. :)

Är du intresserad av att träna din hund? Kolla in Gävle Hundungdoms hemsida: http://www.gavlehundungdom.se/
Dom har bra priser (se nedan) och flera förmåner i sitt medlemskap (om du är under 25år). Pris: medlemskap 250:- för ett år och alla kurser kostar 500:-/st
Jämför det med Gävle brukshundklubbs priser: medlemskap 540:-/år och kring 7-800:- för en kurs.

Wille och Ebba i GD:s reportage om Flygarfyran
http://gd.se/nyheter/gavle/1.316086-fyra-dagar-med-fyrbenta-vannerna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 26 januari 2017 08:28

Senast jag skrev ett inlägg var nyårsafton 2015, alltså lite mer än ett år sedan. Egentligen är det väl inte så mycket som hänt, livet kretsar kring familj och jobb för det mesta.   I höstas började Maxen 1an, det var väl troligtvis vår familjs s...

Av Anna - 31 december 2015 11:31

idag är det sista dagen på 2015 och jag kan sammanfatta året med att jag är precis där jag vill vara. Jantelagen- släng dig i väggen, det är JAG som gjort att jag är där jag är. JAG har påverkat det som går att påverka: Jag avslutade mina studier, f...

Av Anna - 27 november 2015 18:11

.. Och här är det fortfarande tomt på ljusstakar och pynt! :/ Vi som brukar pynta i god tid innan första advent eftersom julen är så mysig. Har inte hunnit nånting än då jag varit på utbildning i Stockholm i tre dagar och jag vägrar låta Niklas pynta...

Av Anna - 11 oktober 2015 11:54

Förbereder så mycket jag kan innan jag påbörjar min anställning. Jag har anmält medlemsskap till facket och a-kassan. Jag valde Jusek efter lite jämförelser på nätet och samtal med Sofie från min klass. Det blir nog bra. Jag har äntligen tagit tag i ...

Av Anna - 25 september 2015 17:01

Den 14e oktober påbörjar jag min anställning på arbetsförmedlingen kundtjänst i Söderhamn. Jag är så glad och förväntansfull! Jag tror att arbetsförmedlingen är exakt rätt ställe för mig att vara på nu efter studierna. ...

Ovido - Quiz & Flashcards