Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Sjuka familjen!

Av Anna - 24 februari 2012 11:47

Här får vi aldrig vara friska!   Igårkväll fick Max feber, dock var det lite på gränsen.. Han fick vara hemma idag. Jag hoppades på att det bara skulle vara en liten släng eftersom han var feberfri imorse.. Men nej då. För en stund sedan var han uppe i 38,6. ÅÅÅÅHHH!!!!! Blir en trökhelg alltså. Bläää!! Men man lär ju gilla läget, så är livet som förälder.   Och det skulle jag inte byta bort mot något annat i hela världen!!  


Efter förra inlägget pratade jag med Niklas och vi ska försöka göra en massa förändringar här hemma. Jag tror det blir bra. Känns bra än så länge iaf. Hallen är fixad och julgardinerna är ett minne blott! Känner mig redan mycket gladare och piggare. Märker på Niklas också, att han verkar gladare. Det känns som en nystart, speciellt med mitt mörka hår!   Haha!


 


Igår var jag på språng hela dan: Lämnade Max på dagis, gick på två timmars promenad med Malte, var hemma en timme, åkte till arbetsförmedlingen, gick hem till Frida- färgade håret på henne, sprang in på Åhlens och köpte sminkborttagning, åkte hem. Typ så såg det ut.. Sen somnade jag i soffan när jag och Niklas kollade på film.


Över till nåt helt annat:

För ett tag sen hamnade jag i diskussion om "hen" på fb. Efter det såg jag även en debatt om det på "kvällsöppet". Ordet i sig skiter jag fullständigt i. Tycker dock att "hon" tillhör min identitet.. Argumenten bakom ordet är det jag reagerar på och tycker är sjukt naivt. "ett mer jämställt land", problemen ligger inte i om man säger han, hon eller hen. Problemen ligger i att vi behandlar alla olika, men alla har olika förutsättningar också. Problemen försvinner inte av att vi byter ut ett ord.

Jaja, det ska jag ta upp lite mer grundligt en annan dag.


Ha en trevlig dag, och håll er friska!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 26 januari 2017 08:28

Senast jag skrev ett inlägg var nyårsafton 2015, alltså lite mer än ett år sedan. Egentligen är det väl inte så mycket som hänt, livet kretsar kring familj och jobb för det mesta.   I höstas började Maxen 1an, det var väl troligtvis vår familjs s...

Av Anna - 31 december 2015 11:31

idag är det sista dagen på 2015 och jag kan sammanfatta året med att jag är precis där jag vill vara. Jantelagen- släng dig i väggen, det är JAG som gjort att jag är där jag är. JAG har påverkat det som går att påverka: Jag avslutade mina studier, f...

Av Anna - 27 november 2015 18:11

.. Och här är det fortfarande tomt på ljusstakar och pynt! :/ Vi som brukar pynta i god tid innan första advent eftersom julen är så mysig. Har inte hunnit nånting än då jag varit på utbildning i Stockholm i tre dagar och jag vägrar låta Niklas pynta...

Av Anna - 11 oktober 2015 11:54

Förbereder så mycket jag kan innan jag påbörjar min anställning. Jag har anmält medlemsskap till facket och a-kassan. Jag valde Jusek efter lite jämförelser på nätet och samtal med Sofie från min klass. Det blir nog bra. Jag har äntligen tagit tag i ...

Av Anna - 25 september 2015 17:01

Den 14e oktober påbörjar jag min anställning på arbetsförmedlingen kundtjänst i Söderhamn. Jag är så glad och förväntansfull! Jag tror att arbetsförmedlingen är exakt rätt ställe för mig att vara på nu efter studierna. ...

Ovido - Quiz & Flashcards