Direktlänk till inlägg 25 november 2012

Finbesök och julgran

Av Anna - 25 november 2012 21:09

Idag har vi städat och rensat lite. Dock mycket kvar. Sen kom mamma med bilen och vi åkte till Rusta; shoppade och hejade på Matilda. Köpte nya julgardiner till vardagsrummet, nya julgranskulor och en matta till granen, även lite annat smått och gott.

Åkte hem, käkade, duschade, Max badade. Niklas gick ner i källaren med lite saker och hämtade upp granen. Vår nya fina gran som vi köpte efter julsäsongen förra året. Den är 150 cm och alldeles lagom, inte för stor (som den förra) och inte för liten. Sen satte Niklas i ljusen och jag och Max satte i nya kulorna, spiran och glittret. Dock var glittret alldeles för kort så jag lär köpa mer. Men den är sååååå fin! Silvrig, vit och glittrig!! :)

Har inte hunnit med att pynta mer än så för Fridah, Emil och Ronja kom förbi och fikade med oss. Gud vad söt hon är! :) men det är rätt skönt att kunna lämna tillbaka bebisar när dom skriker även om man kan känna sig lite sugen när dom sover eller skrattar/ler! ;)

Nästa projekt blir fortsatt städning och fönstren, men vi har ju hela veckan på oss, första advent är inte förrän nästa helg och då är det förhoppningsvis "hej mitt vinterland" här..! Blev jäkligt sugen på en balkongslinga idag men det får nog vara..

Har kollat på Solsidan ikväll (som varje söndag). Så jäkla kul när Mickan säger att hon köpt lax.. Frigående lax!! XD

Imorgon ska Max till dagis och jag ska plugga, sen blir det gympa på eftermiddagen. Näst sista gången på gympan, sista gången ska dom ha uppvisning! :)

Ha en trevlig söndagkväll allihopa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 26 januari 2017 08:28

Senast jag skrev ett inlägg var nyårsafton 2015, alltså lite mer än ett år sedan. Egentligen är det väl inte så mycket som hänt, livet kretsar kring familj och jobb för det mesta.   I höstas började Maxen 1an, det var väl troligtvis vår familjs s...

Av Anna - 31 december 2015 11:31

idag är det sista dagen på 2015 och jag kan sammanfatta året med att jag är precis där jag vill vara. Jantelagen- släng dig i väggen, det är JAG som gjort att jag är där jag är. JAG har påverkat det som går att påverka: Jag avslutade mina studier, f...

Av Anna - 27 november 2015 18:11

.. Och här är det fortfarande tomt på ljusstakar och pynt! :/ Vi som brukar pynta i god tid innan första advent eftersom julen är så mysig. Har inte hunnit nånting än då jag varit på utbildning i Stockholm i tre dagar och jag vägrar låta Niklas pynta...

Av Anna - 11 oktober 2015 11:54

Förbereder så mycket jag kan innan jag påbörjar min anställning. Jag har anmält medlemsskap till facket och a-kassan. Jag valde Jusek efter lite jämförelser på nätet och samtal med Sofie från min klass. Det blir nog bra. Jag har äntligen tagit tag i ...

Av Anna - 25 september 2015 17:01

Den 14e oktober påbörjar jag min anställning på arbetsförmedlingen kundtjänst i Söderhamn. Jag är så glad och förväntansfull! Jag tror att arbetsförmedlingen är exakt rätt ställe för mig att vara på nu efter studierna. ...

Ovido - Quiz & Flashcards