Alla inlägg under oktober 2012

Av Anna - 22 oktober 2012 09:51

Idag tog Max sovmorgon, vilket innebär att jag också gjorde det= nu är vi så sena att det inte ens är nån idé att stressa! ;P

Av Anna - 21 oktober 2012 16:33

Hela familjen Karlberg är här och min unge börjar nu spåra ur. Så nu får han vara i sängen tills han kan bete sig som folk igen. Så tråkigt att det blir så här när det gått så bra hittills och dom har varit så mysiga. Målade alla tre ungarna till katter tidigare bl.a

Av Anna - 21 oktober 2012 11:23

Grå och vit är den med markerade ögon, JÄTTESÖT! :)

Av Anna - 21 oktober 2012 02:04

Har hört så mycket om "torka aldrig tårar utan handskar", så ikväll har jag kollat på dom två avsnitten som visats än så länge. Sjukt bra! Rolig emellanåt, men ack så rå! Naken och "overklig". Jag menar, jag är 25 år. Jag är född på 80-talet när detta utspelar sig, helt sjukt att det var så för inte allt för länge sedan!

Samtidigt kan jag förstå, typiskt rädda människor att leta syndabockar för allt. Det är inte länge sedan det var hysteri om fågel- och svininfluensa, jag var också rädd. Max var så liten då dessutom, klart man var rädd! Tänkte på det när man såg löpsedlarna i serien, var ju liknande kring influensan. Och idag är det ännu lättare att få tillgång till media genom mobiler, datorer, tidningar etc. Nej det är inte konstigt att man blir rädd.

Även lite typiskt för människor att vi måste leta förklaringar till allt, eller syndabockar. Det måste liksom alltid vara någons fel..

Jag skrattade och jag grät. Alla borde se denna miniserie. Ta lärdom. Alla är vi människor: homo, hetero, vit, svart, unga, gamla... Alla kan vara någons mamma, bror, lillasyster, kusin, vän, son.. Tänk på det innan du dömer någon nästa gång.

God natt <3

Av Anna - 19 oktober 2012 16:56

"På torsdag äts det ärtsoppa, på lördag är det fest. Men fredag är ändå den dagen som känns bäst"
Ja fast det blir inte kyckling idag, det blir tacopaj. ;)

Mira sov i princip hela tiden jag var där, men hon va jättesöt! Och hade en massa hår! :) till skillnad mot Max som var hårlös hur länge som helst!! :P

Niklas blev kvar hemma idag, nu har han blivit förkyld också! Som att inte njursten var nog! :( jaja, det är som det är. Bättre att han är hemma och kurerar sig. <3

När jag hade hämtat Max från dagis var vi ute en stund. Han körde traktorn till en lekpark i närheten, men när vi väl kom dit lekte han i ca 5 min innan han ville köra hem igen! *typiskt*
Nu leker han med bilar och jag ligger i soffan och håller på att hungra ihjäl!

Trevlig fredag allihopa!!

Av Anna - 19 oktober 2012 08:57

Idag ska jag träffa Linda och mysa bebis! :)

Sen kommer älski-pälski hit! :D

Ha en trevlig dag!!

Av Anna - 18 oktober 2012 16:06

Niklas har nu kommit hem. Det var njursten men röntgen visade att Niklas ena njure inte sitter där den ska, den sitter nere i buken på höger sida. Så det va inte så konstigt att symptomen tydde lika väl på blindtarmen. ;)

Vi är glada att han slapp opereras.

Nu sitter jag och kollar på Nalle Puh medans mamma lagar mat. Max leker med Oliver och Lukas som är här en stund. <3

Av Anna - 18 oktober 2012 09:30

..Har vi varit tillsammans jag och Niklas, idag! :)
Visst att vi har det kämpigt just nu men vi märker redan skillnad och vi är eniga om vilket mål vi strävar efter.

Vi blir starkare.

Jag älskar dig Niklas!!

Vi hade tänkt gå på bio ikväll men så blir det ju inte nu när Niklas är dålig.
Jaja, det kommer fler årsdagar. :)

Ovido - Quiz & Flashcards