Direktlänk till inlägg 4 april 2012

Blä för Fria Tider! Och glad påsk!

Av Anna - 4 april 2012 09:26

Nu har jag varit VÄLDIGT slarvig och inte skrivit på en evighet..! Nää, men på en månad i alla fall!   Har inte haft någon större ork eller lust att sätta mig in i något debatterat ämne.


Ibland har jag lust att bara slå folk på käften när dom länkar till nån äcklig artikel på "Fria Tider"s sida. Hörs väl på namnet att det vrids och vänds så allt ska vara riktat negativt mot invandrare. Det har spridits länkar via Facebook, till Fria tider som är helt snevridna och vinklade. Dom plockar fram allt negativt som finns att få tag på, och vad som är sant och inte, det vet jag inte.


Har varit mycket diskussioner (och länkar till Fria Tider) om att invandrare får gratis körkort och tandvård.. Ni arbetslösa svenskar, ni vet hur "lätt" det är att få ett jobb, speciellt utan gymnasieutbildning.. Skitenkelt eller hur? Inte.. Ta det gånger 10 så kanske du börjar närma dig hur lätt det är för en invandrare att få jobb! Ett körkort gör deras steg mot arbetslivet lite enklare, och får dom jobb- slipper du sitta och gnälla på att dom lever av våra skattepengar! Dessutom kan jag aldrig tänka mig att det enda kravet som finns är att man är invandrare, och har ni tagit reda på om även vanliga svenskar kan söka nån form av bidrag av körkort? Nej förmodligen inte. Så många som bara sitter och gnäller utan att ta reda på all fakta.


Och gratis tandvård för asylsökande, oj oj oj den svenska avundsjukan slog till hårt! Hur mycket tror ni en asylsökande äger och har?? Dom flesta kommer hit med kläderna dom har på kroppen och i princip inget mer! Många har sålt alla sina ägodelar för att ha råd att ta sig hit överhuvudtaget! Men där sitter du, i en lägenhet, framför din dator, och gnäller på att dom får gratis tandvård! Sen sover du säkert j*vligt gott om nätterna i DIN EGEN säng! Nej fy f*n säger jag bara!


Ja nu har jag skrivit vad jag tycker om den saken så nu går vi över till något mycket roligare, nämligen påsken!



Förra veckan pysslade jag och syrran med barnen. Det målades påskägg och kort, gjordes kycklingar m.m Vi vuxna hade helt klart roligast!   Igår plockade vi påskris som pyntades med lila och vita fjädrar, jag blåste även ur några ägg som ska dekoreras idag.


   


TIPS!!! När ni ska blåsa ur ägg, börja med att skaka ägget! Gör hål i båda ändar men ett lite större hål i toppen på äggen och blås ur det upp-och-ned.

Första ägget jag blåste ur tog en evighet för jag gjorde INTE så! Inte att rekomendera för det kändes som ögonen skulle ploppa ur skallen på mig!  


Idag ska äggen dekoreras. Ska prova göra det med blåbär. Blir spännande. Vill ni också prova så gå in på http://matildasmat.wordpress.com/tag/marmorering/ så ser ni hur man gör.


 GLAD PÅSK ALLIHOPA!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 26 januari 2017 08:28

Senast jag skrev ett inlägg var nyårsafton 2015, alltså lite mer än ett år sedan. Egentligen är det väl inte så mycket som hänt, livet kretsar kring familj och jobb för det mesta.   I höstas började Maxen 1an, det var väl troligtvis vår familjs s...

Av Anna - 31 december 2015 11:31

idag är det sista dagen på 2015 och jag kan sammanfatta året med att jag är precis där jag vill vara. Jantelagen- släng dig i väggen, det är JAG som gjort att jag är där jag är. JAG har påverkat det som går att påverka: Jag avslutade mina studier, f...

Av Anna - 27 november 2015 18:11

.. Och här är det fortfarande tomt på ljusstakar och pynt! :/ Vi som brukar pynta i god tid innan första advent eftersom julen är så mysig. Har inte hunnit nånting än då jag varit på utbildning i Stockholm i tre dagar och jag vägrar låta Niklas pynta...

Av Anna - 11 oktober 2015 11:54

Förbereder så mycket jag kan innan jag påbörjar min anställning. Jag har anmält medlemsskap till facket och a-kassan. Jag valde Jusek efter lite jämförelser på nätet och samtal med Sofie från min klass. Det blir nog bra. Jag har äntligen tagit tag i ...

Av Anna - 25 september 2015 17:01

Den 14e oktober påbörjar jag min anställning på arbetsförmedlingen kundtjänst i Söderhamn. Jag är så glad och förväntansfull! Jag tror att arbetsförmedlingen är exakt rätt ställe för mig att vara på nu efter studierna. ...

Ovido - Quiz & Flashcards