Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Musik

Av Anna - 30 januari 2012 11:40

När jag var ute på promenad här på fömiddagen, lyssnade jag på radion. Jag är en person som sällan lyssnar på musik men kände då verkligen vad jag uppskattade det!


Min man lever nästan för musik. Min pappa också. Niklas spelar trummor och lyssnar på varierad musik men främst inom rock,- och metal-genrena. Musiken betyder oerhört mycket för honom, precis som för många andra. Han kan ha svårt att förstå hur jag kan vara så "obrydd" av musik, då han inte skulle kunna leva utan den.


Jag gillar Gyllene Tider, Roxette och Tomas Ledin. (Ni kanske förstår själva att vi är lite omaka gällande musiksmak!) Men jag är allätare, tycker det mesta är bra. Är nog därför jag oftast lyssnar på radion istället för att välja egen musik. Jag lyssnar på Mix Megapol och gillar variationen mellan prat och musik. Dessutom gillar jag Gry och Anders i Äntligen Morgon, och Madde som tar över därefter. Så ska jag lyssna på radion, gör jag det oftast på morgonen/förmiddagen.


 


Så idag när jag var ute och gick efter att ha lämnat Max på dagis, hade jag Mix Megapol i öronen. Det kändes så avslappnande. Jag, Ebba, radion. Bara vi. Går. Och vips! Så var man hemma igen! Tiden går fort. Jag går fort. Jag blir riktigt peppad av musiken så jag går fortare. Avkopplande- utan tankar, utan bekymmer. Annars blir det lätt tvärtom när jag inte lyssnar på radion. Då tänker jag för mycket.  


Jag har två absoluta favoritlåtar som Mix Megapol brukar spela minst en gång om dagen: Shakiras waka waka är den ena. Jag känner mig helt sprallig i kroppen och skulle nästan kunna dansa mig fram! Och samtidigt känner jag mig rörd, rörd av glädje. Den är underbar. Och det bästa var att den spelades när jag var ute och gick. Blev så taggad att jag t.o.m joggade en bit. Jag fick ork. Jag fick kraft. Jag fick energi. Sånt kan musik göra med en, därför är musiken så viktig.

För er som är nyfikna så är den andra låten lemon tree med Fools Garden. Och lyssnar man på texten, så borde man kanske inte bli så glad av den?! Men jag blir det. Står jag hemma i köket när den spelas, då höjer jag och sjunger. Sjunger så jag överröstar radion med min falska röst. Men det gör inget, för det gör mig glad.


  Uppenbarligen älskar även jag musik.. När jag väl tar mig tid att lyssna på den.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 26 januari 2017 08:28

Senast jag skrev ett inlägg var nyårsafton 2015, alltså lite mer än ett år sedan. Egentligen är det väl inte så mycket som hänt, livet kretsar kring familj och jobb för det mesta.   I höstas började Maxen 1an, det var väl troligtvis vår familjs s...

Av Anna - 31 december 2015 11:31

idag är det sista dagen på 2015 och jag kan sammanfatta året med att jag är precis där jag vill vara. Jantelagen- släng dig i väggen, det är JAG som gjort att jag är där jag är. JAG har påverkat det som går att påverka: Jag avslutade mina studier, f...

Av Anna - 27 november 2015 18:11

.. Och här är det fortfarande tomt på ljusstakar och pynt! :/ Vi som brukar pynta i god tid innan första advent eftersom julen är så mysig. Har inte hunnit nånting än då jag varit på utbildning i Stockholm i tre dagar och jag vägrar låta Niklas pynta...

Av Anna - 11 oktober 2015 11:54

Förbereder så mycket jag kan innan jag påbörjar min anställning. Jag har anmält medlemsskap till facket och a-kassan. Jag valde Jusek efter lite jämförelser på nätet och samtal med Sofie från min klass. Det blir nog bra. Jag har äntligen tagit tag i ...

Av Anna - 25 september 2015 17:01

Den 14e oktober påbörjar jag min anställning på arbetsförmedlingen kundtjänst i Söderhamn. Jag är så glad och förväntansfull! Jag tror att arbetsförmedlingen är exakt rätt ställe för mig att vara på nu efter studierna. ...

Ovido - Quiz & Flashcards