Alla inlägg under januari 2013

Av Anna - 7 januari 2013 10:56

Den ena bra överraskningen efter den andra! :)
Häromdan bad jag Niklas höra med jobbet om han får lönen i efterhand eller samma månad, och det har han frågat idag: han får lönen samma månad, vilket innebär att han får första lönen redan i slutet av denna månad! :)
Imorse när jag gick ut på gavlegårdarnas sida fanns ett radhus på direkten, den ligger vi nu femma på. :) visserligen i Valbo, men ändå! Framsteg!
Sen när vi kommer till förskolan ligger det en lapp på Maxens hylla.. Månadsavgiften har sänkts eftersom han är 3 år. Har tidigare betalat 1100 men nu är den på 840. Som att inte det är gott nog, så skulle vi betalat den summan fr.o.m juli men vi har betalat den högre summan så denna månad kommer vi inte behöva betala nånting och vi har dessutom pengar innestående till nästa månad! Älskar sådana överraskningar!

Nu blir det plugg med ett leende på läpparna! :)

Av Anna - 6 januari 2013 16:37

Dansat runt granen, sett på film och fått godis av tomten :)

Av Anna - 6 januari 2013 10:28

.. Känns lite ångestladdat när vi haft så mysigt på lovet! Dessutom har vi sovit till ca 9 varje dag och imorgon är det meningen att vi ska vara på dagis kl 9!

Japp, idag är sista dagen. Imorgon blir det dagis för Max och plugg för mig. Sen lär vi stressa iväg till gympan.
Trodde jag skulle få lite ny energi av att vara ledig, men det känns snarare tvärtom! Hur ska man orka med allt igen? Fast det är väl samma känsla man alltid har efter ett lov. Jag har i alla fall sett till att ha lov, och inte jobbat. Det är jag glad för, för jag behövde det verkligen!

Det blir bra, känns bara drygt just nu. Ska njuta av sista lediga dagen och det har jag självklart påbörjat med en kopp kaffe!

Av Anna - 5 januari 2013 21:07

Strax efter 11 kom myggan och hämtade oss. Med en proppfull bil åkte vi till stan så myggan fick köpa en baddräkt till Melina, sen bar det iväg till badhuset!

Maxen skötte sig exemplariskt hela dagen! Är sjukt stolt över mitt annars så busiga lilla hjärta. Alla barn trivdes som fiskar! Georgios var oxå med ett tag innan han var tvungen att bege sig. Åt mat där och sen lyxade vi till det lite extra med glass. Blev lite sommarkänsla även om ingen sol sken på oss. Vi hade det så mysigt! :)

Nu sover Maxen och jag kokar ägg till mina mackor. Frukost och kvällsfika är nog dom godaste målen på dagen.. Men så älskar jag mackor också! Haha :)

Imorgon är det julgransplundring i föreningshuset, så då blir det dans och sång runt granen! Det blir en bra avslutning på jullovet.

Av Anna - 4 januari 2013 23:23

Idag gick vi till bomhusbacken men backen var gropig och isig så det gick inte att åka. :/ lite tråkigt när det var så fint väder men vi åkte till järnvägsmuseet istället så barnen var nöjda och glada. Väldigt bra idé av min mor tycker jag!

Åt middag hos päronen och på hemvägen stannade vi på affären och köpte lite gotta.

Imorgon ska vi åka och bada även om det inte känns skitkul att visa fläsket efter all julmat och godis..! Aja, det brukar vara värt det. :)

Av Anna - 3 januari 2013 20:54

Niklas glömde ju packa ner laddaren! :/ men nu har abstinensen gått över när jag hämtat den! ;)

Igår åkte jag och myggan till leklandet med barnen. Var tur att vi åkte dit vid fyratiden för det hade tydligen varit MYCKET folk där tidigare. Sen flyttade vi tillfälligt in hos päronen eftersom Niklas åkt på magsjuka. :/ sover här inatt också men imorgon åker vi hem igen.

Idag har vi varit med mamma på stan. Hon skämde bort mig med nya byxor eftersom mina favoriter gick sönder igår. Köpte självklart ett par likadana fast i en annan färg (från vero moda). Hade sån jäkla tur för dom hade två par för 460:- istället för 300:- styck, så det blev två par! :) (mörkblåa och svarta)

Sen åkte mamma och hämtade oliver och Lukas, och barnen har lekt hela eftermiddagen.

Imorgon blir det pulkabacken eftersom det kommit snö igen (hörde moder natur min bedjan?), sen kommer skruttungarna igen eftersom deras mor håller på med nåt litet projekt hemma. :)

Nu kom mamma och berättade att det är julgransplundring på söndag som vi ska gå på, det blir nog kul.

Här får ni njuta av lite kort från leklandet:

Av Anna - 2 januari 2013 11:51

Slaskigt och trökigt ute! Varför kunde inte snön ligga kvar? Nej för moder natur ville annorlunda.

Igår storstädade jag badrummet. Drog fram tvättmaskinen, rensade i skåp och lådor, skrubbade från topp till tå. Sen hängde jag upp våra nya handdukar som vi fick i julklapp. Det blev kanonfint så jag tog ett långt bad med musik och skönsång! ;)

Tvättade en del igår oxå, vilket jag fortsätter med idag. Sen blir det förhoppningsvis leklandet med Myggan och barnen.

Ovido - Quiz & Flashcards