Direktlänk till inlägg 14 juni 2013

Jag är så stolt

Av Anna - 14 juni 2013 00:45

Dags att sova. Kl 12.30 springer brorsan ut från skolan för sista (i alla fall från gymnasiet) gången. Är så stolt över att han klarat det trots alla motgångar han haft genom åren. Han har även fått sitt första MVG. Att det skulle gå så bra kunde man inte tro när han gick i 6an. Jag trodde skolan skulle förstöra hans kämpaglöd, men jag är så glad att jag hade fel!

Så imorgon ska han firas med dunder och brak!

Har hjälpt mamma med förberedelser både igår och idag. Sen tog jag alla barnen när det var dags för hämtning, så Marre kunde fortsätta hjälpa mamma. Ungarna var så mysiga och ovanligt lugna. Max och Oliver var så nöjda med att bygga lego efter middagen. Lukas var mindre nöjd med legobygge så han var mest med mig.

När Marre hämtat barnen åkte vi till Emma som fyllde år idag. Blev bjudna på massa fika. Max hade nog kunnat äta ihjäl sig. Fick se kort på deras kommande lilla bebis...... En till nakenkatt. :) jättesöt var den!

Ikväll har jag strykt Maxen och Niklas skjortor men när jag skulle stryka min klänning släppte strykjärnet ifrån sig kalk. Trodde hela klänningen skulle bli förstörd så jag slängde ner den i handfatet. Kunde inte se att det blev några bestående fläckar men det lär ju visa sig imorgon när den torkat i så fall. Kalkade av järnet tre gånger för att vara på den säkra sidan och strök klänningen igen. Gick inge vidare eftersom den var så blöt. I värsta fall får jag göra om det imorgon.



Nu är det bara 14 dagar kvar tills vi åker! Magen är full av fjärilar men Gud vad jag längtar! God natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 26 januari 2017 08:28

Senast jag skrev ett inlägg var nyårsafton 2015, alltså lite mer än ett år sedan. Egentligen är det väl inte så mycket som hänt, livet kretsar kring familj och jobb för det mesta.   I höstas började Maxen 1an, det var väl troligtvis vår familjs s...

Av Anna - 31 december 2015 11:31

idag är det sista dagen på 2015 och jag kan sammanfatta året med att jag är precis där jag vill vara. Jantelagen- släng dig i väggen, det är JAG som gjort att jag är där jag är. JAG har påverkat det som går att påverka: Jag avslutade mina studier, f...

Av Anna - 27 november 2015 18:11

.. Och här är det fortfarande tomt på ljusstakar och pynt! :/ Vi som brukar pynta i god tid innan första advent eftersom julen är så mysig. Har inte hunnit nånting än då jag varit på utbildning i Stockholm i tre dagar och jag vägrar låta Niklas pynta...

Av Anna - 11 oktober 2015 11:54

Förbereder så mycket jag kan innan jag påbörjar min anställning. Jag har anmält medlemsskap till facket och a-kassan. Jag valde Jusek efter lite jämförelser på nätet och samtal med Sofie från min klass. Det blir nog bra. Jag har äntligen tagit tag i ...

Av Anna - 25 september 2015 17:01

Den 14e oktober påbörjar jag min anställning på arbetsförmedlingen kundtjänst i Söderhamn. Jag är så glad och förväntansfull! Jag tror att arbetsförmedlingen är exakt rätt ställe för mig att vara på nu efter studierna. ...

Ovido - Quiz & Flashcards