Alla inlägg under mars 2013

Av Anna - 17 mars 2013 13:38

Igår var jag ut med Malte, Soffa, Emma m.fl Satt först hos Kia och drack sen tog vi bussen till Sofie och var där en stund innan vi drog vidare till Allstar. Hade sjukt kul! :) och det va jätteroligt att äntligen få träffa Emma, Maltes tjej.

Så idag är det bakisdag. Ligger fortfarande i sängen men ska strax kliva upp och dricka kaffe och käka frulle. Är sjukt sugen på MAX, men kan knappast köra bil på hela dan så det kan jag glömma. Kanske får skicka ner Niklas till pizzerian i alla fall..

Ha en bra söndag!

Av Anna - 15 mars 2013 23:14

.. Men glömde att lägga ut det, så det försvann! :P

Har i alla fall varit i hemlingby med Myggan och barnen idag eftersom seminariet blev inställt. Härligt att vara ute och njuta av vårsolen! :)

Har även hunnit med träning på sena eftermiddagen. Intervalltränade på crosstrainern i 30 min, trodde jag skulle spy och dö, men det gjorde varken jag eller myggan så då körde vi lite andra underkroppsövningar samt plankan och situps. Jag är nöjd över veckans prestationer och vi har även bokat in ett boxningspass på måndag! Får se hur det går då..

Imorgon ska jag sociala lite med min mor (som var tvungen att adoptera Emma för jag va så osocial) så hon får sin dos av mig! ;) ska försöka komma ihåg att väga och mäta mig då också, för verktygen till sånt äger inte jag! :P sen blir det utgång på kvällen. :)

God natt!

Av Anna - 13 mars 2013 22:47

Idag har jag varit i skolan så gott som hela dan sen när jag kom hem pluggade jag massa mer för att hinna med Matilda på träning.
Hängde efter som en svans och gjorde det hon gjorde. Vi tränade överkroppen och nu gjorde det så ont att bara stå och knappa på telefonen så jag satte mig i soffan för att kunna luta ena armen mot armstödet. haha! Ja det ska väl kännas när man tränar.. Hon vill ha med mig på ett benpass också så jag hänger väl på när kroppen återhämtat sig.. Om den gör det.. ;P

Känns bra i alla fall, mycket bättre än att sitta i soffan och dega. Men på två dagar sker ingen förändring, är fortfarande skeptisk över mitt eget beteende, om man kommer hamna i dåliga vanor igen och låta gymkortet samla damm..

Bra att man kan prova en månad först. Vill prova cirkelgym och gruppträning också. Måste försöka vidga mina vyer och våga prova. Men zumba, afrodans, aerobics och step hoppar jag över. Har provat dom redan och de är inget för mig, då måste man ha lite koordination i kroppen och det äger jag ingen! :P core körde vi lite när vi tränade på SATS, det gillade jag. Vill även köra yoga igen och prova nån boxning..

Måste komma över att jag tror alla stirrar på en. men hur kul är det att komma till ett gym, inte kunna ett smack och vara tjockast i rummet som är fullt av speglar och en massa vältränade människor. Känns som man får den sanna bilden av sin kropp upptryckt i nyllet. Folk säger ofta till mig att jag inte kan vara så överviktig och att jag ser smalare ut än min vikt, och nånstans inom mig har jag fortfarande bilden av att väga 55 kg.

Samtidigt försöker man tänka på att alla som är där, koncentrerar sig på sina egna uppgifter- precis som jag. Och om dom någonsin tittar upp och lägger märke till "tjockisen", tänker: men hon har i alla fall tagit tag i sitt viktproblem, hon försöker göra något åt saken.

Känslorna sprider sig åt alla håll och kanter men jag känner mig ännu mer peppad idag. Jag kan nog mer än jag tror och jag längtar till den dag då jag känner ett stort behov av träning, när man får dåligt samvete om man stannar hemma en dag, när man ser resultat och när man gjort träningen till en del av vardagen. När träningen känns lika viktig som att äta eller umgås med sin familj.
DET är en del av mitt mål.

Av Anna - 12 mars 2013 21:36

Idag åkte jag till team sportia och köpte ett helt set med träningskläder. Byxor, linne, tröja och strumpor för 500:-, nästan halva priset. :) senare på eftermiddagen åkte jag och Myggan till korpen och köpte varsitt kort och körde självklart ett träningspass i gymmet. Nu ska jag göra allt för att hålla glöden uppe och inte gå ut för hårt. Ska jobba främst på konditionen då jag gärna vill börja jogga med hunden. Tänkte försöka träna 2-3 gånger i veckan till en början, så man får in rutinen.

Av Anna - 11 mars 2013 16:49

Har haft en härlig långhelg i Norrtälje med Emma, Fredrik och alla djur (hundar, katt, hästar och kaniner). Ätit gott har vi gjort och somnat ovaggade om kvällarna.

Tråkigt att Max blev sjuk samma kväll vi kom och det har hållit i sig hela helgen. Men vi har ändå kunnat göra saker fast inte i samma utsträckning vi normalt sett skulle gjort. Blev några turer till stallet, stadsbesök, Frasses, Arken zoo, grillning m.m

Känns alltid lite vemodigt att åka hem sen. Såklart man vill hem men man vet ju att det dröjer till nästa gång man ses igen.

Var underbart väder att köra i både dit och hem, torra härliga vägar och med strålande sol sprudlar vårkänslorna! Jag hade självklart laddat upp med sommarklassiker som gyllene tider, Tomas Ledin, Magnus Uggla, Håkan Hellström och lite annat smått och gott. Hade allsång för mig själv eftersom Max sov, hur han nu kunde göra det när jag tog ton!? ;)

Här kommer lite bilder:

Av Anna - 9 mars 2013 12:18

Max fick feber på kvällen samma dag vi kom hit. Skönt att vi inte haft några speciella planer i alla fall så man slapp bli besviken. Man får anpassa efter omständigheterna så vi har mest slappat.
Har i alla fall varit till stallet där jag och Max gosade med kaninerna medan Emma mockade och fixade hästarna. Dessutom var vi till stan igår en kortis.

Idag är Emma och Fredrik på dop så jag och Max tänkte ta bilen till Frasses (enda stället jag hittar till) och käka sen. Dessutom har jag lovat den lille att få kinderägg så det ska vi införskaffa. Har tvättid kl 13 eftersom katten valde att använda min väska som toalett, och mellan varven tänkte jag diska och plocka lite. :)

Ha en trevlig lördag!

Av Anna - 6 mars 2013 07:47

Hade nyss bästa samtalet med den bästa Jägers. Den bästa är hemma igen!!! :D
Idag blir det plugg sen tvätta förbrilt. Imorgon blir det föreläsning sen åka till den bästa i Norrtälje där jag och Max ska spendera hela helgen!! :D *längtar*

Ovido - Quiz & Flashcards