Alla inlägg under april 2013

Av Anna - 8 april 2013 13:33

Här kommer lite bilder från olika tillfällen kring påsk. :)

Av Anna - 7 april 2013 14:32

Igår var jag, mamma, Max och Oliver till fjärran höjder och badade. Var jättemysigt och killarna var så duktiga och simmade massor. :)

När vi kom hem tog jag en stödvila, skjutsade Matilda till stationen, Niklas gick ut med Max på en promenad (fast Max cyklade) sen åt vi tacosresterna från gårdagen till middag.

Strax efter 20 åkte jag och Myggan till gymmet, var så gott som dött där. :) inte så konstigt kanske, men det var skönt. Tränade ben och gjorde även de mindre roliga övningarna som Sara visat.

Mätte mig igår oxå, minskat minst en centimeter på varje område. :) det känns bra med tanke på att det bara blev ett träningspass förra veckan och att det nyss varit påsk.

Idag har vi tvättat bilen och nu är vi hos päronen. :)

Av Anna - 4 april 2013 21:29

Har varit en härlig dag med plugg, träning, fika hos Frida och kvällsmys med Max.
Blev dock lite frustrerad när jag pluggade.. Fattar inte riktigt när det ska vara plus och när det ska vara minus.. Men det är väl som Sara säger, man måste nog tänka mer ur ett verkligt perspektiv och inte på siffror. Jag hoppas det släpper snart.

Tränade med Sara och Myggan. Blev armar igen eftersom just "armpasset" blev lite mesigt igår. Blev mycket bättre idag och ökade lite på vikterna. :) jag är jättenöjd över min prestation och det känns som jag vågar ta i mer nu.

Var även över till Frida, Emil och Ronja på lite fika. Peter kom också dit så Max fick träffa sin farfar också. :) blev massa mys med Ronja, den lilla sötnöten!

Blev soppa till middag men den dissade Maxen. :/ men han smakade i alla fall, det är huvudsaken. Sen myste vi lite innan han somnade. <3

Imorgon slutar jag tidigt så jag hoppas på klarblå himmel och massa SOL! ;)

God natt

Av Anna - 4 april 2013 08:34

Jag och Sara åkte till gymmet en gång till igår.. Kom dit strax innan 22 och tränade en timme ungefär. Sara var så taggad på kvällen så hon fick väl igång mig också. :) hon tyckte vi hade varit mesiga när vi tränade på dan, och det kan jag väl hålla med om. Vi tog igen det med råge och plågade våra ben.

Jag har konstaterat att jag inte behöver någon PT, jag har ju Sara. Och igår var vi flummigt roliga, som man blir när man är trött. Vår sexistiska humor visade sig tydligast bland alla bollar.. (Yogabollar) kul var det i alla fall. Och det är bra, det ska vara roligt att träna. :)

Idag värker kroppen så man känner verkligen att man gjorde nån nytta igår. :) Max ska snart till förskolan och jag ska plugga. Ikväll blir det träning igen.

Av Anna - 3 april 2013 18:49

Det är väl tur att man inte alltid är ledig, då skulle man inte uppskatta ledigheten lika mycket! ;)

Idag började alltså allvaret igen. Ny kurs; ekonomi. Lektionen var på eftermiddagen så jag och Sara åkte och tränade innan, det märktes tydligt att vi varit lediga! Haha!

Kursen kan nog bli rätt rolig, men ingen dans på rosor. Jag är glad att jag läst både småföretagande A och B så man kände igen en del. Läraren berättade att ca 50% av de som pluggar till ekonomer, kuggar på första tentan.. Men då är våran kurs en "light" variant av deras så vi kanske har lite bättre odds..! ;)

Nu håller jag på att laga mat, vi kör påskmat igen- det är ju så gott! Och blev faktiskt ovanligt lite av det detta år.

Av Anna - 1 april 2013 10:32

Ibland önskar jag att jag vore en sköldpadda eller snigel. Då skulle jag krypa in i mitt skal och inte låta mig störas när jag vill vara i fred.

Har varit så lättretlig här på morgonen, men med en retsticka till son som kanske redan vid vaknadet bestämt sig för att reta gallfeber på mig, är det kanske inte så konstigt.. Känner mig som en tjatig gnällkärring, på vippen till psykbryt.
Inte ens duscha ensam fick jag göra!

Och även om Niklas är sjuk, så skulle jag önska att han ibland kunde visa lite mer uppskattning och bjuda till (på eget initiativ) ibland. Nej, då ska man leka morsa åt honom också och väcka honom på morgonen, eftersom han inte ens kan ställa klockan själv.

Nu har jag vräkt ur mig. Nu skiter jag i det här, drar på mig kläder och tar en promenad till päronen. Jag vet att det blir bra så fort vi kommer ut, när Max kan få ge utlopp för sin energi. Och har man tur, så kanske Niklas läser detta inlägg och överraskar med ett städat sovrum så jag kan möblera om och ställa in nya byrån... ;) man kan alltid hoppas. <3

Ovido - Quiz & Flashcards