Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Besöksrekord

Av Anna - 11 januari 2012 13:24

Igår slog vi det tidigare rekordet 54 unika besök på en dag, med 8 nya! Alltså 62 unika besök. Har ju visserligen sina orsaker. Det kapitlet är över nu. Jag känner mig inte ens arg längre.


Idag hade jag velat åka till mamma och väga mig. Vi har ingen våg hemma, och vill inte ha heller, därför väger jag mig hos dom istället. Men jag kan inte göra det för jag är fortfarande sjuk. Har sovit bort halva dan, huvudvärk, hosta och irriterande hals. Dessutom har jag fått en blåsa på läppen som ser hemsk ut. Förkylningsblåsa? Kan man få det på läppen? Har bara fått det i munnen förut. Aja, vilket fall är den huge!! Så jag ser nog nästan lite misshandlad ut.. haha! Så vill man gärna inte visa sig. Om inte annat så orkar jag helt enkelt inte gå till mamma, så var det bra med det.


När jag blir sjuk brukar jag ligga nerbäddad hela dan och tycka synd om mig själv. Niklas blir min personliga slav och jag sover till och från hela tiden tills jag blir frisk. Vilket faktiskt brukar gå rätt fort med den metoden. Största nackdelen är att jag blir enormt uttråkad och småäter därför under tiden jag är sjuk. Nu lät det kanske som att jag inte småäter i vanliga fall, men det gör jag, fast 10 ggr mer när jag är sjuk.


Denna gång jag är sjuk har jag stått emot den dåliga vanan. Jag har ätit mina mål mat och inte en massa emellan, inte bett Niklas köpa godis eller chips, ingenting. Är faktiskt väldigt stolt över mig själv. I förrgår, när jag blev sjuk, gick jag ungefär 3 km på morgonen innan det blev värre. Igår gick jag ingenting, och det blir säkert inget idag heller. Men det gör förhoppningsvis inte så mycket då jag hållt mig till mina dagliga kalorier.


Eftersom jag nu faktiskt lyckats hålla mig till detta, trots sjukdom, är jag självklart jättenyfiken på om jag fortsatt gått ner! Kan ingen komma med en våg??? Haha!


Jag hoppas verkligen att jag kan hålla detta den här gången, att det här är sättet som passar mig. Att jag också ska få lyckas. Jag håller mig positiv och siktar på mina mål: -10 kg innan 22 maj, vårruset 22 maj och därefter -10 kg till. Jag sa till mig själv att jag inte skulle skriva mina mål här, då jag blir enormt besviken på mig själv om jag skulle misslyckas igen. Men jag vill inte misslyckas, jag tänker inte misslyckas. Jag måste klara detta, för min skull. Det finns inga bortförklaringar längre. Nu är det bara att tuta och köra! Och jag märker att mina nära och kära blir inspirerade och jag känner ett enormt stöd från dom.  


Idag ska vi äta hemmagjorda hamburgare. Det är det som är så skönt att räkna kalorier, jag behöver inte ta bort något, bara minska intaget och räkna så jag inte överskrider. Och händer det att man överskrider, ja då är det bara att pallra sig ut och gå bort det (om man är frisk d.v.s)


Väl mött!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 26 januari 2017 08:28

Senast jag skrev ett inlägg var nyårsafton 2015, alltså lite mer än ett år sedan. Egentligen är det väl inte så mycket som hänt, livet kretsar kring familj och jobb för det mesta.   I höstas började Maxen 1an, det var väl troligtvis vår familjs s...

Av Anna - 31 december 2015 11:31

idag är det sista dagen på 2015 och jag kan sammanfatta året med att jag är precis där jag vill vara. Jantelagen- släng dig i väggen, det är JAG som gjort att jag är där jag är. JAG har påverkat det som går att påverka: Jag avslutade mina studier, f...

Av Anna - 27 november 2015 18:11

.. Och här är det fortfarande tomt på ljusstakar och pynt! :/ Vi som brukar pynta i god tid innan första advent eftersom julen är så mysig. Har inte hunnit nånting än då jag varit på utbildning i Stockholm i tre dagar och jag vägrar låta Niklas pynta...

Av Anna - 11 oktober 2015 11:54

Förbereder så mycket jag kan innan jag påbörjar min anställning. Jag har anmält medlemsskap till facket och a-kassan. Jag valde Jusek efter lite jämförelser på nätet och samtal med Sofie från min klass. Det blir nog bra. Jag har äntligen tagit tag i ...

Av Anna - 25 september 2015 17:01

Den 14e oktober påbörjar jag min anställning på arbetsförmedlingen kundtjänst i Söderhamn. Jag är så glad och förväntansfull! Jag tror att arbetsförmedlingen är exakt rätt ställe för mig att vara på nu efter studierna. ...

Ovido - Quiz & Flashcards