Alla inlägg under november 2012

Av Anna - 23 november 2012 10:32

Idag är det tre veckor sedan vi lämnade in hemtentan så har man tur får vi tillbaka den idag....

Idag fick Max vara hemma och vara ledig. Jag ska dock försöka plugga.. Men än så länge har vi tagit det lugnt, druckit kaffe och nu lyssnar vi på moraträsk och lite annat på spotify. :) gavlegårdarna har varit här ang. vagnen som dom drällt ner med färg också. Vi kommer bli ersatta bara vi hittar kvittot på den.

Ha en trevlig fredag! :)

Av Anna - 22 november 2012 16:16

Idag gjorde vi klart det sista på vår gruppuppgift och skickade in den, så nu är det helg ända till tisdag! Jobbar dock på lördag men det gör ju inte så mycket när man har långhelg. :)

Niklas har åkt till affären så det blir förhoppningsvis nån god mat och lite gotta till kvällen. :) imorgon blir det plugg (studenter är aldrig ledig) sen lär jag åka iväg och köpa present till myggan som vi ska fira på lördag! :) kanske man hittar nån julklapp också, vem vet!

Av Anna - 21 november 2012 19:20

Lite frustrerande att dagens inlägg försvann! :/
Jaja, skrev i alla fall att Niklas ska på styrelsemöte ikväll så jag ska dejta vetenskapliga artiklar inför morgondagens seminarium. Men från kl: 21 är det greys och scandal så då får artiklarna vänta till reklam! Japp fyra dejter på en kväll, inte illa pinkat! Hej polygami!! ;)

Av Anna - 19 november 2012 23:19

Imorgon flyttar vi hem igen, ska bli såååå skönt! :)

Självklart finns det mycket kvar att jobba på men det känns otroligt bra och jag längtar efter min karl och mina saker. Även fast vi inte trivs i lägenheten är det vårt hem och där jag vill vara. Förhoppningsvis hittar vi ett radhus snart..

Nu lägger jag mig med ett leende på läpparna. God natt

Av Anna - 18 november 2012 02:14

Har jobbat 10-18 idag så Max har varit med mormor, morfar och oliver hela dan. Dom hade bland annat varit på leklandet.

Somnade när jag la Maxen men smart som jag (nästan alltid) är, klev jag upp när jag vaknade så därför är jag fortfarande vaken. Men börjar känna gruset i ögonen så jag ska gå och lägga mig igen.

Imorgon ska vi leka med Myggan, Elias och Melina en stund. :)

Hoppas att jag lyckas övertala päronen att vi ska käka tacos imorgon, är skitsugen på det!!

God natt!

Av Anna - 15 november 2012 22:50

Niklas har åkt på magsjuka så mina planer har gått lite smått i stöpet. Hämtade Max på dagis och nu är det bara att hålla tummarna på att inte vi blivit smittade! Har verkligen inte tid att bli sjuk igen och magsjuka är väl det värsta som finns så det vill jag definitivt inte att varken jag eller Max ska få!!
Vi har haft mysigt här på eftermiddagen/kvällen i alla fall, men det blir lite jobbigt när han blir ledsen och vill hem till pappa. Men det har gått bra, man får försöka vara lite pedagogisk när det händer.

Nej nu ska jag gå och lägga mig.

Av Anna - 14 november 2012 11:32

Maxen bjöd på sovmorgon till 9, med ett litet undantag för toabesök vid 5. :) Niklas har precis hämtat honom så dom är på väg hem.

Rin har varit helknäpp sen vi vaknade. Kom in och la sig med huvudet på min mage, brukar hon aldrig göra. Dom få gångerna hon väl kommer och lägger sig, ligger hon i fotändan i max 3 min innan hon går igen. Hon skulle sen gå bredvid mig nerför trappan och följa med in på toan. Tänkte att hon kanske var nödig men hon vägrade gå ut. Hon var även på Niklas ovanligt mycket.. Undrar om hon har blivit rädd för nåt!?

Kan för övrigt berätta att Max lärt sig att titta i kors! Haha! (Syns dock inte så bra på kortet)
Nu ska jag fortsätta dricka mitt kaffe.

Av Anna - 13 november 2012 20:13

Mötet gick bra. Vi hade våra misstankar om vad det kunde handla om och vi hade rätt. Men som sagt, det gick bra. :)

Maxen ville sova här så det fick han, dock blev han lite ledsen och längtade efter pappa här på kvällskvisten. Men Niklas ska hämta honom imorgon förmiddag så jag ska hinna plugga innan jobbet.

Nu ska jag gå ner och ta en bit kladdpepparkaka (kladdkaka med smak av pepparkaka) och plugga. Kan rekommendera den till alla som gillar pepparkaksdeg!! :)

Skapa flashcards