Alla inlägg under november 2012

Av Anna - 13 november 2012 13:51

Idag ska vi på möte med ordförande på förskolan. Är nervös. Har vi gjort nåt fel eller eftersom han kallar oss till möte??? Har ingen aning om vad det handlar om. Har inte vågat fråga heller. Usch, gillar inte att vara ovetandes! Men jag lär ju snart få svar......
Pappa ska passa Max under tiden eftersom han är sjuk.

Har varit på föreläsning i skolan idag i alla fall. Nu ska jag roa mig med att läsa två artiklar på engelska innan det är dags att bege sig.

Imorgon ska jag ta sovmorgon sen läsa innan jobbet på kvällen. Det är lite pirrigt inför jobbet, har ju inte jobbat på över en månad! Men det är ett positivt pirr i alla fall, till skillnad från mötet, det våndas jag bara över!

Av Anna - 12 november 2012 00:15

Åkte upp till mamma och pappa en sväng och åt middag och tårta. Både pappa och Niklas fick en varsin kaffemugg (klassiker) som det stod pappa på. Max avslöjade innehållet i de båda innan öppning skett. ;) båda två har invigt sina koppar och verkar nöjda. :) vi har tur jag och Maxen, som har världens bästa pappor! <3

Sover hemma (hos niklas) inatt för Max ville det. han va så söt och trodde jag skulle åka ifrån honom när jag skulle hämta niklas, så istället tog vi med en bit tårta och åkte hem.
Här på kvällskvisten har jag tagit ett bad, hoppades på att det skulle lätta upp i snoken men det gjorde det inte. :/ tacka vet jag nässpray! Pluggade lite i badet inför morgondagens föreläsning.

Nu ligger jag i sängen och lyssnar på blåsten utanför fönstret, inte dåligt vad det blåser! Gillar inte det, tycker det är läskigt och brukar föreställa mig hur träd blåser ner och faller rakt in i fönstret! :/

Nu ska jag fortsätta plugga tills John blund kommer och kastar lite mer grus i mina ögon!
God natt kära vänner!
Ps. Det här kom min karl med precis och frågade:

Av Anna - 11 november 2012 14:44

Igår sov jag till typ 12 (!!!!), kunde ju inte sova på natten så det var kanske inte så konstigt. Åkte hem till Niklas och Max vid fyratiden och då gjorde Niklas mat. Han gjorde köttfärsfyllda frallor, asgott!! :)
Sen bakade vi pepparkakor, en del blev brända och en del blev inte ens kakor innan det hamnat i magen! Var dock helt slut efteråt även om det gick bra, och Max var så duktig så.
Niklas gjorde ordning Max och jag läste för honom.

På kvällen tittade vi på The weddingsinger med Adam Sandler <3 och åt kex med ost. Älski-pälski fixade allt, jag bara var och njöt! :) deckade, inte helt oväntat, i soffan innan filmen var slut. Men det var mysigt.

Idag skulle jag ha jobbat, men det går ju inte med denna bihålsinflammation och konstant huvudvärk. Jag hoppas verkligen att det ger med sig så jag inte missar fler föreläsningar i skolan! Men ska jag tolka mina snorpapper, så verkar det så! ;P

Har tagit mig iväg till affären i alla fall. Har ju inte orkat tagit mig iväg och köpt present till pappa och Niklas tidigare. Men idag var det bara att ta sig i kragen, Niklas tror ju att han inte ska få nåt! ;) följde med lite annat smått och gott hem också; blockljus, tomte i gungstol, julgransglitter, spira och en tomte i snöglob. Farligt att släppa mig i en affär när jag tycker synd om mig själv! ;) aja, blir ju fint i alla fall. Skulle dock behöva nya julgardiner också..... Hihi!

Av Anna - 10 november 2012 02:59

Kan inte sova. Ligger och längtar efter Niklas och Maxen! <3 ska pussa massor på dom imorgon!! :) tur man har sällskap av fina pinglan i alla fall!
Älskar er mina hjärtan! <3

Av Anna - 9 november 2012 11:01

Känner av bihålorna så jag har haft ont i huvudet sen i förrgårkväll.

Idag ska Max till Niklas så jag får vila lite. Dock ska jag joina dom imorgon, men ändå, en dag kan göra otroligt mycket!

Ikväll blir det väl fredagsmys framför TVn... :)

Pappa har varit snäll och hjälpt till med Max här på förmiddagen då jag knappt sovit nåt inatt. Nu börjar dock lillen tröttna på att jag ligger kvar i sängen så jag ska väl pallra mig upp då.
Ha en trevlig fredag!

Av Anna - 6 november 2012 16:05

Idag tycker jag synd om mig själv! Är tokförkyld och vi som började en ny kurs igår! Kul om man kommer efter det första man gör i den här kursen.. Nej verkligen inte för den verkar inte lätt inte! :/

Så imorse gick jag och lämnade Maxen på dagis sen tänkte jag plugga men var helt slut så jag sov hela förmiddagen istället. Känns lite stressigt nu men det finns inte så mycket att göra åt. Sova är väl bästa medicinen..

Nackdelen är att Niklas också är tokförkyld så det är ingen idé att han tar Max. Har tur som har världens bästa pappa som hämtar skrutten nu. :)

Imorgon har vi lektion på eftermiddagen så jag hoppas jag kan gå då. Ska köpa köpa böckerna då också så i vilket fall behöver jag åka till skolan. I värsta fall får jag väl köpa dom och åka hem igen och läsa/sova.

Av Anna - 2 november 2012 22:33

Höll på med tentan till typ 3-3.30 igår.. Eller tidigt imorse beroende på hur man ser på saken. ;) skickade in den en kvart före deadlinen kl 12 idag.

Tog en dusch och gjorde absolut ingenting en stund. Det var så skönt att bara kunna slappna av. Sen städade jag och sorterade godis inför Olivers kalas imorgon. När mamma hade slutat åkte vi och hämtade Marre och tårtan sen dukade vi och gjorde ordning i lokalen. Blev jättebra och tårtan Marre gjort är skitcool även om Rapunzels torn har stöd på bilden. ;)

Imorgon kommer mormor och Hasse men jag tänkte försöka lägga beslag på bilen innan, och åka till barnens hus med Max. Ja för jag har ju ingen bil längre, den är på skroten! Störande handikappad man känner sig.

Idag ska jag lägga mig tidigt och ta igen lite förlorad sömn, så god natt!

Av Anna - 1 november 2012 10:51

Max är på förskolan. Han hittade min gamla Skrållandocka igår så den har han lekt och sovit med konstant sedan dess. Han fick ta med den till förskolan också och hon heter Mini. På fredag ska vi försöka åka iväg och köpa nå kläder åt henne för du ser hon hemsk ut med för stora kläder. ;)

Niklas hämtar Max idag så han får sova hemma och får vara ledig imorgon. Känns tomt och det värsta var att jag inte ens fick en puss när jag skulle gå! :(

Idag kom det ut en lägenhet på opal, men den är på torget så jag lär knappast få den!

Nu blir det en dejt med tentan resten av dan! Kändes dock som att jag faktiskt kom nån vart igår. :)

Skapa flashcards