Alla inlägg under februari 2013

Av Anna - 8 februari 2013 10:54

Känner att jag är i stort behov av lite space. Men Max vill inte ens leka på sitt rum utan vill helst sitta på mig och åka som en ål.. Ja jag vet ju att jag får ensamtid ikväll i alla fall. Ska ut med hunden efter lunchen, då blir det nog bättre sen när han fått springa av sig lite..

Av Anna - 8 februari 2013 07:53

Fortfarande förkyld men mår bättre idag. Ska det fortsätta gå upp och ner på detta sätt? Somnade med Max igår så förhoppningsvis har jag sovit bort det värsta nu..

Så ikväll blir tjejmiddag hos Myggan. :)

Av Anna - 7 februari 2013 16:41

Åkte till skolan imorse efter att jag lämnat Max på förskolan. Tryckte i mig Ipren innan och två Alvedon på rasten. :) sen hade jag glömt bort att jag skulle medverka i en studie/intervju men Sofie påminde mig som tur var. Lite drygt att vänta eftersom jag inte hade tid förrän 12.35 och vi slutade kl 11. Men hade trevligt ändå. :) dessutom verkade studien bra, handlade om sociala medier vilket jag finner väldigt intressant. :)

Efter att jag hämtat Max gick vi ut med Ebba och på väg hem ville han gå till oliver, så nu är han där och leker. Jag passade på att hämta Niklas på jobbet och handla lite.

Alldeles strax ska jag gå över och sociala en stund innan jag tar vilddjuret och går hem. Men Lukas ringde och ville att jag skulle komma, då kan man inte motstå! <3 ikväll blir det glass med kolasås! :D
Trevlig eftermiddag och kväll allihopa!

Av Anna - 6 februari 2013 22:58

Niklas gjorde våfflor till middag sen gjorde jag varm choklad med grädde till kvällen. :) har även borstat hundens päls så man slipper skämmas över henne. :) men hon blev skitsur på mig och höll sig borta resten av kvällen! :P konstigt nog mår jag faktiskt lite bättre men jag antar att det är sämre imorgon igen.. Ska ändå till skolan, vägrar missa seminarium.

By the way så bäddade jag faktiskt sängen till slut. ;P

Av Anna - 6 februari 2013 14:14

Nej, förkylningen konstateras mer och mer för varje minut som går. Somnade och sov ca 2 timmar, men det hjälpte inte. Känns snarare värre för nu fick man ju dåligt samvete på köpet eftersom jag inte läst mer!

Och inte ett skit har jag gjort hemma heller. Varken bäddat eller tagit disken. Bävar för att hämta Max, måste sätta sig i bilen. Om jag orkade skulle jag hämta en Alvedon, vatten och lite glass... Aa, om jag orkade...

"Kommer Anna att överleva förkylningen, eller är hon som en man? Se fortsättningen i nästa veckas avsnitt!"

Av Anna - 5 februari 2013 18:32

Jag och Max sitter i olika ändar av soffan varpå han sparkar mig på benet. Säger åt honom att om han gör om det åker han in på rummet. Han väljer (självklart) att göra det igen. Säger med stränga rösten: "Gå in på rummet!" Får då till svar: "nej, jag tittar på kiss och bajs"

Tror ni jag kunde hålla mig för skratt? Nej!

Kan för övrigt informera om att barnprogrammet heter "Biss och Kajs" även om det går ut på kiss och bajs. Och Max åkte inte in på rummet, han sa istället förlåt. :)

Av Anna - 4 februari 2013 19:14

Trots att jag vaknade med tjock och ond hals har jag varit rätt produktiv idag. Och kanske Frida hade rätt, kanske kände jag efter för mycket imorse! ;) känner knappt av halsen längre så jag hoppas att det inte var nåt mer.

Lämnade Maxen på dagis i alla fall, åkte hem och pluggande en stund innan jag skjutsade Niklas till jobbet, hem igen och fortsatte plugga, tvätta, diska, gjorde lunch m.m

Eftersom det är måndag var jag även med Max på gympan, och han var duktig som alltid! :)

Med tanke på att jag var inställd på att inte orka göra nåt, så blev det en del gjort idag!

Imorgon blir det en heldag i skolan, och kanske kan jag då få ett lite bättre perspektiv på rättsfallet vi har denna vecka.. :) (just nu fattar jag inte speciellt mycket)
Ha en trevlig kväll!

Av Anna - 3 februari 2013 19:31

Jag och Max åkte till leklandet och mötte upp Frida och co där. Max och Ester lekte så gulligt tillsammans. :) trevligt att få träffa Frida igen, va länge sen sist. <3

Efter leklandet åkte vi och hämtade upp pappa som följde med hit på en fika. Han passade på att låta mig äta upp att jag sagt att han "borde aldrig skaffa en Renault". Haha! Inte för att jag hade planerat att vi skulle köpa en Renault men nu när vi har en får jag väl skylla mig själv! :P mycket trevligt var det i alla fall. <3

Nu försöker jag få Max att äta mat men det går inge vidare. Sen ska han i badet och efter det i säng.

Skapa flashcards